Het is weer zaterdagmorgen!

23-09-2017 08:48 70 berichten
Hallo allemaal!

Het wordt vandaag zo'n prachtige dag dat ik bij mezelf dacht dat ik wel wil weten wat jullie daar allemaal mee gaan doen.

Hoewel ik zelf geen echt noeste plannen heb, een rondje markt ofzo, ben ik benieuwd naar jullie plannen.
Gaan jullie genieten van het zonnetje op de fiets of rij je er ergens voor naartoe in het tuffie, staan er avonturen op het programma of een verjaardag met BBQ, worden de bossen bezocht of is er iemand die het Pieterpad afwandelt vandaag, met of zonder kinderen en/of dieren vertel het me.
Laten we er weer een gezellig topic van maken. Ik sta tot 12 tot uw dienst. :)

Het is deze week Mabon, de herfstequinox en de dag is dus exact even lang als de dag, wereldwijd. Het is vandaag rond een uur of 5 vanochtend Mabon.
Mabon is het tweede oogstfeest (Lughnasadh is het eerste). Tijdens Mabon wordt bedankt voor de behaalde oogst. Je kunt bij de viering van dit feest ook uitgaan van een ‘figuurlijke oogst’. Dus stel jezelf vragen als; “wat heb ik de afgelopen periode behaald (geoogst)" en wees hier tijdens de herfstequinox dankbaar voor. In een ritueel kun je een voorwerp gebruiken dat voor jou deze oogst symboliseert en dit op een creatieve manier in je ritueel verwerken, zoals een kaarsje branden of jezelf verwennen met koffie met slagroom. Je kan ook op je hoofd gaan staat ( met één of twee voeten), maar je kan het natuurlijk ook voor mededeling aannemen.
Het leukst is het om er iets mee te doen. Het is weleens goed om stil te staan bij wat je hebt en op welke manieren het leven goed voor je is.



Fijne dag!
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:58
43.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier bijkomen van ons 2 jaarlijkse dorpsfeest. En vanmiddag met de kinderen nog even naar het feestterein.
Alle reacties Link kopieren
Het Pieterpat lopen? Goed idee!
Goedemorgen lieve vrouw Teau!
Wat ik ga doen, geen flauw idee.. niet zoveel, wel even een stukje wandelen vanmiddag.
Het is gisteren een beetje laat geworden (gaap), ik ben geen uitslaper en nu dus een beetje moe...
Eerst zo maar even een ontbijtje regelen! (Moet toch een x voor mekaar zien te krijgen dat mijn katten dat doen...)

Fijne dag! Het is heerlijk weer dus dat gaat vast lukken! :daisy: B)
Alicereturns schreef:
23-09-2017 08:55
Het Pieterpat lopen? Goed idee!
Goedemorgen lieve vrouw Teau!
Wat ik ga doen, geen flauw idee.. niet zoveel, wel even een stukje wandelen vanmiddag.
Het is gisteren een beetje laat geworden (gaap), ik ben geen uitslaper en nu dus een beetje moe...
Eerst zo maar even een ontbijtje regelen! (Moet toch een x voor mekaar zien te krijgen dat mijn katten dat doen...)

Fijne dag! Het is heerlijk weer dus dat gaat vast lukken! :daisy: B)
Je krijgt een mailtje vandaag. Je moet er al veel te lang op wachten en beloofd is beloofd, dus ik ga er vandaag mee aan de slag.
Door omstandigheden kon het eerder niet, maar ik heb nu al een paar dagen gewoon de tijd, dus ik schaam me diep.
Hou je mail in de gaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Hier is het nu nog grijs. Geen probleem, want vanochtend moet er nog gewerkt worden. Vanmiddag ga ik boodschappen doen en daarna uitrusten. Het is een drukke week geweest.

Ik had geen idee dat het equinox was vandaag maar het is wel een goed idee er iets mee te doen, er is nogal veel gebeurd in mijn leven de laatste tijd en het kan geen kwaad daar even bij stil te staan.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!

Ga vanochtend nog zwemmen. Verder weinig plannen vandaag.

Fijne dag en geniet ervan :sun:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een nieuw zaterdagtopic.

Mooi om over de 'oogst' na te denken. Ga ik doen :)

Ben nu nog beetje rustig aan aan t doen. Heb wel wasmachine aangezet. Vanmiddag cadeautjes kopen voor vader die morgen jarig is (namens ook de broers en schoonzussen) en net al even gegoogled wat t gaat worden.

Fijne dag allemaal!
Je kunt méér.
cerulli schreef:
23-09-2017 09:01
Goedemorgen allemaal!

Hier is het nu nog grijs. Geen probleem, want vanochtend moet er nog gewerkt worden. Vanmiddag ga ik boodschappen doen en daarna uitrusten. Het is een drukke week geweest.

Ik had geen idee dat het equinox was vandaag maar het is wel een goed idee er iets mee te doen, er is nogal veel gebeurd in mijn leven de laatste tijd en het kan geen kwaad daar even bij stil te staan.

Fijne dag allemaal!
Het zonnetje komt eraan, nog eventjes geduld. Hier schijnt de zon al en de hemel is prachtig blauw, dat komt zometeen jouw kant op.

Het is de hele week vanaf donderdag de 21ste tot vrijdag de 29ste mabon, dus je heb alle tijd om er iets mee te doen. :)


Fijne dag en geniet van je rust.
Boekenwurm007 schreef:
23-09-2017 09:01
Goedemorgen allemaal!

Ga vanochtend nog zwemmen. Verder weinig plannen vandaag.

Fijne dag en geniet ervan :sun:
Heerlijk, spetteren in een zwembad, helaas is die bij mij omgebouwd tot speelkussenhal, dus het zit er niet meer in.

Geniet ervan en van je verdere dag. :)
Moon-Alisa schreef:
23-09-2017 09:05
Wat leuk, een nieuw zaterdagtopic.

Mooi om over de 'oogst' na te denken. Ga ik doen :)

Ben nu nog beetje rustig aan aan t doen. Heb wel wasmachine aangezet. Vanmiddag cadeautjes kopen voor vader die morgen jarig is (namens ook de broers en schoonzussen) en net al even gegoogled wat t gaat worden.

Fijne dag allemaal!
Alvast van harte met je vader, maak er maar een mooi cadeau van. :)

Tja, echt stilstaan bij onze oogsten doen we denk ik te weinig, dus nu is er een goede periode voor.


Fijne dag!
Goodmorning Angel! :-D

Wat een heerlijk topic, en van jou!!!
Lees je altijd zo graag. Beter gezegd...ik heb je zo graag!

Hier vroege vogel, wederom. 04.20 uur eerste keer ogen open. Wekker bekeken, vandaar dat ik de tijd zo goed weet. Draaien in bed, zuchten en opstaan. Omstreeks 05.38 toch maar terug naar bed. Klein uurtje geslapen. Toen was er weer dat moment van ogen open....blijven liggen.....man kreeg dat in de smiezen en begon een uitgebreid en uitbundig gesprek.

Vanochtend reeds was gedaan, wat spullen uitgesorteerd uit kast die weg mogen, ontbijt kind verzorgd, mezelf mooi gemaakt voor deze schitterende dag, kind uitgezwaaid naar sport, eigen ontbijt gemaakt en genuttigd en nu kort forummen.

Goed en mooi idee dat eren wat je bereikt hebt.
Aanvullend idee: elke dag 2 of 3 dingen opschrijven die goed zijn gegaan en/of waarvoor je dankbaar bent/die je blij maken.

Plannen: voor de middag aan eind ochtend met kind naar andere sport. Daarna lunchen. Vanmiddag nog geen idee, vermoed een bezoek aan een mooi winkelcentrum met gezin en denk zelf aan een wandeling in mijn eentje om te onthaasten en mijn hoofd vrij te maken van gepieker.

En tussendoor zal ik dit forum regelmatig bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-09-2017 09:00
Je krijgt een mailtje vandaag. Je moet er al veel te lang op wachten en beloofd is beloofd, dus ik ga er vandaag mee aan de slag.
Door omstandigheden kon het eerder niet, maar ik heb nu al een paar dagen gewoon de tijd, dus ik schaam me diep.
Hou je mail in de gaatjes.
:love: is goed, geen probleem joh...
Je hebt ook nog een leven ;-)
Doe ik, fijne dag! :smooch:

(Ik lig overigens nog in mijn mand met ontbijt, koffie, tv en het forum :$ .
Waarom is het toch altijd lekker weer als ik niks wil doen...)
Omdat niks willen doen niet weergebonden is. :idee:

Vanuit je mand mag jij ook de zon bekijken.
Ik heb van de week de zijkanten en onderkant van de trappen geschilderd en de plinten van de hal en kapstok. De kapstok moet ik zo nog 1 keer schilderen en dan ben ik klaar. Volgende week gaan ze de hal en 2 trappen voorzien van PVC. Dan heb ik eindelijk nergens meer vloerbedekking in huis.
Troeteltje schreef:
23-09-2017 09:10
Goodmorning Angel! :-D

Wat een heerlijk topic, en van jou!!!
Lees je altijd zo graag. Beter gezegd...ik heb je zo graag!

Hier vroege vogel, wederom. 04.20 uur eerste keer ogen open. Wekker bekeken, vandaar dat ik de tijd zo goed weet. Draaien in bed, zuchten en opstaan. Omstreeks 05.38 toch maar terug naar bed. Klein uurtje geslapen. Toen was er weer dat moment van ogen open....blijven liggen.....man kreeg dat in de smiezen en begon een uitgebreid en uitbundig gesprek.

Vanochtend reeds was gedaan, wat spullen uitgesorteerd uit kast die weg mogen, ontbijt kind verzorgd, mezelf mooi gemaakt voor deze schitterende dag, kind uitgezwaaid naar sport, eigen ontbijt gemaakt en genuttigd en nu kort forummen.

Goed en mooi idee dat eren wat je bereikt hebt.
Aanvullend idee: elke dag 2 of 3 dingen opschrijven die goed zijn gegaan en/of waarvoor je dankbaar bent/die je blij maken.

Plannen: voor de middag aan eind ochtend met kind naar andere sport. Daarna lunchen. Vanmiddag nog geen idee, vermoed een bezoek aan een mooi winkelcentrum met gezin en denk zelf aan een wandeling in mijn eentje om te onthaasten en mijn hoofd vrij te maken van gepieker.

En tussendoor zal ik dit forum regelmatig bezoeken.
Goedemorgen lieverd!

Je laat me blozen op mijn ouwe dag. :-$

Dat op de wekker kijken hoe laat het is herken ik van vannacht en ik werd er kriegel van. Ik hou van slapen en wens niet gestoord te worden door korte wakkertjes.

Wat heb je al veel gedaan zo op de vroege morgen.

Het is altijd goed om je zegeningen te tellen, dat houdt een mens gelukkig en tevreden, maar nu met Mabon kan je er extra aandacht aan besteden voor de winter zijn intrede doet en je terug kan denken aan alle mooie dingen die je mee hebt mogen maken. :)

Winkelen is altijd leuk, zeker met gezin en wandelen geeft rust en dat wens ik je, een dag vervuld met rust.

Fijne dag en geniet van de geliefden.
Blondie456 schreef:
23-09-2017 09:22
Ik heb van de week de zijkanten en onderkant van de trappen geschilderd en de plinten van de hal en kapstok. De kapstok moet ik zo nog 1 keer schilderen en dan ben ik klaar. Volgende week gaan ze de hal en 2 trappen voorzien van PVC. Dan heb ik eindelijk nergens meer vloerbedekking in huis.
Oh verven is leuk en lekker ontspannend. Met welke kleur ben je in de weer geweest?
Cateautje schreef:
23-09-2017 09:25
Oh verven is leuk en lekker ontspannend. Met welke kleur ben je in de weer geweest?
Zijkanten van de trap zijn wit. PVC wat ik heb uitgezocht is grijs.
Ik ken(de) Mabon niet. Heeft het iets te maken met cultuur/geloof? Jouw roots?
Dank je Cateautje, jou ook een fijne dag gewenst!
Blondie, wat een werk he. Als het klaar is wel genieten.
Ben je een handige klusser?
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje schreef:
23-09-2017 09:22
Omdat niks willen doen niet weergebonden is. :idee:

Vanuit je mand mag jij ook de zon bekijken.
Je hebt gelijk... :rolling:
Heb mn balkondeur open, dat telt ook.. ;-D
Troeteltje schreef:
23-09-2017 09:30
Blondie, wat een werk he. Als het klaar is wel genieten.
Ben je een handige klusser?
Ik ben geen handige klusser want ik besteed alles uit. Ik plak niet eens een band. Verven is het enige doe het zelf klusje wat ik wel doe. Ik ben in totaal 3 dagen bezig geweest. Ik ben het echt zat nu maar nog een klein stukje en ik ben klaar.
Troeteltje schreef:
23-09-2017 09:28
Ik ken(de) Mabon niet. Heeft het iets te maken met cultuur/geloof? Jouw roots?
Mabon komt uit een oude heidense natuurreligie die nog door veel mensen wordt aangehangen. :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Sinds tijden lag ik er door een klein feestje pas 2.15 in en kinderen weer 7.00 wakker. Gaaaap. Nu nog in badjas rustig bijkomen. Zo maar over tot actie. Vanmiddag een verjaardag.
Iedereen een mooie dag gewenst
Goedemorgen roepert! :D :redrose: :cheer2:

Vandaag afspraak met de BABS voor trouwen, en er is een dorpsfeest dus dat gaan we combineren.
Verder rustig aan.

Fijne dag! :sun: :daisy:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven