Wasmiddel

29-09-2017 12:38 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag,
welk wasmiddel gebruiken jullie? IK wil liever niet van die chemische wasmiddelen.

Ik gebuik nu zelf een tijdje neutral. Geen wasverzachter.
Alle reacties Link kopieren
Tja, water is ook chemisch, dus daar ben ik je even kwijt. Ik gebruik deze (http://www.frosch.be/nl/ons-ecologisch- ... ra-1500-ml), ik vind 'm goed schoon wassen en niet te overdadig ruiken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
wat is dat, een chemisch wasmiddel?
Albert Heijn Puur en Eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ingredienten van het "niet chemische" Neutral wasmiddel:

Aqua, C12-15 Pareth-7, Sodium Laureth Sulfate, Alcohol Denat., Potassium Cocoate, Potassium citrate, Triethanolamine, Pentasodium Ethylenediamine Tetramethylene Phosphonate, Glycerin, PVP Dye Transfer, Propylene glycol, Calcium chloride, Potassium hydroxide,
Subtilisin, Boronic acid, (4-formylphenyl), Amylase
Beetje wat in de aanbieding is op het moment dat het bijna op is.
Voornamelijk huismerken eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een wasbal gebruiken of zelfgemaakt wasmiddel.
Wat er in de aanbieding is.
Dash, robijn etc.etc,
Daremanda schreef:
29-09-2017 12:54
Beetje wat in de aanbieding is op het moment dat het bijna op is.
Voornamelijk huismerken eigenlijk.
Dit.

Hier had de buurtsuper ooit flessen witwasmiddel in de aanbieding. 5 halen, 2 betalen. Ik teer nog steeds op die flessen (alleen, vaker gekleurde was dan puur wit/licht).
Alle reacties Link kopieren
Met mijn nieuwe wasmachine ben ik aan het zoeken, vind het oude wasmiddel opeens stinken. Heb nu Persil. Had huismerken
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
29-09-2017 13:20
Met mijn nieuwe wasmachine ben ik aan het zoeken, vind het oude wasmiddel opeens stinken. Heb nu Persil. Had huismerken
Nieuwe wasmachines zijn vaak wat zuinig met water. Zit er misschien een eco stand of zoiets op? Dan wordt er wat vaker gespoeld en dat scheelt ook met de geur.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
29-09-2017 13:23
Nieuwe wasmachines zijn vaak wat zuinig met water. Zit er misschien een eco stand of zoiets op? Dan wordt er wat vaker gespoeld en dat scheelt ook met de geur.
Juist niet de ecostand doen, die gebruikt minder water.

Kies voor extra spoelen en/of voorwas.
Mijn was komt met geen enkel wasmiddel fris ruikend uit de machine ook niet met de duurdere merken dus ik was nu met een goedkoop huismerk waspoeder en gooi dan nog wat waskorrels van Lenor in de trommel. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met witte reus. Ook de gekleurde was. Ik vind de was het lekkerst ruiken als het buiten gehangen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ariel poeder wast echt het schoonste.
En dat is het enige color wasmiddel dat je tot 95 graden kan gebruiken anderen maar tot 60 , sokken ,onderbroeken, poetsdoeken en dweilen was ik liever echt heet en dat kan met deze.
Voor kleding gebruik ik Robijn of Persil meer voor de geur want echt vuil is het toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Iets van Lidl. Formil kleurenwasmiddel. Het is rood, vloeibaar, zit in een fles en het ruikt fris. Ik heb ze ooit op voorraad gekocht en daar ben ik nog mee bezig. Elke week één dopje en dan gaat het niet zo hard als ik toen dacht. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Pocahandtas schreef:
29-09-2017 15:23
Ariel poeder wast echt het schoonste.
En dat is het enige color wasmiddel dat je tot 95 graden kan gebruiken anderen maar tot 60 , sokken ,onderbroeken, poetsdoeken en dweilen was ik liever echt heet en dat kan met deze.
Voor kleding gebruik ik Robijn of Persil meer voor de geur want echt vuil is het toch niet.
Hoe kom je daar nu toch bij?
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
29-09-2017 21:08
Hoe kom je daar nu toch bij?
Ja ben ik ook benieuwd naar
Alle reacties Link kopieren
Pocahandtas schreef:
29-09-2017 15:23
Ariel poeder wast echt het schoonste.
En dat is het enige color wasmiddel dat je tot 95 graden kan gebruiken anderen maar tot 60 , sokken ,onderbroeken, poetsdoeken en dweilen was ik liever echt heet en dat kan met deze.
Voor kleding gebruik ik Robijn of Persil meer voor de geur want echt vuil is het toch niet.
Maar was je de onderbroeken altijd op 95 graden?
Alle reacties Link kopieren
Robijn Color, en ik heb eigenlijk geen flauw idee waarom... :)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
29-09-2017 21:08
Hoe kom je daar nu toch bij?
Dat staat toch op de verpakking.
20-60 graden en de ariel color is de enige tot 95 , of niet , nu twijfel ik zelf , ik zal het nakijken als ik in de winkel ben.

En ja ondergoed , stink sokken enz. altijd op 95 graden.
Ik gebruikte voorheen altijd Robijn, maar dat ruikt vooral heel erg lekker dan dat het goed schoonmaakt. Nu gebruik ik Ariel.
Alle reacties Link kopieren
olla- schreef:
03-10-2017 12:50
Ik gebruikte voorheen altijd Robijn, maar dat ruikt vooral heel erg lekker dan dat het goed schoonmaakt. Nu gebruik ik Ariel.
Gebruik je vloeibaar of poeder?
Alle reacties Link kopieren
Altijd Robijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven