To do 1 januari

09-10-2017 14:44 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ... ik weet het! Het is nog veraf.
Maar ik zit ff te balen hierzo. Mijn dochter is toegevoegd in een whatsapp groepje van familie van ex (+nieuwe aanhang) en ze zijn daar volop leuk aan het plannen voor oud op nieuw. 31-12 is dochter daar - 1-1 is dan voor ons. En "ons" is in dit geval letterlijk wij tweeën. Band met mijn ouders is niet goed - vriendinnen hebben allemaal zelf verplichtingen. Geen nieuwe partner aan mijn kant.

Maar ik ben nu opeens in een kramp over hoe wij het dan gaan doen op 1 januari. Opeens bang dat het zo schraal gaat afsteken tegen de familie gezelligheid van de dag van te voren.

Dus op zoek naar een leuke daginvulling. Dacht aan schaatsen of wellness maar weinig is natuurlijk open op die dag. Winterefteling ? Misschien te vermoeiend na een late avond. Kortom - laat maar komen die leuke ideeën.

En ja, ik weet heus wel dat het een beetje tussen mijn oren zit. En dat steengrillen en een gezelschapsspel ook gezellig kunnen zijn. Maar de emotie zit er nu eenmaal op dit moment. Misschien helpt het om ook iets leuks te plannen en samen hier naar uit te kijken.

Bedankt voor de tips alvast!
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Winterefteling is hartstikke leuk! Als je zorgt er rond 12.00 uur te zijn heb je echt tijd zat om alles te doen. Kun je eerst lekker uitslapen en ontbijten in pyjama.
Hoe oud is je dochter?

En één op één aandacht voor haar is toch ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
En anders zou ik inzetten op ontspanning.

Dagje welness of subtropisch zwembad met aansluitend een overnachting. Lekker eten, spelletje doen, zwemmen en eventueel nog een stadje aandoen (of strandwandeling bij droog weer).
Heeft je dochter er zelf geen idee over? Misschien wil ze liever uitslapen en bij ex blijven die dag? Of wil ze juist graag weg uit die familiedrukte en lekker op de bank netflixen met jou.
Alle reacties Link kopieren
Ze is 12/bijna 13. Blijft dus 's nachts waarschijnlijk wel langer op en zal dus redelijk kapot zijn op 1 januari. Voor haar zal een hang-dag misschien het beste zijn. Misschien moet ik mijn huidige gevoel wel niet laten overheersen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Niet geheel ontopic, ik kon iemand die op 1 januari altijd stond te behangen ;-) of het was een kinderkamer of de ouder kamer of de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
De WinterEfteling is inderdaad leuk. Maar waarom zou je dat op nieuwjaarsdag plannen? Ga gewoon lekker een keer als je dochter niet net een slopend familiefeest achter de rug heeft. Je hoeft toch niet te concurreren?
Alle reacties Link kopieren
De bioscoop een optie?
Alle reacties Link kopieren
Na een drukke avond en een korte nacht, zou ik er een heerlijk relaxdagje van maken. Lekkere hapjes en in pyjama samen Netflix kijken of zoiets. Of thuis een beetje tutten met maskertjes, voetenbadje en nagellak. Of koop een nieuw boek of een mooie legpuzzel of waar ze dan ook van houdt om daarmee aan de slag te gaan.
Vooral niet teveel moeten.
Alle reacties Link kopieren
Of meidenfilms kijken op netflix.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zit ze in die whatsapp groep ??
ijstaart schreef:
09-10-2017 14:55
Na een drukke avond en een korte nacht, zou ik er een heerlijk relaxdagje van maken. Lekkere hapjes en in pyjama samen Netflix kijken of zoiets. Of thuis een beetje tutten met maskertjes, voetenbadje en nagellak. Of koop een nieuw boek of een mooie legpuzzel of waar ze dan ook van houdt om daarmee aan de slag te gaan.
Vooral niet teveel moeten.
Heerlijk, mag ik ook komen, TO? :-D
Alle reacties Link kopieren
Thuis samen een high tea doen
Alle reacties Link kopieren
Een chilldag thuis?

Matrassen in de woonkamer met een lading kussens en dekentjes, huur een beamer en films (of Netflix) en koop/maak allemaal lekkere dingen. Lekkere drankjes erbij en chillen maar!
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwjaarsduik?
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet gekmaken, en doe gewoon wat je zelf graag met kind zou willen doen op 1 januari.

Wat ik zou doen: 's middags frisse neus halen en daarna samen een leuke film kijken. Iets lekkers eten en daarna een spelletje doen/lekker samen tutten/wat je kind dan ook leuk vindt. En dan valt ze waarschijnlijk om :)
Ga ergens lekker uitgebreid brunchen met z'n tweetjes! Daarna misschien nog even over een kerstmarkt en tenslotte thuis opwarmen onder een dekentje met wat lekkers erbij en een melige kerstfilm op tv.

Lijkt mij heerlijk! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
09-10-2017 14:52
Ze is 12/bijna 13. Blijft dus 's nachts waarschijnlijk wel langer op en zal dus redelijk kapot zijn op 1 januari. Voor haar zal een hang-dag misschien het beste zijn. Misschien moet ik mijn huidige gevoel wel niet laten overheersen.
Misschien is dat dagje wellness dan wel lekker.
De grotere resorts zijn ook met feestdagen open en vaak is het dan ook nog eens lekker rustig. Vanaf 12 mogen kinderen meestal mee naar binnen met een volwassene.
Heb je al aan haar gevraagd wat haar het leukst lijkt om dan te doen?
ijstaart schreef:
09-10-2017 14:55
Na een drukke avond en een korte nacht, zou ik er een heerlijk relaxdagje van maken. Lekkere hapjes en in pyjama samen Netflix kijken of zoiets. Of thuis een beetje tutten met maskertjes, voetenbadje en nagellak. Of koop een nieuw boek of een mooie legpuzzel of waar ze dan ook van houdt om daarmee aan de slag te gaan.
Vooral niet teveel moeten.
Dit lijkt me heerlijk als dochter zijnde. En haar vooral laten kiezen wat ze wil eten en bij voorkeur nog laten bezorgen ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik lees al heel wat leuke ideeën. Dit vrolijkt me op. Ik merk dat het meer mijn eigen gemis is. Zij vindt alles leuk.

Denk dat wellness middagje en daarna avondje Netflix heerlijk zal zijn.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Kintsugi lijkt het jou juist heerlijk zo rustig ? Bij jou juist een drukte van jewelste ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Hoi Yette, normaal heb ik ook geen last van zo'n concurrentie gevoelens. Bijvoorbeeld in de herfst vakantie gaat ze naar Eurodisney met ex en dat vind ik alleen maar leuk; heb helemaal geen behoefte om dat te overtroeven.

Misschien omdat ik weet dat ik het zou kunnen overtroeven als ik zou willen. Maar in dit geval: een warm familiefeest kan ik niet bieden, want ik ken dat zelf niet van thuis uit. Vandaar het gevoel dat ik haar op dat vlak tekort doe.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Hoi Yette, normaal heb ik ook geen last van zo'n concurrentie gevoelens. Bijvoorbeeld in de herfst vakantie gaat ze naar Eurodisney met ex en dat vind ik alleen maar leuk; heb helemaal geen behoefte om dat te overtroeven.

Misschien omdat ik weet dat ik het zou kunnen overtroeven als ik zou willen. Maar in dit geval: een warm familiefeest kan ik niet bieden, want ik ken dat zelf niet van thuis uit. Vandaar het gevoel dat ik haar op dat vlak tekort doe.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven