Stoppen met roken

23-09-2017 15:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Ik had al gezocht op het forum en ergens op gereageerd maar helaas komen er geen reactie's. Dus probeer het via deze weg.

Ik ga vanaf maandag stoppen met roken. Het is een slechte verslaving. Dat weet ik. En het stinkt ook. Kan het niet ontkennen. Door ziekte van een naaste heb ik de knoop doorgehakt en ben er klaar mee. Ben klaar om te veranderen en een niet roker te worden.

Ik neem naar mijn werk extra water mee , kauwgom , fruit en tandenstokers. (Mocht ik de behoefte hebben iets in me mond te hebben :rofl:

Nu dacht ik. Er zullen op dit forum wel verschillende mensen roken maar ook mensen die gestopt zijn natuurlijk.

Ik hoor graag goeie tips waar je zelf veel aan hebt gehad. Waardoor het makkelijker was of waarmee je goed afleiding kon vinden. Je leest heel veel op google maar ervaringen van de mensen zelf zijn altijd het beste.

Alvast bedankt :-D
Alle reacties Link kopieren
Zie nu dat hij bij overig staat terwijl ik gezondheid had geselecteerd. Excuses dat hij niet bij de goede pijler staat.
Alle reacties Link kopieren
Plekken waar gerookt wordt even vermijden. Dus even niet naar vrienden die nog wel roken. Dat heeft mij wel geholpen toen.
En uitrekenen wat je nu uitspaart en wat je voor dat geld allemaal kan gaan doen.
Sinds wij niet meer roken konden wij ineens minstens twee x per jaar op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Heb inderdaad ook een app die precies bij houd hoeveel geld je bespaard. Je geeft verschillende doelen in mbt geld en telt dan mee wanneer je doel behaald is.
Qua vrienden zal nog wel lastig worden inderdaad! Gelukkig rookt iedereen buiten dus moet dan even braaf binnen wachten haha. Bedankt voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de behoefte zo weg trouwens, paar dagen. Daarna twee weken saai thuis gebleven ( toen mocht je nog roken in de kroeg) en toen was het carnaval en waren wij er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk komt het neer op gewoon doen. Tuurlijk zal je nog wel eens de behoefte krijgen aan een sigaret, maar de vraag is dan wat sterker is, je wil of de wens. Daar gaat het uiteindelijk om. Dus wees sterk en besef dat jij het bent die de baas is en niet die sigaret.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Het zit ook voornamelijk tussen mijn oren. Maar hoor zovaak dat mensen weer beginnen. Dus wil op alles voorbereid zijn.
Wat goed dat je wil stoppen TO! Hier mijn belangrijkste punten:

-De app smoke free
-Fles water met een rietje (zeker de eerste weken enorm geholpen)
-Juist niks vermeden. Vanaf de eerste dag tussen rokers. Maakt je sterker!
-Bepaalde energie (onrust) kwam vrij die ik kwijt raakte met stevig wandelen
-Elk emotie erkennen, zolang je met jezelf hebt afgesproken dat je dat spul nooit meer gaan aanraken (dus ook niet meer om te kijken of je het al vies vindt)
-Onderschat de lichamelijke ontwenning niet (viel me vies tegen, maar heb het overleefd)
-De mentale ontwenning blijft langer, maar vind ik veel makkelijker omdat ik van mezelf alles mag denken en voelen en uitspreken als ik het moeilijk heb zolang ik weet dat ik nooit meer een hijsje zal nemen
-Ook niet elektrisch roken/dampen, en geen andere hulpmiddelen die worden aangeboden
-Je bent niet zielig als je stopt, maar juist ontzettend stoer en krachtig! Deze mindset was voor mij cruciaal. Ik hoefde niet te stoppen, maar ik wilde niet meer roken.

Heel veel succes en zet 'm op! Ik maak nog elke keer een dansje in mijn hoofd als ik iemand zie roken omdat ik er van af ben. Jij kan het ook!
Alle reacties Link kopieren
Jezebellebel

Super bedankt voor je motiverende woorden! Als ik het zwaar ik dan bedenk ik de reden waarom en waarvoor ik ben gestopt, en dat is heel veel motivatie!
Het zal erg zwaar worden ben ik bang.
Helaas rookt vriendlief nog wel maar wij roken gelukkig alleen maar buiten dus dat scheelt.
Deze woorden had ik net even nodig dankjewel!
Yongpeople schreef:
23-09-2017 18:20
Jezebellebel

Super bedankt voor je motiverende woorden! Als ik het zwaar ik dan bedenk ik de reden waarom en waarvoor ik ben gestopt, en dat is heel veel motivatie!
Het zal erg zwaar worden ben ik bang.
Helaas rookt vriendlief nog wel maar wij roken gelukkig alleen maar buiten dus dat scheelt.
Deze woorden had ik net even nodig dankjewel!
Geen dank! Sinds ik gestopt ben gun ik iedereen dit gevoel. En geloof me, hoe eerder je met andere rokers wordt geconfronteerd wordt hoe sterker je wordt in het weerstaan. Het gaat je nl straks pas opvallen hoeveel mensen er roken en je ruikt opeens ook de rokers. Dus laat vriendlief lekker doorroken tot hij jaloers op jou wordt en ook wil stoppen ;)

Zet m op en blijf hier updaten (ook de moeilijke momenten)!
Alle reacties Link kopieren
Zal ik doen! Bedankt voor je interesse! Zal van de week een update geven. Zullen de zwaarste dagen zijn denk ik.

Ik ga het niet proberen ik ga het gewoon doen😁
Alle reacties Link kopieren
Yongpeople schreef:
23-09-2017 23:26


Ik ga het niet proberen ik ga het gewoon doen😁
:yes: dat is al een goede instelling! Succes ermee!
Yongpeople schreef:
23-09-2017 23:26
Zal ik doen! Bedankt voor je interesse! Zal van de week een update geven. Zullen de zwaarste dagen zijn denk ik.

Ik ga het niet proberen ik ga het gewoon doen😁
Woohoooooo :applause: yeaaaah
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Ik ben ook gestopt samen met mijn man. Nu 7 weken.

Ben je al eens eerder gestopt?

Ik voel me echt zoveel beter in alle opzichten sinds ik niet meer rook. Hoop dat jij ook gauw alle voordelen gaat opmerken van het niet roken, heel veel succes !
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, heel veel succes!!! You can do this :yes:

Ik ben ook sinds 2,5 jaar gestopt en nog elke keer zoooo blij als ik rokers zie en ruik. Heerlijk, ik doe dat niet meer en laat mijn leven niet meer bepalen door een sigaret!
Alle reacties Link kopieren
Nee nog nooit eerder gestopt of de intentie toe gehad.
Toevallig vanacht erover gedroomd en moet zeggen het is behoorlijk wennen. Alsof ik een heel routine moet omgooien.
Zie nu pas hoe erg je ermee bezig bent aangezien ik al een paar uur denk aan dat eerste sigaretje van de dag.
Merk dus dat ik er wel veel aan denk maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om er alsnog 1 te pakken!
Yongpeople schreef:
25-09-2017 09:52
Nee nog nooit eerder gestopt of de intentie toe gehad.
Toevallig vanacht erover gedroomd en moet zeggen het is behoorlijk wennen. Alsof ik een heel routine moet omgooien.
Zie nu pas hoe erg je ermee bezig bent aangezien ik al een paar uur denk aan dat eerste sigaretje van de dag.
Merk dus dat ik er wel veel aan denk maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om er alsnog 1 te pakken!
TO, je eerste dag overleefd? Het is zeker een routine omgooien! Hoevaak hebben we wel niet gerookt zonder er bij na te denken?

Op naar dag 2!
Alle reacties Link kopieren
Eerste dag overleefd :hyper:
Zeker wel moeilijke momenten gehad maar inderdaad routine doorbreken.

Ja inderdaad ook te vaak gerookt zonder dat je het eigenlijk door had en daar kom je nu tegen😂

Nu al zin in morgen ben benieuwd. Voel me eigen sterk dat ik de verleidingen kan weerstaan! :rolling:
Super !
Yes! Met deze houding ga je het absoluut redden. Heel veel succes vandaag!

:cheer:
Hey TO hoe gaat het? Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hee jezebellebel,

Nog steeds geen sigaret aangeraakt!
Het valt opzich wel mee. Vooral na het eten wel even moeilijk. Ben wel onrustig en nerveus gevoel. Maar trekt wel weg haha. Moet wel zeggen dat ik wel zin heb in een sigaret. Maar heb een bepaalde smaak in mijn hoofd wat niet de realiteit is haha.
Zaterdag een housewarming met daarbij een wijntje . Ben benieuwd of de verleiding dan groter word.

Verder is de stoppen met roken app ook een goede reminder. Vooral ook qua geld wat je bespaard!

Bedankt voor je interesse!
Hoi To! Is weer een tijdje geleden. Hoe is het nu? Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hee jezebellebel,

Leuk dat je een berichtje stuurt!
Over het algemeen gaat goed. Ga alleen weleens de fout in als ik een paar wijntjes op heb.
Maar op zondag tm vrijdag sowieso niet. Nu is het veel kouder en dus nog makkelijker want heb geen zin om in de kou te staan!
Merk alleen ondanks dat ik heb opgelet met eten, dat ik alsnog ben aangekomen. Maar kan het gelukkig nog hebben haha!
Yongpeople schreef:
06-11-2017 22:44
Hee jezebellebel,

Leuk dat je een berichtje stuurt!
Over het algemeen gaat goed. Ga alleen weleens de fout in als ik een paar wijntjes op heb.
Maar op zondag tm vrijdag sowieso niet. Nu is het veel kouder en dus nog makkelijker want heb geen zin om in de kou te staan!
Merk alleen ondanks dat ik heb opgelet met eten, dat ik alsnog ben aangekomen. Maar kan het gelukkig nog hebben haha!
Ik wilde al heel lang een berichtje sturen. Was erg benieuwd.
Maar goed van je! Je kent je valkuilen. En die kilo's zijn onvermijdelijk. Ik ging toen wel, op de momenten dat ik erg gefrustreerd was, flink wandelen. Is nu een gewoonte geworden en zit maar 3 kilo boven mijn verslavingsgewicht. Die kilo's zijn ook erg welkom dus prima :)

Zie het als een proces, waarin je niet kan falen. Want bij elk poging krijg je nieuwe inzichten en ben je minder klein tegenover de sigaret.

Blijf je hier schrijven? Heel veel succes met wat je doel ook is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven