Welke krant (papier) lees jij?

04-10-2017 07:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te denken om een abonnement op een krant te nemen.
Ik heb nog nooit een krantenabonnement gehad al las ik vroeger bij mijn ouders wel de provinciale krant. Ik dacht zelf aan NRC Next, omdat die me qua formaat, inhoud en afwisseling van het soort artikelen wel aanspreekt. Toch twijfel ik nog, want ik houd er nog wel eens een struisvogelpolitiek op na wanneer het op nieuws en actualiteiten aankomt en ik lees nu enkel sporadisch NOS nieuws online of de Teletekstpagina en dan ook nog meestal alleen op mijn werk als ik me ineens afvraag of er nog iets gebeurd is in het afgelopen weekend (ja, soms leef ik echt onder een steen/zwaar verstopt in mijn eigen wereld), maar aan de andere kant ben ik toch nieuwsgierig, lees ik graag en vind ik het ook wel noodzaak enigszins op de hoogte te zijn. Beetje tegenstrijdig allemaal, maar goed.

Lang verhaal kort: welke krant(en) lees je en wat zou je mij aanraden? Tips voor (proef)abonnementen zijn ook welkom! Dank!
.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Kost me veel te veel tijd en ik vind het te duur. Ik ben een koppensneller.
Heb wel ooit proefabonnementen gehad op Trouw en Volkskrant. Die vind ik op zich wel ok.

Ik lees s' morgens online ad en nu.nl en 's avonds ook en ik kijk dadelijk journaal en dan vind ik het wel prima.
Wij lezen het AD. Ik vind het een fijne krant en het magazine is ook leuk op zaterdag. Ik lees graag de column van Hugo Borst. Ik mis alleen de krant op zondag.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig niks meer.
Las de Volkskrant en het nrc. Nrc Next even abonnement op gehad, maar vond dat een beetje vlugvlug lichtvoetig, maar snap wel waarom jij daar voor zou kiezen, als je vooral van het koppensnellen bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de NRC Next een hele fijne krant, omdat de stijl mij erg aanspreekt. Meer verdieping dan de Spits/Metro, maar niet een te grote krant. Ik kreeg altijd wel op zaterdag de gewone NRC, dat vond ik ook leuk, want in het weekend had ik wel de tijd om de krant te spellen.
Momenteel geen kranten meer aangezien ik ze altijd in het OV las en daar geen gebruik meer van maak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Volkskrant (overigens wel een digitaal abonnement). Vind ik fijn.
Geen.
Tijdje Blendle gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Niks, ik weet dat ik 90% van de dagen er toch geen tijd voor neem en dan vind ik het echt zonde van het papier.
Ik kijk 2x per dag het nieuws en ik lees soms online artikelen als ik meer de diepte in wil gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees een regionale krant, fijn voor het (buiten)landelijke nieuws, maar ook een stuk regio, zodat ik weet wat er hier speelt.
MeneerF leest Nu.nl, meerdere keren per dag, voor hem hoeft de krant niet, oud nieuws vindt hij dat.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vroeger graag het Parool en keek het journaal altijd trouw. Nu lees ik artikelen via de Facebook timeline, ik mis de krant en het journaal eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je belangrijk om mee te krijgen? Elke krant heeft zijn eigen zwaartepunt.
Trouw richt zich vooral op levensbeschouwelijke zaken, De Volkskrant zit bovenop het onderwijs, De Telegraaf is onovertroffen wat financieel nieuws betreft. Ik weet niet wat de sterke punten van het NRC zijn. AD vind ik makkelijk leesbaar, vooral korte artikelen en goede fotografie.

Ik heb een digitaal abonnement op het AD en daardoor lees ik Topics ook gratis. Ik vind dat erg leuk, want daardoor kan ik vrijwel alles lezen van Trouw, Volkskrant, AD, Parool, + nog wat regionale kranten en de Vlaamse kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws. Ik vind dat vooral interessant omdat je daardoor soms heel duidelijke de politieke voorkeur van een krant meekrijgt terwijl je door 1 krant te lezen het idee zou kunnen krijgen dat het nieuws objectief is. Het is leuk om verschillende zienswijzen op 1 nieuwsitem mee te krijgen. En ik vind al die columnisten samen ook erg vermakelijk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Dank alvast voor de antwoorden en de overwegingen die jullie mij meegeven!

Ondanks dat ik allesbehalve een nieuwsvolger ben, merk ik dat ik bij familie toch altijd snel de krant erbij pak en daarin verdiept zit (heel sociaal, haha) en daarom overweeg ik dus een krantenabonnement, omdat ik liever een fysieke krant lees dan online kranten. Als ik het nieuws op Teletekst lees, mis ik vaak toch wat achtergronden waardoor ik vervolgens toch weer zit te googelen hoe een en ander, bijv. politiek gezien, in elkaar steekt. Dan lees ik meestal meer op de openbare, digitale NRC, AD (hoewel ik die online te sensatiegericht vind) en Volkskrant websites. Columns en human interest verhalen vind ik trouwens altijd wel leuk.

Ik ga eerst maar eens wat verschillende kranten los kopen, dat lijkt me het beste.
liliane13 wijzigde dit bericht op 04-10-2017 09:33
67.78% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Het AD. Ik vind het fijn om 's ochtends bij het ontbijt een krantje te lezen.
Geen!
Heb een (dagelijkse) papieren krant nooit interessant gevonden en als er iets interessants is dan vind je dat wel online.
Op Facebook volg ik de regionale krant zodat ik dingen die in mijn regio gebeuren (een ongeluk of inbraak bijv) direct zie.
Oh en bovendien is 'n krantenabo belachelijk duur.
Vroeger op papier de volkskrant en trouw op zaterdagen.
Nu geen papieren kranten meer. Koppensnel de volkskrant, af en toe NRC digitaal. Lees wel vaker digitaal artikelen in the Guardian.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een volkskrant-abonnement, maar ik lees hem alleen op zaterdagochtend. Mijn partner is echte krantlezer, die neemt er (ondanks vroeg op) elke ochtend de tijd voor.
Als ik alleen zou wonen, kocht ik hem wel los af&toe
Alle reacties Link kopieren
De Volkskrant op mijn tablet, dit bevalt prima en is ook goedkoper dan op papier. Ik vind de mix van achtergronden bij het nieuws en ook aandacht voor films, eten en dergelijke fijn en lees ook graag het magazine digitaal in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Om en om een abonnement op Trouw of NRC; Volkskrant vind ik te zuur en Parool te Amsterdams
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven