Wie woont in Marbella en wil iets voor ons doen?

20-09-2017 00:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie woont er in Marbella en kan op korte termijn voor ons naar een boot gaan kijken? Uiteraard tegen een vergoeding.

Als je in Marbella woon of iemand kent die daar woont en bereid zou kunnen zijn om voor ons te gaan kijken kan je mij een pb sturen.

UPDATE

Het zijn toch oplichters. Op hun site staan veel boten te koop. Een aantal daarvan hebben wij teruggevonden op de originele verkoopsite van andere bedrijven maar dan voor een hogere prijs. Hun bedrijf bestaat wel al meer dan 10 jaar en staat inderdaad ingeschreven in Engeland. Zij konden ook de papieren van de boot waar wij interesse in hadden overleggen. Geen idee hoe ze hier aan komen.

Ze wilden een aanbetaling op de Spaanse ING-rekening van "hun Spaanse agent". Het adres van de ING-bank klopte niet. Op Googlemaps is te zien dat het een gewoon huis is en geen bank. Toen wij zeiden eerst de boot te willen bezichtigen wilden zij toch eerst een aanbetaling om de boot voor ons gereserveerd te houden. Het is natuurlijk heel vreemd om eerst een aanbetaling te doen en dan pas te bezichtigen.

Wij hebben de bedrijven benaderd die de boten echt in de verkoop hebben (o.a in Engeland en Duitsland). Helaas hebben wij nog geen antwoord van hun gekregen.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het ze lukt om mensen op te lichten. Ondanks dat ze evt papieren kunnen overleggen neem ik toch aan dat niemand een aanbetaling doet zonder dat zij of iemand anders de boot gezien hebben en hebben gecontroleerd wie de eigenaar van de boot werkelijk is.

Wij hebben contact gehad met de transporteur die zij voorstelden. Daar bleek dat ze inderdaad een aanvraag hadden gehad voor een offerte voor vervoer naar ons huisadres. Het kan niet anders dat deze transporteur ook met hun samenwerkt of van dezelfde oplichters is.

Onze eigen transporteur hebben wij nu natuurlijk afgezegd.

Eigenlijk zouden wij aangifte willen doen van deze oplichters maar wij hebben geen idee waar wij dat zouden moeten doen. Wij zijn niet opgelicht omdat er geen koop is gesloten maar wij willen wel proberen te voorkomen dat anderen opgelicht worden.

Ik ben zeer benieuwd hoe de bedrijven reageren waar de boten echt te koop zijn.
veensteker wijzigde dit bericht op 21-09-2017 13:34
Reden: update
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou jij op de mening van een onbekende vertrouwen wat dat betreft?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik

Maak maar geld over dan ga ik kijken


Echt
Ik zou dit als ik jou was op een Spanjeforum vragen.
En dan zou ik wel je vraag wat correcter formuleren. Als je wat beter op je taalgebruik let, dan zijn mensen eerder bereid om jou te helpen.
Nu denken mensen wellicht 'oh god, wat is dit voor een platte Hollander, deze schrijft zo belabberd, daar ga ik niet mee in gesprek'.

Ook kun je beter iets meer vertellen. 'Kijken naar een boot' wat houdt dat in?
Wil je iets kopen? Wil je iets checken bij andere mensen? Wat is je doel?
Marbella staat nou niet echt bekend om de meest chique en betrouwbare mensen.
Ik kom vaak in Marbella en als ik denk aan Marbella en boten denk ik meteen:
Puerto Banus, zwart geld, ordinair, Rolex, plastische chirurgie, prostituees, rijke Russen, fout volk.
Godzijdank heeft Marbella een geweldig oud centrum :)
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
20-09-2017 09:13
Ik zou dit als ik jou was op een Spanjeforum vragen.
En dan zou ik wel je vraag wat correcter formuleren. Als je wat beter op je taalgebruik let, dan zijn mensen eerder bereid om jou te helpen.
Nu denken mensen wellicht 'oh god, wat is dit voor een platte Hollander, deze schrijft zo belabberd, daar ga ik niet mee in gesprek'.
Ik vind het ook een rare vraag voor op een forum als dit, maar het taalgebruik vind ik nou niet echt belabberd of plat.
Alle reacties Link kopieren
om wat voor boot gaat het? plezierjacht (zeil of motor) die jij wilt kopen? of gaat het om een boot waarmee je op vakantie wilt gaan? of vermoed je dat je partner vreemd is gegaan op een bepaalde boot?

er zijn genoeg zeil-, vaargroepen op facebook waar je deze vraag kunt stellen. de watersportwereld is klein, en mensen kennen vaak ook boten in het buitenland. tenminste de plezierjachten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien was ik inderdaad niet helemaal duidelijk. Wij willen een boot kopen van 3200 euro. Geen megajacht dus. De prijs is aan de lage kant voor deze boot. Wij zijn zelf momenteel niet in staat om er heen te gaan en de boot te bezichtigen.

Wij zoeken iemand die wil gaan kijken of de boot er inderdaad ligt en om een paar foto's nemen van de boot zelf en van het registratienummer.

Ik had de hoop dat misschien een Vivaforummer in Marbella woont of werkt. Ik ben blij met de tip om een berichtje op het Spanjeforum te zetten. Ik kende dat forum niet.

Overigens had ik geen idee dat mijn taalgbruik zo slecht was;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gekeken naar het Spanjeforum. Als je wil registreren moet je eenmalig 2.50 betalen. Helaas kan je alleen met Paypal betalen. Zelf heb ik geen Paypal, ik moet dus even wachten tot vanavond.

Mocht er toch een forummer zijn die in Marbella woont dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
20-09-2017 11:37
Misschien was ik inderdaad niet helemaal duidelijk. Wij willen een boot kopen van 3200 euro. Geen megajacht dus. De prijs is aan de lage kant voor deze boot. Wij zijn zelf momenteel niet in staat om er heen te gaan en de boot te bezichtigen.

Wij zoeken iemand die wil gaan kijken of de boot er inderdaad ligt en om een paar foto's nemen van de boot zelf en van het registratienummer.

Ik had de hoop dat misschien een Vivaforummer in Marbella woont of werkt. Ik ben blij met de tip om een berichtje op het Spanjeforum te zetten. Ik kende dat forum niet.

Overigens had ik geen idee dat mijn taalgbruik zo slecht was;)

Een boot van €3200, dan ben ik benieuwd wat voor boot dit is. Dit is echt heel weinig voor een boot.

Wat wil je met die boot doen? Op eigen kiel naar Nederland brengen? Voor die prijs, lijkt mij die boot daar niet geschikt voor.
Daar laten liggen om in je vakanties gebruik te maken van de boot? Vergeet de stallingskosten en onderhoud niet, ik zou dan gewoon gaan huren.
Het middellandse zeegebied is niet echt heel vriendelijk voor een boot. de UV stralen beschadigen de zeilen, teak, polyester, verf, etc.

Verder zeggen foto's niet zo veel. Ik zou veel meer geïnteresseerd zijn in de osmose, antifouling, lekkage, wat is de staat van de motor, etc. Heeft de boot schade (gehad?)

Er is geen verplichting tot registratie van plezierjachten. Dus wat heb je aan een registratienummer? Mocht je die uberhaupt kunnen vinden.

Wat is de geschiedenis van de boot? Is het een huurboot?

Ligplaatsen in de Middellandse Zee zijn vaak heel duur, en soms lastig te vinden. Is het mogelijk om de ligplaats over te nemen?

Ik zou geen boot ongezien kopen. Of je moet er rekening mee houden dat het een opknappertje is en dat je tijd en geld hebt om dit ook te doen. Toen wij onze boot kochten hebben we een officiële keuring laten doen voordat we het koopcontract getekend hebben.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om een kleine Boston Whaler. Voor ons een soort werkbootje/bijbootje, onder meer om de hond uit te kunnen laten in de winter op de eilanden in de plas voor onze deur. Het bootje staat op een trailer en kan door een transporteur voor 800 euro naar ons huis gebracht worden.

De boot is redelijk nieuw en een Boston Whaler is een erg sterke boot, ook oudere boten zijn vaak nog heel erg mooi. De boot is zeer weinig gebruikt, het was voor de eigenaar ook een bijbootje.

Wij (mijn man) wonen al 50 jaar aan het water en hebben heel wat boten gehad. Hij weet dan ook goed waar hij naar moet kijken bij aankoop van een boot.

Vijf jaar geleden hebben wij ook een boot ongezien in Spanje gekocht. Het ging toen om een stuk duurdere boot. Wij hebben de hele onderhoudshistorie in kunnen zien en deze lag bij een bekende jachthaven/onderhoudsbedrijf. De prijs van die boot was ook een heel stuk lager dan wij in Nederland hadden kunnen verwachten. Mijn man zei toen als hij blijft drijven is het al de moeite waard om hem te kopen. Uiteindelijk bleek de beschrijving van de boot helemaal te kloppen. Wij hebben alleen kussens en dektenten laten maken.

Voor deze boot willen wij de gok wel maken, wij willen alleen weten of de boot er inderdaad ligt en of de foto's die wij hebben gezien kloppen. Zelfs als de motor niet goed zou zijn is de prijs van het bootje al goed.

De boot ligt voor zover weten gewoon op de kant of in een loods. De boot heeft als het goed is een metalen plaatje met het typenummer en registratienr. Ik bedoel niet het registratienummer van de eigenaar.
veensteker wijzigde dit bericht op 20-09-2017 12:41
0.28% gewijzigd
Probeer deze eens: http://www.nederlandseclub.nl/marbella/
Alle reacties Link kopieren
Mijn man krijgt net een mail van de evt transporteur. Hij moet komende week in Marbella zijn en is bereid om te gaan kijken en de boot dan ook gelijk mee te nemen als hij voldoet aan de beschrijving. Dit is dezelfde transporteur die 5 jaar geleden onze andere boot in Spanje heeft opgehaald. Probleem is dus opgelost.

Ik kan mij voorstellen dat mensen het heel raar vinden om iets ongezien te kopen, zeker in het buitenland. Zelf hebben wij op die manier al vele malen auto's gekocht in Duitsland. Wel auto's van maximaal 2 jaar oud. Een keer is de koop uiteindelijk niet doorgegaan. Toen wij in Duitsland bij de garage aankwamen bleek de auto onder de steenslag te zitten. Hij was nog geen jaar oud. De garage had gezegd dat de lak in nieuwstaat was. Wel kopen wij uitsluitend auto's bij de merkgarage en bekijken wij altijd de recensies van de garage.

Hamerhaai, wel bedankt voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Sneeuwwitje, goede tip. Als het goed is is het niet meer nodig maar hier zou ik wat aan kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
een auto kopen is toch iets anders dan een boot. de auto's kopen wij ook ongezien in het buitenland.

fijn dat je een goede ervaring hebt met het kopen van een boot in het buitenland.

is de BTW er wel over betaald? zo niet, dan bestaat de kans dat er nog een naheffing komt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het van de btw navragen. Bedankt voor de tip. Zou ik nooit aan gedacht hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven