Oud en nieuw

22-10-2017 10:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er nog mensen die zich net als ik al druk maken over oud en nieuw?
Ik heb die nacht een hotel geboekt, want ik haat vuurwerk.
Maar heb 2 katten, dus een beetje sneu.
Nog mee vuurwerkhaters hier?
Hoe komen jullie de oud en nieuw door?
Alle reacties Link kopieren
Maar laat je dan je katten alleen achter met oud en nieuw omdat je zelf niet van oud en nieuw houd??? Das ook zielig
If you can dream it, you can do it.
mel.nl schreef:
22-10-2017 10:54
Maar laat je dan je katten alleen achter met oud en nieuw omdat je zelf niet van oud en nieuw houd??? Das ook zielig
Nou dit, o_o
Zelf als volwasse menspersoon weggaan en je katten in angst thuislaten?
Aansteller.
anoniem_268083 wijzigde dit bericht op 22-10-2017 11:01
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mel.nl schreef:
22-10-2017 10:54
Maar laat je dan je katten alleen achter met oud en nieuw omdat je zelf niet van oud en nieuw houd??? Das ook zielig
Dat is ook een beetje mijn schuldgevoel
miedo schreef:
22-10-2017 10:59
Dat is ook een beetje mijn schuldgevoel
Terecht.
Alle reacties Link kopieren
Zal ik dan ook maar vragen hoe oud je bent? :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Wat een betutteling toch tegenwoordig van dieren zeg, ze gaan heus niet dood omdat ze van vuurwerk schrikken. Ik zou echt niet thuisblijven voor een kat.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik begon met lezen van dit topic dacht ik dat je nu al niet wist welk feestje je naartoe wilde :). Maar hoezo maak je je druk? je hebt je hotel al geboekt en besloten om het niet thuis te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook huisjes op parken die speciaal vuurwerk vrij zijn. Kun je je huisdieren mee nemen.

Lijkt mij een prettigste oplossing voor iedereen.
mel.nl schreef:
22-10-2017 10:54
Maar laat je dan je katten alleen achter met oud en nieuw omdat je zelf niet van oud en nieuw houd??? Das ook zielig
Nogal jeetje , ik laat mijn beesten echt niet alleen thuis met oud en nieuw en ze zijn niet eens bang maar je weet nooit wat er gebeurt.
beetjegek schreef:
22-10-2017 11:02
Wat een betutteling toch tegenwoordig van dieren zeg, ze gaan heus niet dood omdat ze van vuurwerk schrikken.
En een mens wel? Echt hoor, grow up met je 'angst voor vuurwerk'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook doodsbang voor alles wat knalt en maak me inderdaad ook al druk, vooral omdat het geknal hier binnenkort weer zal losbarsten. Maar ik heb het hart niet om mijn lieve kat dan alleen te laten dus moet er maar doorheen met oordoppen en veel harde muziek.
Alle reacties Link kopieren
rakel schreef:
22-10-2017 11:00
Zal ik dan ook maar vragen hoe oud je bent? :whistle:
:)
Alle reacties Link kopieren
Loca_Loca schreef:
22-10-2017 11:04
En een mens wel? Echt hoor, grow up met je 'angst voor vuurwerk'.
Dat is heel makkelijk gezegd, vind het zelfs een beetje een kort door de bocht en gemene opmerking.
miedo schreef:
22-10-2017 10:59
Dat is ook een beetje mijn schuldgevoel
Nou, dan annuleer je dat hotel toch weer?
Blijf thuis, hou alle gordijnen dicht, lichten aan, muziek aan en zoek een film / spelletje / gezelschap / lekkere hapjes / desnoods veel drank om de avond door te komen.
En zorg dat er voor je katten een relatief rustige ruimte is waar ze kunnen schuilen.

Ik zou echt mijn katten niet alleen laten als ik weet dat ze zo bang zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet met katten en al bij vrienden logeren die wat meer in een buitengebied wonen? Maak je er meteen een leuke oud en nieuw viering van met zn allen.
blue_lagoon schreef:
22-10-2017 11:06
Dat is heel makkelijk gezegd, vind het zelfs een beetje een kort door de bocht en gemene opmerking.
Nou ja als je uit Syrie of Irak komt begrijp ik het wel hoor, dan heb ik niks gezegd.
Ik moet werken met oudjaar maar anders was ik ook weggegaan. Had de huisdieren dan ook meegenomen.
Ik ben niet bang voor vuurwerk maar vind het gewoon allemaal niet zo boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch ook gewoon een huisje huren waar de katten ook welkom zijn?
Live long and prosper
Ik heb een kat die geïnteresseerd naar het vuurwerk kijkt vanaf de vensterbank, en een die vanaf de vroege oudjaarsavond onder de bank of een bed ligt. Ik ga daar niet voor thuisblijven als ik andere plannen heb.
Alle reacties Link kopieren
Wij bijven thuis, hier hoor je vanaf eind oktober al vuurwerk. En wij zijn er ook geen liefhebbers van.
Katten vinden het niet leuk, maar we merken dat ze reageren op ons. Als wij rustig blijven zitten met vuurwerk, dan worden zij ook rustiger. Verder tijdens oud en nieuw dekens op de bank e.d. zodat ze weg kunnen kruipen als ze dat willen. Ervaring is dat ze bij ons in de buurt blijven. Al blijft het voor de gevoelige kattenoren een irritant geluid.
Loca_Loca schreef:
22-10-2017 11:04
En een mens wel? Echt hoor, grow up met je 'angst voor vuurwerk'.
Misschien moet je niet zo veroordelen.
Ik zeg ook niet dat iemand die bang is voor spinnen zich niet zo aan moet stellen terwijl ik denk, het beestje doet niks.
Ieder zijn angst.
En ja ik ben bang voor vuurwerk, erfenisje van de vuurwerkramp.
Maar he ik moet gewoon ff up growen.

Ik ga het overigens niet uit de weg, gun iedereen zijn vuurwerk.

Wij twijfelen nog om een paar dagen weg te boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind oud en nieuw op zich gezellig, omdat we dan altijd met vrienden borrelen. Ik heb alleen wel een hekel aan het vuurwerk, ook omdat onze katten er een hekel aan hebben. Het geeft me altijd wel een bepaalde onrust, ik ben altijd weer blij als het achter de rug is.
Hou er ook niet van om verplicht op te blijven...ben vaak om 10 uur al aan het knikkebollen. We zijn wel altijd thuis rond middernacht.
rockola wijzigde dit bericht op 22-10-2017 11:40
20.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Loca_Loca schreef:
22-10-2017 11:14
Nou ja als je uit Syrie of Irak komt begrijp ik het wel hoor, dan heb ik niks gezegd.
Nee niet uit oorlogsgebied hier, maar wel vanaf kleins af aan panisch voor alles wat knalt. En was het maar zo makkelijk, heb alles geprobeerd tot exposure aan toe.

Een huisje waar de katten ook welkom zijn lijkt me een ideale oplossing :) Vrees alleen dat die wel zo ongeveer allemaal volgeboekt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn het liefst in hun eigen vertrouwde huis. Wij doen altijd de gordijnen dicht en zetten de muziek wat harder om de knallen wat te overstemmen. En ze mogen het hele huis door, dan zoeken ze wel een rustig plekje. Ik geef ze geen aandacht, gewoon normaal, anders worden ze onzeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven