Dopper, Klean Kanteen of KRNWTR?

21-10-2017 18:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een plastic Dopper, maar deze is helaas gaan schimmelen. (Bah.) Ik ben dus op zoek naar een nieuwe waterfles, maar er zijn heul veel opties!

Ik twijfel om toch weer een Dopper te kopen, omdat deze doorzichtig is en ik vind het fijn om te zien hoeveel water er nog in zit. Hij is niet te duur en licht in gewicht en dat is weer prettig meenemen. Maar ik lees hele goede dingen over RVS flessen, zoals Klean Kanteen en KRNWTR. Overigens ben ik wel bang dat ik makkelijk ga knoeien met die laatste twee, omdat de openingen een stuk groter zijn en ik ben onhandig aangelegd. ;)

Welke waterfles gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee ;)
Alle reacties Link kopieren
Dopper, want die kreeg ik van mijn werk. Iedere dag als ik thuiskom giet ik hem leeg en laat ik hem luchten. So far so good.
Wij hebben zowel doppers als klean kanteens.Klean kanteens kun je ook met bidon dop kopen.Knoeien valt mij eigenlijk heel erg mee, zelfs de grootste knoeipot hier in huis drinkt er netjes uit.
Ik vind de klean kanteen duurzamer en het neemt geen geurtjes of smaakjes aan.Ik zou wel voor de blanco rvs versie gaan want de gekleurde flessen lopen toch wel lakschade op op den duur.
Klean kanteen is wel duurder dan een dopper, daarom ook gezinsleden met een dopper (drinkflessen raken nl.nog weleens kwijt)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel tevreden met mijn Klean Kanteen drinkfles. Ik drink er wel alleen water uit, en spoel hem aan het eind van de dag even om met kokend water. De fles is iets zwaarder als een dopper, maar ik heb hem regelmatig laten vallen en op een deukje na heeft hij geen schade. Het drinken uit de grotere opening gaat eigenlijk heel makkelijk, je went heel snel aan de grotere opening en als je in het begin een beetje voorzichtig doet met het kantelen van de fles tijdens het drinken, gaat het vrijwel nooit mis.
Als je zo'n fijne ervaring met Dopper heb zou ik hem opnieuw kopen!
Ik heb ook tijden met een Dopper gedaan, alleen helaas toen ik een tweede besteld had ging deze constant lekken en
ben ik maar afgestapt ervan..

Ze zijn wel erg handig en in leuke kleurtjes!
Ik zou absoluut gaan voor een fles die niet van plastic is gemaakt. Er zitten chemicalien in plastic waarvan we niet precies weten wat ze doen met onze gezondheid. Sommige producten van waterflessen schrijven dat er geen BPA (een stof die de hormoonhuishouding verstoord) in het plastic zit. Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar die BPA wordt vervangen door een andere stof, vaak BPS, en daarvan weten we nog maar weinig. Het is niet ondenkbaar dat over een aantal jaar blijkt dat BPS ook niet veilig is. En zo zijn er waarschijnlijk nog veel meer stoffen die je niet in contact wilt hebben met je drinkwater. Ikzelf heb een Klean Kanteen fles, die heb ik al jaren en ben er heel tevreden mee.
Je kunt ook een glazen fles kopen als je iets doorzichtigs wilt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben thuis allemaal een dopper. De dopper van dochter gaat dagelijks in de vaatwasser. Zij heeft er namelijk ranja in mee naar school. Ik drink er alleen water uit en doe die van mij twee tot drie keer per week in de vaatwasser. Die van mijn vriend gaat zelden in de vaatwasser. Hij drinkt er voornamelijk water uit en heeft hem vaak op zijn werk staan. In die van hem ben ik wel eens schimmel tegen gekomen. Ik heb hem toen uitgekookt en daarna was het weer schoon.

Als je de dopper regelmatig (dagelijks) afwast, kan er volgens mij geen schimmel inkomen.
Alle reacties Link kopieren
Er is ook een RVS dopper?
Ik neem aan dat de schimmel in je dop zit? Die kan je los kopen.
Ik heb een fles van Tupperware. Nooit lekken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Nagene fles! Superhandig en in meerdere maten leverbaar.makkelijker schoonmaken dan een dopper!
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
21-10-2017 18:41
Ik heb een fles van Tupperware. Nooit lekken

Ik vier. In verschillende kleuren en maten. Iedereen gebruikt ze hier thuis. Nooit lekken, nooit schimmel. Ik heb ze al jaren. Af en toe gaan ze in de vaatwasser...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik gebruik al vier jaar lang dagelijks een Klean kanteen. Wel de thermo versie , want ik vind het heerlijk om ijskoud water te drinken.

Als ik hem s ochtends vul met een paar ijsblokjes , heb ik heel de dag lekker koud water. ( je moet hem niet in de volle zon leggen natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! :)

Ik heb zojuist een Klean Kanteen fles besteld. Ik wilde eerst de RVS Dopper bestellen, maar alle positieve ervaringen met een volledig RVS fles gaven de doorslag. (Ik heb inmiddels heel wat reviews gelezen, haha.)

Mocht de fles tegenvallen, waar ik niet van uitga, kan ik altijd weer een Dopper nemen.
Leuk! Veel plezier van je fles!
Alle reacties Link kopieren
Quintessa schreef:
21-10-2017 18:34
Er is ook een RVS dopper?
ja
https://shop.dopper.com/nl/nl/dopper-st ... -steel-ret
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tupperware 100% tevreden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven