(Buiten) spellen

21-09-2017 16:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ik ben totaal inspiratieloos en ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.

Ik werk met een 12 jarige jongen (autistisch) en ik wil graag activiteiten met hem ondernemen. Alleen heb ik echt geen idee wat ik zou kunnen gaan doen. Zelf vindt hij niets leuk, alleen op de PlayStation maar dit mag hij niet als ik er ben. Dit maakt het voor mij lastig om zelf wat te bedenken.

Dus heeft iemand tips voor leuke spelletjes? Zowel binnen als buitenshuis? Voor 2 personen..

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
geocaching
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Pokemon Go

Ingress
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Fietsen
Skeeleren
Hard lopen
Wandelen
Basket ballen
Balletje trappen
Tennisen of badminton
Pokemons vangen
Vissen
Iemand zijn hond uit laten
Foto's maken van vogels
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Binnen : allerlei woordspelletjes, bordspellen, ministeck, modelbouw, lego, koken en bakken, figuurzagen, schilderen, foto's bewerken, .....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Flesjesvoetbal
Midgetgolf
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-09-2017 16:15
geocaching


Eens. Je kunt buiten op zoek naar een cache, maar ook thuis puzzels oplossen en zo tot een coördinaat komen waar je moet zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik weet niet zo goed wat het verschil zou zijn mbt autisme en spellen. Of dat dan altijd beperkingen oplevert en welke dan precies voor jou zoon...

Maar ik zou denken aan Geocaching, fototocht, lid worden van Oerr?

Als hij niet van het onbekende houd is een leuk buitenspel dat op bekend pleintje of tuin gespeeld kan worden Kubb.

Binnen, gewoon bordspelen?
Samen leren programmeren
Samen koken of bakken
Pokémon Go
Zet een speurtocht uit door de wijk waarbij hij met behulp van vragen steeds het volgende punt als antwoord krijgt
Ga samen naar de bieb en zoek een aantal boeken en films uit
Fotospeurtocht, met detailfoto's
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
21-09-2017 16:19
Fietsen
Skeeleren
Hard lopen
Wandelen
Basket ballen
Balletje trappen
Tennisen of badminton
Pokemons vangen
Vissen
Iemand zijn hond uit laten
Foto's maken van vogels
Dit! Juist voor iemand met autisme zijn de "ouderwetse" buitenbezigheden heel erg goed.
Bovendien heb ik de indruk dat TO hem weg wil hebben van smartphone/computer/playstation, vandaar dat Geocaching, hoe leuk ook, misschien in dit geval iets minder goed is. Evenals dat Pokemon gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
21-09-2017 16:45
Dit! Juist voor iemand met autisme zijn de "ouderwetse" buitenbezigheden heel erg goed.
Bovendien heb ik de indruk dat TO hem weg wil hebben van smartphone/computer/playstation, vandaar dat Geocaching, hoe leuk ook, misschien in dit geval iets minder goed is. Evenals dat Pokemon gedoe.

Ik vind een PlayStation, waar je redelijk statisch thuis voor de TV zit, toch wel van een andere orde als buiten zijn, opdrachten oplossen, lopen en een cache zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-09-2017 17:01
Ik vind een PlayStation, waar je redelijk statisch thuis voor de TV zit, toch wel van een andere orde als buiten zijn, opdrachten oplossen, lopen en een cache zoeken.
Eens, voor een gezond iemand gaat dat zeker op.
Maar ik weet niet welke vorm van autisme deze jongen heeft en of hij dit aan zou kunnen. En nogmaals, ik heb de indruk dat TO zijn aandacht/fixatie weg wil halen bij computers/smartphones etc. Wellicht kan TO daar uitsluitsel over geven.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, de activiteit wordt ingezet om de jongen achter de PlayStation weg te halen om de focus te leggen op sociale interactie. Echter vindt deze jongen (bijna) niets leuk om te doen en loopt vaak weg. Ouders weten ook niet wat hij eventueel wel leuk zou vinden. De jongen zegt vaak dat hij geen zin heeft en het niet leuk vind (bijvoorbeeld voetballen, fietsen, spelletjes)
1908sph schreef:
21-09-2017 17:38
Klopt, de activiteit wordt ingezet om de jongen achter de PlayStation weg te halen om de focus te leggen op sociale interactie. Echter vindt deze jongen (bijna) niets leuk om te doen en loopt vaak weg. Ouders weten ook niet wat hij eventueel wel leuk zou vinden. De jongen zegt vaak dat hij geen zin heeft en het niet leuk vind (bijvoorbeeld voetballen, fietsen, spelletjes)
Niet vragen, gewoon gaan doen. Vergeet niet dat hij ook begint te puberen, dan is niets leuk ;-)
Ik zou eens proberen te koken of iets te bakken. Moet er overlegd worden wat er gemaakt gaat worden, en tijdens het maken. En leren koken moet hij toch een keer. Misschien kun je zijn lievelingseten of een favoriete snack maken?
1908sph schreef:
21-09-2017 17:38
Ouders weten ook niet wat hij eventueel wel leuk zou vinden.
Maar wat doet hij dan doordeweeks thuis,alleen maar gamen?
Wat zegt hij als je hem vraagt wat hij leuk vind of wil doen behalve gamen?
Zit hij op muziek of een sport ?
Alle reacties Link kopieren
Ja thuis gamed hij alleen en als je vraagt wat hij leuk vind dan zegt hij niks of weet ik niet. Dus zelf neemt hij 0,0 initiatief en als je iets voor stelt is het vaak niet leuk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven