Kwaliteit Union fietsen

06-10-2017 10:53 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets (of een goede tweedehands). Ik fiets geen grote afstanden en niet zo heel vaak, maar ik moet wel 2 kinderzitjes op de fiets kunnen zetten en wil een degelijke fiets met 3 versnellingen en weinig onderhoud. Omdat ik niet zo vaak en ver fiets wil ik geen heel dure fiets kopen. NU kwam ik op internet de Union Flow tegen en die vind ik erg mooi. Ik heb via Google ook al proberen te achterhalen wat de kwaliteit van Union is en ik lees dat zij in 2005 of 2006 zijn overgenomen door een andere fabrikant en dat de kwaliteit toen eerst achteruit ging, maar daarna weer verbeterde. Ik lees echter weinig recente ervaringen dus vandaar hier mijn vraag: hoe is de kwaliteit tegenwoordig van de Union fietsen?
Prachtige fiets maar hij lijkt me niet bijzonder geschikt om twee kinderzitjes op te monteren. De bagagedrager ontbreekt en je hebt een behoorlijk hoge instap. Heb je hem überhaupt al eens in het echt gezien?
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaal over de achteruit-geholde kwaliteit ken ik ook. Was voor mij een reden om geen Union meer te overwegen.
Het kan natuurlijk dat ze op hun schreden zijn teruggekeerd.
Kun je er niet achter komen in welk tijdvak ( de degelijke, de krakkemikkige, of de tegenwoordige) de fiets is gemaakt ?
Als het een paar tientjes zijn (tweedehands, neem ik aan) zou ik het wagen.
Anders toch doorzoeken voor Gazelle of Batavus, bijvoorbeeld.
Ik heb zelf al mijn hele leven Gazelle, maar de onderdelen, en ook het frame zijn minder robuust tegenwoordig.
De Action-ziekte noem ik dat maar. Alles moet goedkoop, zodat we volgend jaar weer iets nieuws kunnen kopen :'(
Maar sommigen vinden dat ge-ouwe-zeur ;-D
nounou
Alle reacties Link kopieren
Batavus is kwalitatief beteren heeft meer keuze in goede fietsen voor vervoer kinderen
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
06-10-2017 11:03
Prachtige fiets maar hij lijkt me niet bijzonder geschikt om twee kinderzitjes op te monteren. De bagagedrager ontbreekt en je hebt een behoorlijk hoge instap. Heb je hem überhaupt al eens in het echt gezien?
Ik wilde eerst horen of het wat is, qua kwaliteit, en dan eens in een winkel gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
06-10-2017 11:10
Dat verhaal over de achteruit-geholde kwaliteit ken ik ook. Was voor mij een reden om geen Union meer te overwegen.
Het kan natuurlijk dat ze op hun schreden zijn teruggekeerd.
Kun je er niet achter komen in welk tijdvak ( de degelijke, de krakkemikkige, of de tegenwoordige) de fiets is gemaakt ?
Als het een paar tientjes zijn (tweedehands, neem ik aan) zou ik het wagen.
Anders toch doorzoeken voor Gazelle of Batavus, bijvoorbeeld.
Ik heb zelf al mijn hele leven Gazelle, maar de onderdelen, en ook het frame zijn minder robuust tegenwoordig.
De Action-ziekte noem ik dat maar. Alles moet goedkoop, zodat we volgend jaar weer iets nieuws kunnen kopen :'(
Maar sommigen vinden dat ge-ouwe-zeur ;-D
De fiets waar ik hier naar informeer zou ik nieuw kopen. Maar ik ben me dus aan het oriënteren en ik weet nog niet of ik een tweedehands Gazelle/Batavus/Sparta wil of een goedkoper model, nieuw.
Jij ervaart dus dat Gazelle in kwaliteit ook achteruit is gegaan? Mag ik vragen waarom je dan toch adviseert om een Gazelle of Batavus te kopen? Als ik de hoofdprijs betaal mag ik toch hopen op kwaliteit, anders zou ik wel voor een Chinees modelletje gaan.
Alle reacties Link kopieren
mendy schreef:
06-10-2017 15:30
De fiets waar ik hier naar informeer zou ik nieuw kopen. Maar ik ben me dus aan het oriënteren en ik weet nog niet of ik een tweedehands Gazelle/Batavus/Sparta wil of een goedkoper model, nieuw.
Jij ervaart dus dat Gazelle in kwaliteit ook achteruit is gegaan? Mag ik vragen waarom je dan toch adviseert om een Gazelle of Batavus te kopen? Als ik de hoofdprijs betaal mag ik toch hopen op kwaliteit, anders zou ik wel voor een Chinees modelletje gaan.
Wat ik destijds over de Union-fietsen hoorde was echt beroerd, maar nogmaals, dat kan dus verouderde informatie zijn. Dat was meer over kwaliteit Action, zogezegd.
Gazelle is wel wat achteruitgegaan, maar niet zó erg. Over Batavus weet ik niet echt veel, hoe dat nu is.
Maar goed, hopelijk gaan er nog mensen reageren die ervaring hebben met de nieuwe Union-fietsen, daar heb je meer aan ;-D
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven