Openbaarvervoer ergernissen

23-11-2017 14:54 174 berichten
Er is een topic over supermarkt ergernissen, instantie ergernissen, marktplaats ergernissen, dus tijd voor een openbaarvervoer ergernissen topic.

To trapt af:
Dit gebeurde in de trein: Man komt naast mij zitten in de stilte coupe terwijl hij druk aan het bellen is. Ik zeg tegen hem:"goh meneer, misschien is het u niet opgevallen maar het is een stilte coupe."
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten.

Dikke koffers in het gangpad, en eigenaar die geïrriteerd opkijkt als ik vraag of ik er langs mag.
Alle reacties Link kopieren
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten"

Nou prima toch, idd bijna klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
23-11-2017 14:55
"Kind, maak je niet druk, ik ben al bijna klaar met mijn telefoon gesprek."
Telefoon gesprek duurde nog 5 minuten"

Nou prima toch, idd bijna klaar.
"Mevrouw, wilt u hier niet bellen? U zit in een stiltecoupé."
"Meneer, wilt u mijn niet storen alstublieft? Ziet u niet dat ik aan het bellen ben?"

True story.

Bellen in een stiltecoupé is ook rete-irritant, maar het is nog net wat anders als iemand bellend binnenloopt, gaat zitten, zegt "ik zit in de trein, ik bel je dadelijk even terug" of vervolgens nog eens uitgebreid uit de doeken gaat doen hoe het gaat met de vleesboom van tante Trien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Komt ie:
- Rijstwafels of ander stinkend eten (absolute nummer 1)
- Smakkende mensen die het voor elkaar krijgen een appel te eten alsof ze een varken zijn die een trog leegslobbert
- Mensen met zakjes rauwkost en ditto knaaggeluid alsof je bij een leger konijnen in een hok zit. Mensen met wortels begrijpen echt oprecht niet hoeveel decibel ze produceren al malend. (overigens gelden de eerste drie ook voor collega's aan je blok).
- Stinkende mensen (zweetlucht of een adem gelijkend aan een GFT bak midden zomer)
- Mensen die bewust breeduit en wijdbbeens gaan zitten of met hun benen languit
- Bellende mensen
- Mensen die niet snappen dat niet iedereen hun muziekkeuze fantastisch vind. Ze hebben dan wel oortjes in, maar nog steeds hoor je werkelijk alles letterlijk wegens volume op tig
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 15:11
32.24% gewijzigd
Maechtje schreef:
23-11-2017 15:03
"Mevrouw, wilt u hier niet bellen? U zit in een stiltecoupé."
"Meneer, wilt u mijn niet storen alstublieft? Ziet u niet dat ik aan het bellen ben?"

True story.

Bellen in een stiltecoupé is ook rete-irritant, maar het is nog net wat anders als iemand bellend binnenloopt, gaat zitten, zegt "ik zit in de trein, ik bel je dadelijk even terug" of vervolgens nog eens uitgebreid uit de doeken gaat doen hoe het gaat met de vleesboom van tante Trien.
😂 oh jouw voorbeeld is ook wel heel erg(grappig)
Alle reacties Link kopieren
Het enige ergerlijke is moeten staan, o ja, tweede puntje van ergernis is overvolle bussen. Mogen van mij wel meer bussen/treinen rijden gedurende de spits.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Alle reacties Link kopieren
Bijdehante pubers, buschauffeur vraagt of ze rustig kunnen doen. Andere passagier gaat zich ermee bemoeien. Vraagt of ze klappen willen. Chauffeur denkt dat naar hem was gericht, voelt zich niet veilig en wil niet verder rijden. Na een kwartier komt de volgende bus eraan en chauffeur wil mij niet eruit laten zodat ik in de volgende bus kan stappen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd wel leuk om flarden van gesprekken op te vangen in de trein (als je niet wilt dat mensen meeluisteren moet je ook niet in de trein gaan zitten beppen, denk ik dan) maar laatst zat ik vlakbij een viertal dames (denk type huishoudbeurs) die luid gierend en heeeeeeel hard over seksspeeltjes gingen zitten praten. Ranzig én overdreven luidruchtig. Heel aso; doe dat lekker met een fles wijn bij een van jullie thuis.

In- en uitstappen is vaak ook leuk. Soms heb je oudere mensen die bang zijn dat ze geen zitplaats hebben en zich naar binnen ellebogen voordat iedereen uitgestapt is. Ik wil met liefde mijn plaats afstaan aan iemand die slecht ter been is, maar niet als ik net een gebroken rib heb opgelopen.
Andersom heb je ook wel eens mensen die luidkeels lopen te klagen dat iemand al ingestapt is voordat zij uitgestapt zijn, terwijl ze zelf enorm lopen te treuzelen. Nee, niemand gaat nog even vijf minuten kijken of er toevallig nog iemand aan komt.

Mensen die met veel zuchten en steunen hun tas van een stoel verwijderen als je vraagt of je er mag zitten. Ja, je bent een martelaar, je hebt een heel zwaar leven en zo. Het bagagerek is dáár.

Ik heb ooit in een hele drukke trein gezeten met een vriendin. Ik heb een 2e klas abo maar die vriendin heeft een NS businesscard met 1e klasse. Als we samen reizen zitten we dus altijd tweede klasse. Op een gegeven moment kwam er een mevrouw aan die ons vertelde (waarom ze ons uitkoos weet ik ook niet) dat zij een eersteklas kaart had en wij vast niet, dus dat een van ons een stoel af moest staan. Toen mijn vriendin haar vervolgens vertelde dat zij óók een eersteklas kaart had wilde ze het niet geloven; ze wilde de kaart zien en anders zou ze naar de conducteur stappen. Nou, veel plezier. Een eersteklas kaart biedt geen voorrang boven een tweedeklas kaart.

Kinderen die de trein als klimrek gebruiken. De trein is spannend, leuk en anders voor kinderen en dat ze niet stil zitten op een stoel en wat lawaaieriger zijn is helemaal prima, maar het is wel fijn als ze niet in het bagagerek kruipen of krijsend door het gangpad rennen.

Mensen die hun zooi niet opruimen. Dat je frietbakje niet meer in het afvalbakje past is jammer, maar neem het even mee en gooi het buiten weg als je uitstapt en laat het niet staan voor een ander.

Zo rond een voetbalwedstrijd of carnaval: dronken (met name) mannen die de trein als een extensie zien van de kroeg.

Vertragingen: je went eraan en je leert ermee leven, maar ik kan er slecht tegen als er niks gecommuniceerd wordt.

De NS klantenservice, die zichzelf constant tegenspreekt, ophangt als het gesprek even niet loopt zoals ze willen en voor geen meter met je meedenkt. Ik beschouw mezelf niet als een moeilijk persoon en je zult mij niet vloekend en tierend aan te lijn hebben, maar de NS maakt het wel enorm verleidelijk.

Verder reis ik graag met het OV ;-)
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwam er na 1x niezen een mevrouw naar me toe om te melden dat ik in de stiltecoupe zat,
Oke dan .........
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
23-11-2017 15:07
- Mensen die niet snappen dat niet iedereen hun muziekkeuze fantastisch vind. Ze hebben dan wel oortjes in, maar nog steeds hoor je werkelijk alles letterlijk wegens volume op tig
Ik probeer af en toe wel mee te dansen om te laten zien dat ik ook kan meegenieten. Hopelijk snappen ze de 'hint'.

daarnaast zou ik niets durven om er iets van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die heel blij hun manderijntjes gaan zitten opeten. Daar had je in de rokerscoupe vroeger zelden last van.
Al die boze gezichten als ik een sigaretje opsteek in de trein
Alle reacties Link kopieren
nienkejj schreef:
23-11-2017 15:18
Gisteren kwam er na 1x niezen een mevrouw naar me toe om te melden dat ik in de stiltecoupe zat,
Oke dan .........
:facepalm: :proud: Oh wat erg...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Grootste ergernissen (en daarom ga ik ook bijna nooit met het openbaar vervoer als ik het kan redden):
- Vertraging
- Niet kunnen zitten
Alle reacties Link kopieren
Grootste ergernissen in het OV zijn mensen. Zo interpreteer ik bovenstaande posts.
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
23-11-2017 15:20
Mensen die heel blij hun manderijntjes gaan zitten opeten. Daar had je in de rokerscoupe vroeger zelden last van.

:rofl: :applause:
Bussen die niet komen. Echt. In de stad waar ik nu woon komen de bussen gewoon willekeurig opdagen lijkt het wel. En ik vind niets zo vervelend als wachten op de bus. Helemaal als je nog een reis voor de boeg hebt en dus allerlei aansluitingen gaat missen.

THANK GOD hebben we net een auto gekocht, ik ben dat OV spuug- en spuugzat na ruim 10 jaar treinen en bussen. Nooit meer, als het even kan.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die de stiltecoupé niet snappen. Het is geen fluistercoupé, geen 'ik doe echt wel zacht, stel je niet aan'-coupé, 'het is druk en ik wil zitten dus vind stilte niet relevant'-coupé, of 'ik vind het concept stiltecoupé onzin dus houd me er niet aan'-coupé, maar een STILTECOUPÉ. Donder lekker op als je wilt praten, in welke vorm dan ook. Je hoeft het niet te snappen of het ermee eens te zijn, je moet je gewoon netjes aan regels houden.

Ergernis nummer 1 geworden nadat ik ooit met migraine daar was gaan zitten, niet wist waar ik het zoeken moest van ellende en niemand weigerde stil te zijn. Zó asociaal, ik snap het niet.
nienkejj schreef:
23-11-2017 15:18
Gisteren kwam er na 1x niezen een mevrouw naar me toe om te melden dat ik in de stiltecoupe zat,
Oke dan .........
:rofl:
Je zou deze even bij haar moeten doen

Afbeelding
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 15:42
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me verschrikkelijk aan mensen die niet op willen staan voor iemand met een duidelijk zichtbare handicap.

Vorige week bood een meneer het klapstoeltje waar hij op zat aan aan een andere meneer met een rollator en voor hij antwoord kon geven had had iemand anders die plek al ingepikt. Nu ben ik dit wel een beetje gewend van mijn leeftijdsgenoten en studenten maar dit was een keurige dame van rond de 40. Gelukkig maakte meneer 1 heel duidelijk dat hij op stond om die ander man een zitplek te geven en toen geen ze schoorvoetend weer staan.
Alle reacties Link kopieren
Treinen die niet rijden... Mensen die denken dat een patatje oorlog eten in de trein een goed idee is :-( . En idd de tassen die zuchtend van een stoel gehaald worden omdat je ook wil zitten.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
23-11-2017 15:33
Bussen die niet komen. Echt. In de stad waar ik nu woon komen de bussen gewoon willekeurig opdagen lijkt het wel. En ik vind niets zo vervelend als wachten op de bus. Helemaal als je nog een reis voor de boeg hebt en dus allerlei aansluitingen gaat missen.

THANK GOD hebben we net een auto gekocht, ik ben dat OV spuug- en spuugzat na ruim 10 jaar treinen en bussen. Nooit meer, als het even kan.

Dat had ik vroeger ook als ik bij mijn oma weg ging, die stadsbussen kwamen altijd rond een andere tijd dan aangegeven was. Dus ik liep altijd maar naar het grote station.

Ik ga niet meer in stiltecoupés zitten want ik heb gemerkt dat ik de beperkte herrie mij meer stoort dan de gewone herrie in een normale coupe!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Niet persé iets heel ergs, meer iets wat ik gewoon niet begrijp. Ik heb een keer gehad dat ik in mijn eentje in een bus zat toen er een mevrouw instapte..ging ze naast me zitten! In een verder compleet lege bus! :huh:
QueenArachnia schreef:
23-11-2017 15:47
Niet persé iets heel ergs, meer iets wat ik gewoon niet begrijp. Ik heb een keer gehad dat ik in mijn eentje in een bus zat toen er een mevrouw instapte..ging ze naast me zitten! In een verder compleet lege bus! :huh:

:rofl: Gezellig.
Koffiehagedis schreef:
23-11-2017 15:34
Mensen die de stiltecoupé niet snappen. Het is geen fluistercoupé, geen 'ik doe echt wel zacht, stel je niet aan'-coupé, 'het is druk en ik wil zitten dus vind stilte niet relevant'-coupé, of 'ik vind het concept stiltecoupé onzin dus houd me er niet aan'-coupé, maar een STILTECOUPÉ. Donder lekker op als je wilt praten, in welke vorm dan ook. Je hoeft het niet te snappen of het ermee eens te zijn, je moet je gewoon netjes aan regels houden.

Ergernis nummer 1 geworden nadat ik ooit met migraine daar was gaan zitten, niet wist waar ik het zoeken moest van ellende en niemand weigerde stil te zijn. Zó asociaal, ik snap het niet.
Vandaag hoorde ik twee dames tegen elkaar zeggen dat een stilte coupe 'Zooo ouderwets concept is''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven