Zitzak tegen verwarming aan

07-10-2017 15:00 20 berichten
Hay,

Wij hebben 2 zitzakken die beiden tegen een verwarming staan. Deze verwarming is rond de 1 meter breed en 3 meter hoog.

Het verplaatsen van de zitzakken is niet mogelijk. Maar weet iemand hier of de balletjes in de zitzakken door de hitte smelten? Of dat de balletjes aan elkaar gaan plakken?

De kachel staat meestal op 20-25 graden.

De zitzakken kunnen niet naar voren geplaatst worden, als je erop gaat zitten, valt het bovenste stuk naar achteren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunnen ze niet een beetje verplaatst worden? Het hele idee van een zitzak is juist toch dat je het meubel overal neer kan plempen en het weinig ruimte inneemt? Puur vanwege de vorm dan ergens anders tegenaan zetten?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
25?! Jeetje. Zet hem gewoon niet op 25 en dan is er ook geen probleem.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
een verwarming van 3 meter hoog? verwarming op 25? woon je in een kerk ofzo?

ontopic:ja,zowel de bekleding als de balletjes kunnen smelten.zitzakken zijn zo syntetisch als ik weet niet hoe,en syntetisch is erg gevoelig voor hitte.
ik zou een ander plekkie zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Een 3 meter hoge verwarming die je op 25 gr zet? Bijzonder. Ben benieuwd naar de energierekening.

Maar zet die dingen ergens anders neer, of beter nog, haal ze helemaal weg. Leuk hoor zo'n zitzak maar dan in een kinderkamer, niet in een woonkamer.
Of je verwarming nou in de lengte 3 meter is of in de hoogte..maakt dat iets uit? En ja zie het als een kerk, hoge huizen, grote ruimtes. En verder niet belangrijk.

Reacties als; zet hem ergens anders neer of op een afstand hebben dus geen zin.
Dat staat dus in mijn OP. Ik wil niet in de winter elke nacht en ochtend mijn zitzakken verplaatsen. In de zomer staan ze er prima. Dus kunnen ze niet tegen de hitte, weet ik genoeg en doe ik ze gewoon weg;)

Die antwoorden had ik niet nodig. Ook niet dat ze alleen leuk zijn voor de kinderkamer. Jij jouw smaak, ik mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
goh wat zijn we weer vriendelijk....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook je verwarming helemaal niet meer aan doen.... ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die zitzakken tegen een verwarming aan hebben staan. Probeer het anders gewoon uit, je kunt prima voelen of de balletjes gaan smelten. Dan is het tijd om ze weg te gooien.

(Jammer dat je zo onvriendelijk reageert op mensen die de moeite nemen te reageren, ik verbaas me ook over dingen maar dat heb ik nu maar niet gezegd...)
Find people who will make you better (M. Obama)
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe klein zijn die zitzakken dan dat ze allebei tegen die verwarming van 1m breed aan staan? Als ze zo klein zijn zouden ze misschien toch wel ergens anders kunnen staan?

Anders zou ik een stevige ombouw/voorbouw maken voor je radiator. Dan kun je afstand creeeren tot de radiator zonder dat de zakken omvallen.
rosanna08 schreef:
07-10-2017 16:06
goh wat zijn we weer vriendelijk....
Dat komt,omdat de reacties nou niet echt bepaald vriendelijk waren..
'Wie zet nou zijn verwarming op 25 graden'
'Zitzakken zijn niet bedoeld voor een woonkamer'
Etc.
Ik vind zulke opmerkingen niet behulpzaam. En de reacties die wel gaan over mijn vraag vind ik fijn en ben ik dankbaar voor.
Je kunt ze niet 20-30 cm naar voren schuiven? Ze moeten echt strak tegen de verwarming aan?

Als je ze toch weg doet als ze niet daar kunnen staan zou ik het gewoon uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen.. Staat er op het etiket niet of het snel brandbaar is?
Wie wat wil die moet wat.
Lady_Vintage schreef:
07-10-2017 22:30
Je kunt ze niet 20-30 cm naar voren schuiven? Ze moeten echt strak tegen de verwarming aan?

Als je ze toch weg doet als ze niet daar kunnen staan zou ik het gewoon uitproberen.
Nee helaas niet. Wel geprobeerd,maar omdat ze groot zijn (zo groot als een fatboy) leunen ze bij mij een heel stuk naar achteren. En anders zit ik met mijn neus op de tv;).
RaveMeisje schreef:
07-10-2017 22:33
Ik zou het niet doen.. Staat er op het etiket niet of het snel brandbaar is?
Oh niet eens bij stil gestaan. Dankje! Ga morgen even kijken of die er nog op zit. Op internet staat er niks over vermeld verder.

En hier eerder genoemde tip om te kijken of ze smelten ga ik misschien ook nog even proberen.
Brandgevaar schiet door mijn hoofd! Zeer gevaarlijk wat je doet of van plan bent.
Naast brandgevaar, lijkt hei Nee ook nogal zonde van de energie. Die dingen isoleren heel sterk. Dus je zet ze tegen de verwarming aan, doet die aan een vervolgens wordt je huis niet warm want alle warmte wordt tegengehouden.
Je zou misschien een soort hekwerkje om je verwarming heen kunnen maken, waar je ze tegen aan kan zetten. Dan kan de warmte van de verwarming wel weg en staan de zakken tegen het hekje ipv tegen de verwarming. Rollen ze ook niet om en vliegen niet in brand.
Een radiator wordt niet warm genoeg om brand in een zitzak te veroorzaken. Het is ook niet erg waarschijnlijk dat die bolletjes smelten of aan elkaar plakken. Ook daar is de temperatuur te laag voor en bovendien zit er nog een zak omheen. Zet anders een plastic bekertje op de radiator en kijk wat het effect is.
Alle reacties Link kopieren
Ikkuz schreef:
07-10-2017 15:00
De kachel staat meestal op 20-25 graden.
.
.
Dat wil niet zeggen dat de verwrmingselementen niet veel en veel warmer kunnen worden. Een CV staat vaak op 60 a 65 graden ingesteld.
Niet geschoten is altijd mis
Waarschijnlijk wordt de radiator trouwens wel warmer dan 20-25 graden als je je thermostaat op 20-25 graden hebt staan.
Hoe warm precies hangt af van hoe je je CV-ketel hebt ingesteld. Je zou er dus ook nog voor kunnen kiezen om de aanvoertemperatuur op je CV-ketel naar beneden bij te stellen. Duurt het iets langer voor je kamer warm wordt.
Bedankt voor de reacties!
Ik zat zelf eerst nog aan hittebestendige dekens etc te denken,maar dat neemt dus veel warmte weg. Een hekje is een idee! Ga ik eens naar kijken. En excuses voor de niet zo fijne reacties. Mijn ongesteldheid voerde de boventoon en was daar even niet bewust van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven