Altijd drama op gezellige avondjes

14-10-2017 14:47 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik zit regelmatig op vrijdagavond met vrienden in de kroeg gezellig drankjes te doen. Meestal toch wel heel gezellig, maar naarmate het later wordt, is er altijd drama. Niet onderling, maar wel met andere mensen.
Gisteravond had ik ook al wat drankjes op, dronk tussendoor wel veel water, en ben tussendoor overgegaan op de cola. Uiteraard voelde ik de alcohol wel, maar minder erg als normaal. Uiteindelijk kreeg ik ruzie met een gozer die best wel hele lelijke over mij had verspreid en waar ik dus eindelijk het lef voor had om er wat van te zeggen. Diegene kwam voor mij best bedreigend over uiteindelijk en een vriend kwam erbij staan omdat hij het (en hem) niet vertrouwde. Uiteindelijk dit ook gemeld bij de barman, die mij vervolgens belachelijk maakte en dus ook ruzie begon te maken met mij.
Ben wel met mijn vrienden daar gebleven en zij begrepen mij ook. Op hun advies de barman een berichtje gestuurd en hem er op gewezen dat hoe hij me behandelde niet correct was en geblokkeerd om Facebook. Geen idee of dat berichtje dus ook is doorgekomen gezien ik hem al blokkeerde vóór het berichtje aankwam, maar ik ben zo klaar met al die drama. Voel me vandaag ook echt verrot en vraag steeds aan mijn vrienden of het nou mijn schuld is. Zij vinden van niet, maar ik zit nu op het punt dat ik dan liever in mijn eentje thuis blijf met een colaatje dan dat ik nog weer daarheen ga. Hoe leuk ik de meeste mensen die daar komen ook vind en hoe leuk ik het ook vind om met vrienden wat te doen, ik wil wel gerespecteerd worden door de mensen die daar werken en het gevoel hebben dat ik veilig ben.
Ik baal hier gewoon ontzettend van en voel me altijd weer schuldig als er iets gebeurd, terwijl ik eigenlijk altijd hoor dat ik juist heb gehandeld.

Zijn er meer mensen die dit herkennen? Ik begin nu net wat meer mensen te leren kennen hier dus vind het gewoon heel lastig. Een vriendin van me zei dat er eigenlijk altijd wel drama is in de kroeg, maar daar zit je toch niet op te wachten?! Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik zit er gewoon niet op te wachten om hier weer mee geconfronteerd te worden en hier nog weer gezeur over te krijgen gezien mensen weten dat ik me makkelijk onder de tafel laat praten en daar vaak dus ook "misbruik" van maken door mij de grond in te trappen en een schuldgevoel aan te praten..

Sorry, het is misschien een beetje een verwarrend verhaal, maar was toch wel benieuwd naar jullie ervaringen hiermee..

Alvast bedankt! :-*
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet ergens anders heen?
Alle reacties Link kopieren
Stop met alcohol drinken daar worden mensen niet leuker van.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
14-10-2017 14:53
Kun je niet ergens anders heen?
Ik ben als laatste in de vriendengroep gekomen. Eigenlijk is het een soort van vaste stamkroeg geworden omdat eigenlijk al hun vrienden daar ook weer komen. Zaten al wel verder te kijken, maar in hun ogen verder weinig andere gezellige plekken.
Altijd drama........t is maar waar je zin in hebt.
En eigenlijk vind ik dat jij er ook aan mee doet. Gelijk berichtjes sturen en blokkeren. En waarom die gast aanspreken met een slok op? Laat lekker kletsen joh.
anoniem_249623 wijzigde dit bericht op 14-10-2017 14:59
61.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
14-10-2017 14:54
Stop met alcohol drinken daar worden mensen niet leuker van.
Al stop ik er zelf mee, dan betekent dat nog niet dat alles veranderd gezien zij wel gewoon drinken..
Oh ja en de hele tijd vragen aan je vrienden vragen of het jouw schuld is? Really? Een keer is zat toch?
Alle reacties Link kopieren
Nicotientje schreef:
14-10-2017 14:58
Altijd drama........t is maar waar je zin in hebt.
En eigenlijk vind ik dat jij er ook aan mee doet. Gelijk berichtjes sturen en blokkeren. En waarom die gast aanspreken met een slok op? Laat lekker kletsen joh.

Ik zeg ook niet dat ik onschuldig ben hè. Uiteindelijk zie ik die mensen ook alleen daar (Op mijn vrienden na dan) dus alles wat er gebeurt en gezegd wordt is altijd met een slok op. Gezellig is inderdaad wat anders..
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens hoe zo'n avondje loopt als je geen alcohol drinkt. Nog steeds drama? Zou ik niet meer gaan. Geen drama? Geen alcohol meer drinken
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je iemand aanspreken in het café? En plein public? Jij bent inderdaad een dramaschopper zoals ik het lees. Mensen komen daar voor een gezellige avond en jij vind het nodig om ruzie te gaan schoppen. Jij bent begonnen. En omdat die persoon op jou reageert, roep je hulp in en vervolgens ben je op je tenen getrapt dat die barman niet jouw kant kiest. En ga je de barman op hoge poten een mail sturen?
Doe je omgeving een lol en blijf voortaan thuis. Als je klaar bent met drama, moet jij niet beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moest jij hem dan daar en op dat moment confronteren? Je klaagt over ongezellige avondjes, maar je zoekt zelf de confrontatie op. Dat snap ik dan niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je aan andere mensen vragen wat jouw aandeel is, hier posten is een goed begin. Je vrienden zullen jou verdedigen en sneller zeggen dat jij echt niets fout doet, lief, maar niet objectief.

Ik heb in mijn jonge jaren een stamkroeg gehad waar ik ook minstens twee keer in de week te vinden was. Grote club leuke mensen. Nooit ruzie, nooit drama. Als jij wekelijks ruzie hebt in de kroeg, dan ben jij de gemeenschappelijke factor. Ik zeg niet dat dat jouw schuld is, daarvoor heb ik te weinig info. Maar probeer eens kritisch naar jezelf te kijken. Zonder hulp van vrienden. Wat doe jij? Heb je een nare dronk? Trigger je mensen? Hoe gedraag je je?
Het klinkt niet echt als een fijne omgeving. Er zijn echt wel leukere plekken. Waarom ga je daar niet gewoon heen?
jij zoekt het drama zelf op als jij met drank op in de kroeg, dus waar iedereen bij is, iemand met óók drank op op zijn gedrag (roddelen over jou) gaat aanspreken.
Vervolgens betrek je er de barman bij, die waarschijnlijk alleen wat gebekvecht ziet tussen twee klanten.
Dan kun je escalatie verwachten.

Je kunt die persoon mijden dan wel negeren op zo'n avond en als je hem er op aan wilt spreken, doe je dat op een ander moment, terwijl je beiden nuchter bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren achter de bar gewerkt. De dramaqueens pik je er op een gegeven moment wel uit hoor. Wel uitdelen, maar incasseren ho maar. Als barman/vrouw ben je er op een gegeven moment ook wel klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-10-2017 15:02
Misschien moet je aan andere mensen vragen wat jouw aandeel is, hier posten is een goed begin. Je vrienden zullen jou verdedigen en sneller zeggen dat jij echt niets fout doet, lief, maar niet objectief.

Ik heb in mijn jonge jaren een stamkroeg gehad waar ik ook minstens twee keer in de week te vinden was. Grote club leuke mensen. Nooit ruzie, nooit drama. Als jij wekelijks ruzie hebt in de kroeg, dan ben jij de gemeenschappelijke factor. Ik zeg niet dat dat jouw schuld is, daarvoor heb ik te weinig info. Maar probeer eens kritisch naar jezelf te kijken. Zonder hulp van vrienden. Wat doe jij? Heb je een nare dronk? Trigger je mensen? Hoe gedraag je je?

Eigenlijk is er altijd wel iets daar. Wat ik dus met wekelijkse drama bedoelde, is niet dat IK elke week ruzie heb met iemand. Dit was daarin de eerste keer. Maar de overige keren dat ik er ben word ik er wel in meegesleurd als het dus ook NIET met mij te maken heeft. Misschien een beetje verkeerd verwoord. Over het algemeen ben ik zolang er geen gedoe is, gewoon heel gezellig en ga ontzettend veel praten. Maar zodra er iets verkeerds of gemeens gezegd wordt, trek ik wel sneller mijn mond open zonder daar eerst over na te denken.
Hoest met je zus?
Alle reacties Link kopieren
En nu ben jij zielig? Zoals ik het lees en menig een met mij ben je toch nu zelf begonnen. Stop drinken helpt enorm
you go girl
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
14-10-2017 15:02
Het klinkt niet echt als een fijne omgeving. Er zijn echt wel leukere plekken. Waarom ga je daar niet gewoon heen?
Ben toevallig laatst wel 1x met vrienden ergens anders geweest. Daar was ook niets aan de hand. Deze vriendengroep wil best 1x ergens anders heen, maar toch perse wekelijks in deze kroeg blijven.
Alle reacties Link kopieren
Een kroeg is niet ongezellig, de mensen maken het gezellig of ongezellig. En jij bent één van die mensen die het ongezellig maakt.
Alle reacties Link kopieren
Dus als ik het goed begrijp: jij komt hier vaak, jij vindt dat er altijd drama is in die tent, jij drinkt, jij durft door drank dus jij spreekt aan, jij krijgt eigen reactie net zo hard terug en dus ga jij zeuren bij de barkeeper?

Wat ik bij jouw verhaal denk?
De barkeeper vindt jou inmiddels een vervelend sujet omdat je met regelmaat de sfeer daar verpest doordat jij gestimuleerd door drank al jouw grieven laat gaan en als je een reactie terug krijgt ga je bij hem zeuren. Je mag blij zijn dat je er nog mág komen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
RebeccaDiamondx schreef:
14-10-2017 15:09
Maar zodra er iets verkeerds of gemeens gezegd wordt, trek ik wel sneller mijn mond open zonder daar eerst over na te denken.
I rest my case.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Jij begon met de drama. Voortaan niet meer drinken, scheelt al heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2017 15:09
Hoest met je zus?
Ik dacht het, jij zegt het! :idee:
Je klinkt als een kleuter.

Gedraag je volwassen of ga niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven