National Novel Writing Month (2017)

01-10-2017 13:21 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een maand staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een novel van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic. :)

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2017 om 00.00

Eind: 30 november 2017 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Hier schreven we vorig jaar: overig/national-novel-writing-month-201 ... 1#24472701

Wie doet ook mee?

Heb je nog nooit van NaNoWriMo gehoord en heb je vragen? Stel ze vooral!
Alle reacties Link kopieren
Yeeeeeeeeeeeeeees! Ik zat stiekem al een tijdje het forum te verversen. Ik heb er weer zin in! :)
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
01-10-2017 13:22
Yeeeeeeeeeeeeeees! Ik zat stiekem al een tijdje het forum te verversen. Ik heb er weer zin in! :)
:proud:

Ik dacht al: zo snel al een reactie. :D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik het dit jaar weer ga proberen. Ik heb het een jaar of vier achter elkaar gedaan en gehaald, toen een paar jaar niet i.v.m. grote drukte. Nu begint echter mijn zwangerschapsverlof halverwege november, dus als het goed is heb ik dan nog even de tijd.

Leuk, ik heb er zin in!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik heb er ook zoveel zin in.
Ik wil het dit jaar echt proberen!
En anders jullie supporten natuurlijk :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kantjes zijn 50.000 woorden?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
01-10-2017 14:42
Hoeveel kantjes zijn 50.000 woorden?
In boekvorm, bedoel je denk ik. Daar ga ik even van uit. 50.000 woorden zijn ongeveer 200 pagina's. Het kan wat meer of minder zijn, afhankelijk van de lengte van de woorden die je gebruikt. :)
Alle reacties Link kopieren
Merlijne schreef:
01-10-2017 14:17
Ik wil het dit jaar echt proberen!
En anders jullie supporten natuurlijk :cheer2:
:hello: Jaaaa, ga het proberen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je het weer gaat proberen, Maechtje.

Fientje en femmelotje, we gaan er gewoon weer keihard voor dit jaar. :high5:
Alle reacties Link kopieren
Woeehoee! Misschien leuk om dit jaar widgets in de OP te zetten? De graph en/of wordwar? :) Dan kunnen we live met elkaar meekijken!

https://nanowrimo.org/widgets
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Alle reacties Link kopieren
:-D Ik ga ook weer meedoen. Ik doe een poging tot een outline, maar het wil nog niet echt lukken, haha. Nou ja, ik weet in welke tijd het verhaal plaatst vindt (van 21 september - 30 november dit jaar), maar heel veel verder ben ik nog niet. O, en ik heb een cover. Officieël heb ik een andere (net als de titel), maar ik wil eerst de titel vastleggen en die staat daar ook op.
Afbeelding Als het goed is, wordt trouwens morgen het forum van nano geleegd.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
femmelotje schreef:
01-10-2017 14:59
Woeehoee! Misschien leuk om dit jaar widgets in de OP te zetten? De graph en/of wordwar? :) Dan kunnen we live met elkaar meekijken!

https://nanowrimo.org/widgets
Ik zet liever niet zo overduidelijk mijn nick op NaNo te kijk, dus ik laat dit aan me voorbijgaan. Uiteraard wil ik best jullie widgets in de OP zetten.
Alle reacties Link kopieren
Droomz schreef:
01-10-2017 20:32
:-D Ik ga ook weer meedoen. Ik doe een poging tot een outline, maar het wil nog niet echt lukken, haha. Nou ja, ik weet in welke tijd het verhaal plaatst vindt (van 21 september - 30 november dit jaar), maar heel veel verder ben ik nog niet. O, en ik heb een cover. Officieël heb ik een andere (net als de titel), maar ik wil eerst de titel vastleggen en die staat daar ook op.
Dan ben je verder dan ik. Ik weet nog helemaal niks, behalve het genre en dat is ook alleen maar omdat ik altijd fantasy schrijf. :P
Ik doe dit jaar ook weer mee met NaNoWriMo! Vorig jaar voor het eerst meegedaan maar ik kwam niet eens in de buurt van 50.000 woorden. Las de hele tijd terug wat ik getikt had om vervolgens van alles te verbeteren. Das nou net niet de bedoeling :frusty: .
Dit jaar nieuwe kansen!
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
09-10-2017 01:14
Ik doe dit jaar ook weer mee met NaNoWriMo! Vorig jaar voor het eerst meegedaan maar ik kwam niet eens in de buurt van 50.000 woorden. Las de hele tijd terug wat ik getikt had om vervolgens van alles te verbeteren. Das nou net niet de bedoeling :frusty: .
Dit jaar nieuwe kansen!
Haha, nou, je hebt in elk geval geleerd van je fouten. Als je een virtuele schop onder je kont nodig hebt, zijn we er voor je. :P

Succes!
Liadan schreef:
09-10-2017 10:47
Haha, nou, je hebt in elk geval geleerd van je fouten. Als je een virtuele schop onder je kont nodig hebt, zijn we er voor je. :P

Succes!
Yes please :P .
Jij ook veel succes!

Zijn er mensen die hun genre bekend willen maken of überhaupt al bedacht hebben? Ik vind het lastig.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet verbeteren. Als iets je niet aanstaat, schuif je de tekst naar onderen in je document en maak je het wit. Dan zie je het niet meer :P .

Ik schrijf New Adult Contemporary. En mogelijk ook nog een New Adult urban fantasy met sprookjeselementen. :)
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk! Jammer genoeg heb ik dit jaar geen tijd, maar het is wel een goede reminder om mijn verhaal van de afgelopen jaren af te maken :A:

Ik heb intussen zo'n 60 A4-tjes (getypt in word) aan worldbuilding en 50 A4-tjes verhaal. Het is een fantasyverhaal met wetenschappelijke elementen. Inmiddels heb ik ook al ideeën voor een deel 2 en 3, maar moet eerst de eerste maar eens af zien te maken :facepalm:
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
other-smother schreef:
09-10-2017 15:14

Zijn er mensen die hun genre bekend willen maken of überhaupt al bedacht hebben? Ik vind het lastig.

Ik schrijf altijd fantasy, maar ik heb nog geen concrete ideeën voor dit jaar. Ik ben al een tijdlang bezig aan hetzelfde verhaal en heb daar ook 3 NaNo's aan besteed, maar ik wil nu even wat anders.

Zit je al wel in een richting te denken qua genre? Heb je al ideeën (al dan niet vaag) voor je verhaal?
Alle reacties Link kopieren
Moraine schreef:
09-10-2017 16:36
Oh leuk! Jammer genoeg heb ik dit jaar geen tijd, maar het is wel een goede reminder om mijn verhaal van de afgelopen jaren af te maken :A:

Ik heb intussen zo'n 60 A4-tjes (getypt in word) aan worldbuilding en 50 A4-tjes verhaal. Het is een fantasyverhaal met wetenschappelijke elementen. Inmiddels heb ik ook al ideeën voor een deel 2 en 3, maar moet eerst de eerste maar eens af zien te maken :facepalm:
Dan schrijf je toch lekker voor spek en bonen met ons mee? En dan een andere keer voor de 50k gaan. :)
Alle reacties Link kopieren
Liadan schreef:
09-10-2017 16:44
Dan schrijf je toch lekker voor spek en bonen met ons mee? En dan een andere keer voor de 50k gaan. :)
Voor spek en bonen? Nah. Als cheerleader :proud: :cheer2:

Wat betreft ideeen: Een dagboekvorm-verhaal? Als in:
>Datum (leuk, kan je zelf je eigen kalender maken :biggrin: )
>Lief dagboek, vandaag ben ik toegetreden tot *naam sekte*. Erg leuk, iedereen is heel aardig en ik snap niet waarom mijn familie het niet goed vond dat ik hierheen ging.
>etc.

Of een verhaal geschreven vanuit de "slechterik"? Dan moet je natuurlijk wel een goed idee hebben voor een "slecht" plan, wat je zo kan beschrijven alsof het een "goed" plan is, maar dat het pas aan het eind uitkomt :)
Live with what you cannot change.
Ik schrijf ook fantasy met een flinke snuf (Griekse) mythologie. Ik heb zelfs al wat dingen gepland dus ik denk dat ik dit jaar echt mee ga doen en anders was alleen de voorpret al leuk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Moraine schreef:
09-10-2017 16:51
Of een verhaal geschreven vanuit de "slechterik"? Dan moet je natuurlijk wel een goed idee hebben voor een "slecht" plan, wat je zo kan beschrijven alsof het een "goed" plan is, maar dat het pas aan het eind uitkomt :)
Ik heb wel eens een artikel gelezen over een kind met een ernstige psychopatische persoonlijkheisstoornis en ik heb toen geprobeerd daar een verhaal van te maken. Het was erg leuk en interessant om te schrijven maar uiteindelijk veel te moeilijk. Maar ooit, als ik meer tijd en ervaring heb...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Droomz schreef:
09-10-2017 16:13
Nee, niet verbeteren. Als iets je niet aanstaat, schuif je de tekst naar onderen in je document en maak je het wit. Dan zie je het niet meer :P .

Ik schrijf New Adult Contemporary. En mogelijk ook nog een New Adult urban fantasy met sprookjeselementen. :)
Ah ok, ik zal eens opzoeken hoe dat moet.
Hoop dat ik er dit keer vanaf kan blijven :P

Nog andere tips? Hoe doen jullie dat als je toch nog wat ideeën krijgt die je er nog tussen wil proppen of iets wilt veranderen?
Ik ben bang dat ik het later vergeet dus verbeter ik het dan gelijk.
Maak je een aantekening voor na de NaNoWriMo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven