Daar gaan we weer: wat koop ik mijn moeder voor kerst?

23-11-2017 12:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het jaarlijks, wederkerend probleem...

Cadeautjestijd en geen inspiratie.

Ik vind het zo al moeilijk een cadeautje voor mijn ouders te kopen (die mensen hebben werkelijk alles). We hebben nu naampjes getrokken voor de kerstcadeautjes en ik moet voor mijn moeder kopen.

En totaal geen inspiratie dus misschien hebben jullie wel ideetjes?

Mijn excuses dat ik even ga roepen, maar geen zin om het hier 10x te herhalen (want die "cadeautip" krijg je altijd): GEEN CADEAUBON!! Ik vind dat vergiftigde geschenken, die bonnen. Ofwel moet je sowieso geld opleggen wanneer je hem wilt opgebruiken, ofwel ligt die tot na de vervaldatum in de kast te verstoffen. Dus dat doen we maar niet.

Verder: mijn moeder is 60, erg mee met haar tijd en creatief (koken & bakken, decoratie knutselen, zelf bloemstukjes maken, ...). De laatste tijd vind ze het erg leuk om mooie foto's te nemen met haar smartphone bvb. als ze naar de zee gaan of een boswandeling gaan maken. Ik dacht iets in die richting te zoeken. Budget is € 25 (iets meer mag wel, voor mijn eigen moeder mag het iets meer zijn dan bvb. voor mijn neef die ik 2x per jaar zie).
Ga samen wat leuks doen. High tea, een stedentripje met de trein. Of maak een kalender met foto's van je gezin.
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
23-11-2017 12:53
Ga samen wat leuks doen. High tea, een stedentripje met de trein. Of maak een kalender met foto's van je gezin.
Ik wil al jaren een kalender voor ze maken, ware het niet dat ze mij altijd voor is... Net op het moment dat ik eraan wil beginnen komt ze af "kijk eens wat een mooie kalender ik heb gemaakt" :facepalm:

Stedentripje met trein is wel een leuk idee
Alle reacties Link kopieren
Workshop macarons maken (of iets anders in die richting)
Workshop bonbons maken, heb ik ook eens cadeau gekregen. Zelden zo gelachen.
Alle reacties Link kopieren
aankleefsjaan schreef:
23-11-2017 12:57
Workshop macarons maken (of iets anders in die richting)
Dit lijkt me wel iets. Idee van een adresje in België?
Net eentje gevonden in Antwerpen, € 70 p.p. ...
Het mag iets meer kosten dan € 25 maar wel niet het 3dubbele...
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
23-11-2017 12:57
Workshop bonbons maken, heb ik ook eens cadeau gekregen. Zelden zo gelachen.
Dit lijkt me echt heel erg leuk, net als de tip van de macarons. Vooral omdat ze vaak zegt "mocht ik mijn leven mogen herbeginnen, ik werd chocolatier". Maar de prijzen die ik tot nu toe heb gevonden voor een worskhop met 2 personen zijn zooooo duur...
Alle reacties Link kopieren
Tijdschrift blad + abonnement van bloem blad?
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
23-11-2017 13:05
Tijdschrift blad + abonnement van bloem blad?
Dank je wel voor de tip! Jammer genoeg is dit niks voor haar.
- boek over fotografie
- bladcadeau (okay is een soort cadeaubon, maar het bedrag is gewoon dekkend voor een abonnement van een aantal weken)
- kookboek voor bonbons maken
Alternatief idee: een bezoek aan een creatieve beurs.
Als ze alles al hebben dan gewoon de cadeautjes afschaffen.

Een leuke Kerst samen is dan toch ook voldoende ?
Ik vind deze site leuk:

https://www.living.nl/
Alle reacties Link kopieren
http://www.salondetheclaude.be/contact.html
High Tea 35 euro pp
Alle reacties Link kopieren
Wat ik een heel leuk dingetje vind, ook om te geven, dat is een medicijnen- of juwelenweegschaaltje die tot op 0,01 gram nauwkeurig weegt. Heel handig om zout en kruiden af te wegen. Te koop bij Ali voor 6 to 10 euro. Ik heb er twee: eentje zo groot als een kleine smartphone en een de helft kleiner.

Nooit meer teveel of te weinig zout in het brood.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
of gewoon vet dure bonbons ter waarde van 25 euro geven

edit: dat doe ik altijd als iemand alles al heeft. Een cadeau geven dat 'op' gaat. Een uitje, bloemen, een pakketje met douchegel en bodylotion (maar dat kan erg persoonlijk zijn, dus dat doe ik meestal niet tenzij ik weet dat iemand het leuk vindt) of wat lekkers te snaaien.
Bij de notenbar hier kun je bv leuke pakketjes kopen met een kaasje, nootjes, flesje wijn etc. Maar je kunt het ook zelf samenstellen.
Een mooi dienblad dat iets dieper is waarop je diverse kleine houdbare lekkernijen naar haar smaak oplegt met een fles rode wijn in het midden met je moeders foto erop te bestellen bij de Hema (7,50) en 2 echt mooie wijnglazen.
Alle reacties Link kopieren
Handletteren boek
Selfie stick
Plaid voor de bank
Handschoen/sjaal
Kerstballen
Mooi Kerststuk
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als ze het leuk vindt om foto's te maken met haar smartphone.. is dan zo'n setje lenzen voor op je telefoon niet leuk?
https://www.bol.com/nl/l/telefoonlenzen/N/18144/ (zoiets?)
Ik heb zelf een schurfthekel aan van die 'gezochte' cadeaus. Een theetje, een potje crème, een kerstbal. Maar ik geef dan ook geen bal om spullen, liever maak ik herinneringen. Ga desnoods uitgebreid theeën samen, maak een rondrit langs jeugdherinneringen van je moeder (ook eens gedaan met mijn moeder, vond ze geweldig).
Een high tea workshop en gezellig gezamenlijk opeten (40,-) of een workshop bonbons maken (30,-)

https://www.onemotion.nl/highteaworkshops/
Wij zijn de tijd van kadootjes wel voorbij. Beter samen iets doen, lekker uit eten, dagje uit, bios etc. Anders is t in principe niets anders dan het heen en weer schuiven van geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het kost, maar er bestaat een heel klein printertje, om direct de foto's van je mobiel te printen.
Alle reacties Link kopieren
De HP Sprocket, laat maar, veel te duur...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben er zeker wijzer uit geworden!!

Zoals iemand hier zei: de tijd van kadootjes is voorbij, nu gaat het hem meer om samen dingen te doen. Wel, dit vind ik de nagel op de kop! Zeker met mijn moeder vind ik het belangrijk om samen eens iets te doen.

Daarom ga ik de tip van de high tea afternoon volgen, hier vlakbij is er een leuk adresje, en ik ben er zeker van dat ze dit heel leuk gaat vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven