Afstand doen van een dier

19-10-2017 12:11 38 berichten
Laat maar, als ik hier word uitgemaakt voor een gestoorde, zonder verder advies, ben ik klaar.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:57
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen
94.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doe 'm dan naar de paardenkamp. Een bejaardentehuis voor paarden.
Alle reacties Link kopieren
Je paard laten afmaken omdat je hem niet aan een ander gunt. Ben je nou helemaal van de pot gerukt.
Dan kan je hem beter verkopen. Jij bent echt niet de enige dierenliefhebber op aarde.

Tenzij je paard al echt oud is en eigenlijk niet meer geschikt is als rijpaard.
sugarmiss schreef:
19-10-2017 12:17
Je paard laten afmaken omdat je hem niet aan een ander gunt. Ben je nou helemaal van de pot gerukt.
Dan kan je hem beter verkopen. Jij bent echt niet de enige dierenliefhebber op aarde.

Tenzij je paard al echt oud is en eigenlijk niet meer geschikt is als rijpaard.
Ik wil deze post nog even benadrukken, vooral dat van de pot gerukte.
Slacht is bizar dat je daar serieus over nadenkt. Zolang je paard niet kapot is zijn er tig mensen die wel een uitdaging zoeken. Heeft je paard medische problemen dan snap ik je angst dat hij in de handel terecht komt want de paardenhandel is echt vies.

Ik heb mijn paard verkocht toen ik er geen geld meer voor had en een baby kreeg. Dat is nu 4 jaar geleden en de nieuwe eigenaar appt mij elke week en ik mag altijd langskomen. Ze heeft het daar echt enorm goed en ik ben blij dat ik toen die beslissing heb gemaakt. Ik stond doe het zelf dus dat gaf ook veel druk dat ik er wel echt elke ochtend om 7 uur moest zijn, tussen de middag weer voeren, in de avond rijden en weer voeren etc. Mijn pony ( shet/Welsh kruising) heb ik weggegeven aan haar toenmalige verzorgster. Mijn pony was vaak hoefbevangen geweest, enorm vaak koliek, liep vaak kreupel en was 26 jaar. Ze leeft nog steeds en heeft het ook echt enorm goed, had haar verzorgster haar niet gekocht had ik haar ingeslapen want zij heeft zoveel problemen en is kapot dus haar had ik de handel nooit aangedaan. Wel heb ik haar weggeven onder contract. Mochten ze haar niet meer willen komt ze terug bij mij en ik ben officieel nog steeds eigenaar.

Bij mijn paard heb ik ook eerste recht van terug koop.
" Of besluiten hem te laten hemelen zodat ik in ieder geval zeker weet dat er nooit met hem geleurd zal worden? "

Spoor jij wel?
Sorry, maar dit schiet echt verkeerd!
Tenzij je dit anders bedoeld..

Terwijl ik je verhaal las dacht ik alleen maar, waarom ben je er in godsnaam aan begonnen?
"Omdat hij te koop stond " , is echt geen rede.
Dan kan je alle beesten wel kopen die te koop staan :facepalm:
Als jij het paard niet had gekocht dan was het paard misschien wel gekocht door iemand die er wel werkelijk 100% achterstond en die tot zijn dood voor het paard zou blijven zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
19-10-2017 12:24


Bij mijn paard heb ik ook eerste recht van terug koop.
Dat kan je wel in een contract zetten maar is niet rechtsgeldig.
Als de huidige eigenaar alsnog besluit het paard aan een ander te verkopen in plaats van aan jou heb je geen poot om op te staan.
Alle reacties Link kopieren
zoals iemand anders al zegt zijn er heus wel meer dierenliefhebbers op de wereld die goed voor hem zullen zorgen.
zoek iemand waar je een goed gevoel bij hebt.
en daarna niet meer mee bemoeien.er is niks irritanter dan exbazinnetjes die komen huilen dat zn manen scheef getrokken zijn,hij in oktober al een deken op hoort te hebben of echt niet zonder speciaal beslag kan.
zoek een,in jou beleving, goed tehuis en let it go. afhankelijk van zijn leeftijd evt een plekkie waar hij van zn pensioen kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Je had hier eerder over na moeten denken, het is geen gebruiksvoorwerp hè?

Zorg ervoor dat je meer hebt aan je bijrijder als je er persé zelf geen zin meer in hebt of verkoop je paard aan iemand die wel zin in hem heeft zodat hij krijgt waar hij recht op heeft.

Maar je paard laten inslapen omdat jij er geen zin meer in hebt en hem ook geen ander baasje gunt? Je bent echt niet goed wijs.
sugarmiss schreef:
19-10-2017 12:28
Dat kan je wel in een contract zetten maar is niet rechtsgeldig.
Als de huidige eigenaar alsnog besluit het paard aan een ander te verkopen in plaats van aan jou heb je geen poot om op te staan.
Nee hoor is door een notaris bekrachtigd.
Flower2017 schreef:
19-10-2017 12:24
" Of besluiten hem te laten hemelen zodat ik in ieder geval zeker weet dat er nooit met hem geleurd zal worden? "

Spoor jij wel?
Sorry, maar dit schiet echt verkeerd!
Tenzij je dit anders bedoeld..

Terwijl ik je verhaal las dacht ik alleen maar, waarom ben je er in godsnaam aan begonnen?
"Omdat hij te koop stond " , is echt geen rede.
Dan kan je alle beesten wel kopen die te koop staan :facepalm:
Als jij het paard niet had gekocht dan was het paard misschien wel gekocht door iemand die er wel werkelijk 100% achterstond en die tot zijn dood voor het paard zou blijven zorgen.
Een paard laten hemelen zodat ze niet in de handel terecht komen is redelijk normaal in de paardenwereld.
Omg, hoe egoïstisch kan een mens zijn. Gun dat paard svp een andere baas..
Alle reacties Link kopieren
Flower2017 schreef:
19-10-2017 12:24
" Of besluiten hem te laten hemelen zodat ik in ieder geval zeker weet dat er nooit met hem geleurd zal worden? "

Spoor jij wel?
Sorry, maar dit schiet echt verkeerd!
Tenzij je dit anders bedoeld..
Als je een paard verkoopt weet je nooit zeker waar hij terecht komt. Een dier heeft geen bucketlist om af te werken ofzo, dus de dood in plaats van handelaar naar handelaar en uiteindelijk kapot gereden bij dezelfde slager belanden is zo onvriendelijk nog niet..
Zodra je een paard verkoopt weet je nooit zeker wat zijn leven zal zijn, wil je hem de ellende besparen dan is de dood vriendelijker dan mogelijk eindeloos gesleur.
clueless17 schreef:
19-10-2017 12:34
zoals iemand anders al zegt zijn er heus wel meer dierenliefhebbers op de wereld die goed voor hem zullen zorgen.
zoek iemand waar je een goed gevoel bij hebt.
en daarna niet meer mee bemoeien.er is niks irritanter dan exbazinnetjes die komen huilen dat zn manen scheef getrokken zijn,hij in oktober al een deken op hoort te hebben of echt niet zonder speciaal beslag kan.
zoek een,in jou beleving, goed tehuis en let it go. afhankelijk van zijn leeftijd evt een plekkie waar hij van zn pensioen kan genieten.
Zo is niet elke ex eigenaar hoor. Met de eigenaar van mijn paard heb ik echt een vriendschap opgebouwd. Elke week appt ze mij hoe de wedstrijden zijn gegaan, vraagt wanneer ik weer langs kom of vraagt advies over dingetjes. Ik bemoei mij er echt niet mee hoe ze voor haar zorgt want dat doet ze gewoon hartstikke goed. De eigenaar van mijn pony spreek ik minder vaak maar ik wordt altijd van belangrijke dingen op de hoogte gehouden en als ik langs wil komen ben ik altijd welkom.
Leuk zulke impulsieve aankopen. Doe zoiets dan bij een trui of een broek en niet bij een dier.

Bijzonder ook dat je dingen voor jezelf aan het goed praten bent.
jeskanana schreef:
19-10-2017 12:39
Als je een paard verkoopt weet je nooit zeker waar hij terecht komt. Een dier heeft geen bucketlist om af te werken ofzo, dus de dood in plaats van handelaar naar handelaar en uiteindelijk kapot gereden bij dezelfde slager belanden is zo onvriendelijk nog niet..
Zodra je een paard verkoopt weet je nooit zeker wat zijn leven zal zijn, wil je hem de ellende besparen dan is de dood vriendelijker dan mogelijk eindeloos gesleur.
Dat weet je bij niks zeker waar je afstand van doet, zelfs kinderen niet. Ik snap dat je echt niet wilt dat hij naar een handelaar gaat, maar je kunt genoeg afspraken maken, eerst vragen of iemand het beest een tijdje wilt verzorgen zodat je degene leert kennen kan ook een optie zijn. Of een opvang waar mensen oude paarden houden etc
Alle reacties Link kopieren
sadface902 schreef:
19-10-2017 12:11
Laat maar, als ik hier word uitgemaakt voor een gestoorde, zonder verder advies, ben ik klaar.
Vind je het zelf wel helemaal normaal dan?
Wat is normaal?
Ik ken mijn paard al jáaaaaaaaren, heb vroeger altijd voor hem gezorgd. Hij is toen verkocht naar een vrouwtje die hem 'wel even zou temmen'. Daar is hij bijna 4 jaar lang met scherpe bitten en zware hulpteugels gereden, maar hem breken is haar gelukkig niet gelukt. Toen ze het opgaf en hij weg moest, heb ik hem gekocht met het idee dat hij zulke dingen nooit mee zou hoeven maken! Hij was niet eens meer te herkennen, zoveel was hij veranderd!

Dat ik ten alle tijden wil voorkomen dat hij ooit nog bij zo iemand terecht komt, lijkt me zo raar niet. Wil ik deze absolute zekerheid, moet ik hem óf houden, óf laten afmaken. Het gaat hier niet om een jong dier, dus wat dat betreft geen zorgen. Gezond is hij wél, dus ja, tuurlijk zou het niet helemaal 'normaal' zijn. Waarom denk je dat ik dit topic open? Ik twijfel niet voor niks zo erg over wat ik moet doen en wat eerlijk zou zijn voor mijn dier!!! Zelf houden, verkopen, laten hemelen, ja, ik ben er veel mee bezig!!!!
Ik zou je graag advies geven, maar ik weet niet heel veel van paarden. Hem af laten maken zou ik absoluut niet doen. Dat kun je toch zelf ook niet over je hart verkrijgen? Is het niet mogelijk om met een vertrouwd iemand een soort co-ouderschap op te zetten? Dat je de zorg en de verantwoordelijkheid voor het paard deelt?
Ik zag ook al een advies van een paardenkamp voorbij komen. Aangezien je paard niet jong meer is zou dat toch ook een optie kunnen zijn. De kans is heel groot dat hij daar wel een fijn leven en een goede verzorging krijgt, lekker tussen andere paarden.
Jij hebt dat paard gekocht.
Deal ermee.
Maar afmaken omdat jij geen vertrouwen in mensen hebt?
Man man man :|
Bezit is het einde van het genot?
Alle reacties Link kopieren
sadface902 schreef:
19-10-2017 13:12
Wat is normaal?
Ik ken mijn paard al jáaaaaaaaren, heb vroeger altijd voor hem gezorgd. Hij is toen verkocht naar een vrouwtje die hem 'wel even zou temmen'. Daar is hij bijna 4 jaar lang met scherpe bitten en zware hulpteugels gereden, maar hem breken is haar gelukkig niet gelukt. Toen ze het opgaf en hij weg moest, heb ik hem gekocht met het idee dat hij zulke dingen nooit mee zou hoeven maken! Hij was niet eens meer te herkennen, zoveel was hij veranderd!

Dat ik ten alle tijden wil voorkomen dat hij ooit nog bij zo iemand terecht komt, lijkt me zo raar niet. Wil ik deze absolute zekerheid, moet ik hem óf houden, óf laten afmaken. Het gaat hier niet om een jong dier, dus wat dat betreft geen zorgen. Gezond is hij wél, dus ja, tuurlijk zou het niet helemaal 'normaal' zijn. Waarom denk je dat ik dit topic open? Ik twijfel niet voor niks zo erg over wat ik moet doen en wat eerlijk zou zijn voor mijn dier!!! Zelf houden, verkopen, laten hemelen, ja, ik ben er veel mee bezig!!!!
Laat hem lekker zijn oude dag bij jou doorbrengen, zorg ervoor dat je bijrijder zelfstandiger wordt zodat je er zelf minder naar toe "moet".

ik heb zelf een paard, en ook gekocht omdat hij anders naar de slacht zou gaan, tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad en hij blijft bij mij tot de dood ons scheidt. Dat is iets wat ik heel zeker weet.
anoniem_201928 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 13:43
Reden: typefoutje
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties zeg Blijkbaar van mensen die zich eens moeten verdiepen in de paardenwereld.
Geloof me dat is erger dan mishandelde hondjes uit roemenie oid.
Ik snap TO wel.
Ze geeft aan het paard gekocht te hebben door emotie Daar haal ik uit dat ze 'm gered heeft van nare omstandigheden.
Wat ik dan weer niet snap is dat ze dat niet gewoon uitlegt en de OP weghaalt.

Je kan gewoon blijven reageren hoor TO Maar wat is er mis met het rusthuis voor paarden?
Alle reacties Link kopieren
Pieps2016 schreef:
19-10-2017 12:40
Zo is niet elke ex eigenaar hoor. Met de eigenaar van mijn paard heb ik echt een vriendschap opgebouwd. Elke week appt ze mij hoe de wedstrijden zijn gegaan, vraagt wanneer ik weer langs kom of vraagt advies over dingetjes. Ik bemoei mij er echt niet mee hoe ze voor haar zorgt want dat doet ze gewoon hartstikke goed. De eigenaar van mijn pony spreek ik minder vaak maar ik wordt altijd van belangrijke dingen op de hoogte gehouden en als ik langs wil komen ben ik altijd welkom.
dat zeg ik ook nergens. ik tip TO alleen om daarvoor te waken. ze heeft kennelijk weinig vertrouwen in anderen,en wil er zicht op,en controle over houden. dat doet me denken aan bepaalde types die wel zo zijn.als ik to zo lees lijkt me dat een valkuil voor haar.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
19-10-2017 12:13
Doe 'm dan naar de paardenkamp. Een bejaardentehuis voor paarden.
Dat is niet zo simpel als jij het nu stelt. Jarenlange wachtlijst en de wachtlijst is momenteel zelfs gesloten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven