Tips voor stoppen met nagelbijten?

06-09-2017 16:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf m'n kindertijd tot ongeveer een jaar terug heb ik op mijn nagels gebeten, en nu vanaf begin augustus dus weer. Ik weet niet zeker hoe ik in eerste instantie gestopt ben met nagelbijten, maar nu ik er weer mee begonnen ben vind ik het nog smeriger en schaam ik me er nog meer voor dan eerst.

Heeft iemand hier tips of advies voor?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er mee gestopt door kunstnagels te nemen. Dat wil voor geen meter en dan kap je er gauw mee.

Je hebt ook van die 'vieze nagellak' en weet ik veel wat nog meer.. er zijn veel opties! :)

Edit: toen ik eindelijk niet meer op mn nagels beet, heb 'k de kunstnagels overigens wel laten verwijderen, goed laten 'helen' en geniet ik nu van mooie, lange nagels!
kleineschnitzel wijzigde dit bericht op 06-09-2017 16:55
Reden: toevoeging.
30.56% gewijzigd
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Byte-x erop. Te smerig voor woorden. Net zo lang smeren tot het uit je systeem is.
Alle reacties Link kopieren
kleineschnitzel schreef:
06-09-2017 16:55
Ik ben er mee gestopt door kunstnagels te nemen. Dat wil voor geen meter en dan kap je er gauw mee.

Je hebt ook van die 'vieze nagellak' en weet ik veel wat nog meer.. er zijn veel opties! :)

Edit: toen ik eindelijk niet meer op mn nagels beet, heb 'k de kunstnagels overigens wel laten verwijderen, goed laten 'helen' en geniet ik nu van mooie, lange nagels!

Ik heb ook wel kunstnagels op gehad een aantal weken terug, maar in verband met werk is dat soms een beetje lastig. Ik kan het op zich wel weer opnieuw proberen. In ieder geval bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij hielp "gewone" nagellak. Ziet er in het begin niet uit (afhankelijk van hoe erg je nagelbijt natuurlijk), maar het werkte wel :)
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Bite ex werkt goed ja. Ben ik er ook door afgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Same here, ook gekozen voor acrylnagels inclusief gellak. Mijn handen zijn nu zoveel mooier. Typen ging bij mij ook voor geen meter, toen heb ik ze een stuk korter laten vijlen. Beetje zo:

https://i.pinimg.com/736x/1f/6c/43/1f6c ... simple.jpg

Of is dat nog te lang?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Bite ex likte ik er gewoon af.

Ik ben eraf gekomen door mijn nagels heel goed te verzorgen. In eerste instantie kort houden, elk randje en kantje er keurig af vijlen. Je nagels in een felle kleur lakken zodat je gealarmeerd wordt als je vingers richting je gezicht gaan. Toen ze geheeld waren laten groeien, wel regelmatig vijlen en elk haakje meteen glad maken, knippen doe ik zelf nooit.
Ik beet tot bloedens toen en heb nu al járen heel mooie nagels. Bij de dagelijkse verzorging hoort ook je nagelriemen behandelen met een olie of crème. Als je zoveel tijd en aandacht besteedt aan je nagels is het sowieso zonde om ze af te bijten.
...
Magnesium gaan slikken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt om er nagellak op te doen. Ik merk dat het bij mij nog steeds een gewoonte is maar bij mooie nagels vind ik het zonde om te bijten.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Bijt al sinds kindertijd, nagel hebben flink te lijden gehad. Sinds twee weken gestopt met bijten, letterlijk afkicken van die stomme gewoonte.

Ik vijl nu elk haakje eraf en hou een randje eraan. Niet te kort, maar zeker niet te lang, want dan voel ik het de hele dag door. Het is nu vooral die trigger er uit krijgen. Ik heb iedereen in m'n directe omgeving verteld dat ik wil stoppen. Dus die geven me een seintje als ik de fout inga.
Hips, hopsakee en pierlala.
Bij mij was het als tiener vooral motivatie. Mijn beste vriendin had prachtige natuurlijke lange nagels en ik vond dat zo mooi, ik wou dat ook.

Sindsdien nooit meer nagels gebeten en altijd lange nagels. Heel af en toe 1 of 2 kunstnagels als een nagel gebroken is en ik ze nog niet allemaal kort wil vijlen om opnieuw te laten groeien.

Dus ik kan me voorstellen dat kunst nagels ook helpen want daar op bijten is onmogelijk :)
Iets anders gaan doen met je handen.
Friemelen : Afbeelding Tangle!

Nog meer friemelen : Afbeelding Fidget spinner!
Rooss4.0 schreef:
06-09-2017 17:23
Bite ex likte ik er gewoon af.

Precies! Dat weerhield mij ook echt niet, de drang om m'n nagels eraf te bijten was sterker dan wat dan ook.

Ik ben eraf gekomen door mijn nagels heel goed te verzorgen. In eerste instantie kort houden, elk randje en kantje er keurig af vijlen.
[...]
Bij de dagelijkse verzorging hoort ook je nagelriemen behandelen met een olie of crème.

Dit werkt ook het best voor mij.
Ik bijt al meer dan veertig jaar nagels, al vanaf het moment dat ik tanden heb. In juli heb ik de Vierdaagse gelopen, en toen had ik letterlijk geen tijd om op m'n nagels te bijten. Er verscheen na die week een ieniemini wit randje. Sindsdien verzorg ik ze inderdaad dagelijks en inmiddels zijn ze al aardig lang. Langer zelfs dan ze ooit geweest zijn!

Het enige nadeel vind ik dat mijn nagelbedden nog zo kort zijn, en dat ik dus grote witte randen aan mijn nagels krijg, waar allemaal vuil onder komt. En als ik iets vies vind zijn dat wel van die rouwrandjes. Iemand een tip hoe mijn nagelbedden kan verlengen, of gebeurt dat niet meer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven