Cavalier King Charles spaniël kenners+tips

24-11-2017 11:33 30 berichten
Wij zijn op het besluit gekomen om over een aantal maanden een hondje te nemen! Ik ben zoo blij!
We zouden graag een Cavalier King Charles-spaniël willen. Het zijn zulke prachtige, leuke beestjes! Ik ben er verliefd op geworden..

Nu ben ik benieuwd of hier mensen zijn met een Cavalier King Charles hondje, en of zij kunnen omschrijven hoe jouw hondje is?
Echte kenmerken e.d. Kan iemand mij het duidelijke verschil uitleggen tussen reuen en teefjes bij dit ras?

En misschien weten jullie dat ook? Kan je ook een keer bij iemand (fokker, nee geen brood fokker ;) ) langs kan om kennis te maken
met de honden? Voor informatie e.d. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Meld je eens aan op de facebookgroep: we all love cavalier king charles spaniels
Op deze groep kun je alles vragen en ook over de gezondheid want er zijn nl veel ernstige ziektes bij deze rashonden
Ik heb zelf ook een cavalier ,inmiddels 8 jaar oud een reutje,het is een heel lief rustig hondje,
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Hoe leuk ze ook zijn, ze zien er superlief uit, zou ik nooit een hond van dit ras aanschaffen. Ze zijn zo doorgefokt dat dit soort beestjes bijna continu hoofdpijn hebben door het fokken van een te kleine schedel.

Lees dit even : https://www.rashondenwijzer.nl/rashonde ... K8QAvD_BwE

Dit is overigens mijn mening, er zijn meerdere rassen niet echt gezond, maar dit ras is bekend om zijn ziektes.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet doen....deze hondjes zijn giga doorgefokt, wat NiekyD ook al zegt, dat het ronduit zielig is om dit ras nog langer in stand te houden door puppy's te blijven kopen. Het is niet een kwestie of het hondje ziek wordt, maar wanneer...
Verschrikkelijk slecht idee, zo'n hondje aanschaffen.
Deze hondjes hebben te kleine schedels en daardoor altijd pijn.
Niet doen dus!
Oh serieus?
Menen jullie dat?! Ik had wel het e.e.a. gelezen maar dit niet.
Schrik ik best wel van! Zijn dat ook de honden die overal op gekeurd zijn, met stamboom e.d.?
En wat raden jullie dan aan qua soort gelijke hoogte e.d.?
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Is echt dierenmishandeling om dit type hond te kopen en zo dit ras in stand te houden. En ja, ook stamboomhonden hebben deze problemen. Even kort gezegd: het ras is gewoon naar de klote.

Goed dat je het vraagt trouwens, voordat je er zo maar één koopt.
Alle reacties Link kopieren
Lees je eerst eens in het ras in. Ondanks het feit dat er heus cavaliers zijn die niet voortdurend lijden aan hoofdpijn, epileptische aanvallen en gedragsveranderingen omdat hun hersens geen plek hebben in het veel te kleine schedeltje, heeft het overgrote deel van deze honden dat wel.
Ik voor mezelf, zou a) zo'n zielig hondje niet willen hebben en b)zou niet mee willen werken aan het in stand houden van dergelijke uitwassen.
Bij erkende fokker zo'n hondje halen betekent niet dat je een gezond hondje koopt.
LaFleurNoire schreef:
24-11-2017 11:58
Lees je eerst eens in het ras in. Ondanks het feit dat er heus cavaliers zijn die niet voortdurend lijden aan hoofdpijn, epileptische aanvallen en gedragsveranderingen omdat hun hersens geen plek hebben in het veel te kleine schedeltje, heeft het overgrote deel van deze honden dat wel.
Ik voor mezelf, zou a) zo'n zielig hondje niet willen hebben en b)zou niet mee willen werken aan het in stand houden van dergelijke uitwassen.
Bij erkende fokker zo'n hondje halen betekent niet dat je een gezond hondje koopt.
Dat is waar.. Daar zou ik ook niet aan mee willen dragen. Alleen hebben veel honden een groot risico op erfelijke ziekten..
Ik heb me weliswaar ingelezen, alleen dit ben ik niet tegen gekomen.. Schrik ervan!
Alle reacties Link kopieren
Iedereen boven mij: Jullie hebben gelijk en wij hebben ook spijt dat we ons niet verdiept hebben in het ras voordat wij onze cavalier kochten,hij is gelukkig gezond en heeft alle onderzoeken en scans gehad,maar mocht ik het over kunnen doen dan had ik een ander ras gekozen.Ik hou ontzettend veel van ons hondje en ben blij dat ie gezond is,maar als we weer een hondje aanschaffen wordt het zeker geen cavalier meer
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
24-11-2017 11:59
Dat is waar.. Daar zou ik ook niet aan mee willen dragen. Alleen hebben veel honden een groot risico op erfelijke ziekten..
Ik heb me weliswaar ingelezen, alleen dit ben ik niet tegen gekomen.. Schrik ervan!
wel vreemd want daar staan ze echt om bekend.

Maar goed: alternatieven ;-) bijvoorbeeld Cocker Spaniel > wel wat groter en echt 'meer 'hond, wel ook heel zachtaardig.

Wat wil je met een hond? Lange wandelingen maken? Hond los? Puur gezelschap? Mee sporten? Hoeveel tijd heb je voor de hond? Wat is de gezinssamenstelling? Speelt allemaal mee in de keuze die je maakt
Hier een ervaringsdeskundige. In volle overtuiging kan ik je de aanschaf van een Cavalier met klem afraden.
Ook de zorgvuldig gefokte honden krijgen vroeg of laat ook nog last van hun hart.
Het overgrote merendeel van deze lieve honden overlijdt vroegtijdig, na een paar jaar doorgelopen te hebben met dagelijkse medikatie.
Heel naar om mee te maken.

Ik snap niet dat je hiervan erg schrikt. Ik vraag me af hoe jij je ingelezen hebt.

ECHT NIET DOEN.

Lees dit ook maar eens even door :

https://broodfok.jimdo.com/hoe-herken-j ... oodfokker/
Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
24-11-2017 11:57
En wat raden jullie dan aan qua soort gelijke hoogte e.d.?
Je klinkt niet alsof je je degelijk aan het voorbereiden bent op de aanschaf van een hond. Waarom ga je zelf niet op zoek naar rassen die aan je eisen voldoen en focus je je daarbij op de gezondheidsproblemen die die specifieke rassen hebben?
Nu lijkt het alsof ik me niet heb ingelezen?
Ik heb heel de pagina over het ras en de club doorgelezen..

Maar wij gaan samenwonen, en wonen dus met twee.
Mijn vriend werkt 5 dagen in de week, ik kan momenteel wegens
gezondheid niet werken en wanneer hier verbetering in komt weet ik niet.
Zal nooit lange dagen en 5 dagen per week kunnen werken.

Ik wil lekker met een hond kunnen spelen, stukken kunnen wandelen in bijvoorbeeld het bos. Trainingen lijken me ook leuk wanneer het kan
Alle reacties Link kopieren
een Sheltie.

(en sorry maar: "heel de pagina over het ras en de club doorgelezen" kan ik ook niet als gedegen voorbereiding zien..)

Woon je in een flat ( trappen/lift) of een huis met tuin?
guppekop schreef:
24-11-2017 12:22
een Sheltie.

(en sorry maar: "heel de pagina over het ras en de club doorgelezen" kan ik ook niet als gedegen voorbereiding zien..)

Woon je in een flat ( trappen/lift) of een huis met tuin?
Huis met tuin, groene omgeving
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je niet goed gekeken, want deze informatie is echt algemeen bekend. Als je zoekt op cavalier en gezondheidsproblemen krijg je ik weet niet hoeveel hits.
Als je een hond zoekt ga je toch eerst bedenken wat jij te bieden hebt aan zo'n hond en welk ras(grootte, gezondheid, raskenmerken, waar komt het beestje terecht, wat ga je er mee doen en past dat bij het type hond)? Een (grote) hond die veel beweging nodig heeft past niet in een appartement,(althans, ik vind dat ronduit zielig) je schrijft dat je beperkingen hebt wbt werken, dat zal dan ook in het dagelijks leven doorwerken. Kun jij elke dag, meerdere keren per dag, stukken wandelen? Kun jij die trainingen aan?
Allemaal zaken die je goed moet overdenken voordat je je focust op een specifiek ras. En uiteraard kun je ook een vuilnisbakje uit het asiel halen.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 24-11-2017 12:32
2.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je over een paar maanden een pup wilt, ongeacht het ras, dan ben je te laat begonnen met zoeken. Officiële fokkers werken vaak met wachtlijsten. Als je een pup 'op bestelling' wilt, dan beland je waarschijnlijk in de broodfok en dat moet je niet willen.
Iedereen heeft het al gezegd. NIET DOEN.
Deze hondjes kampen vaak met heel erge hoofdpijn tot aan blindheid. Het hart is heel zwak.
Als je dan willens en wetens dan nog zo;n hondje aanschaft ben je gewoon een dierenbeul en houd je het zieke ras in stand.
Alle reacties Link kopieren
Japanse spaniel ipv?

Edit: onee ook zielig
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Spookiieej schreef:
24-11-2017 12:17
Nu lijkt het alsof ik me niet heb ingelezen?
Ik heb heel de pagina over het ras en de club doorgelezen..

De link die ik je stuurde was de eerste hit met alleen het ras als zoekterm (google).

Lees je goed in over de aanschaf van een hond. En hou er rekening mee dat je niet binnen een paar maanden een hond hebt als je bij een goede fokker wil kopen.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
24-11-2017 12:30
Dan heb je niet goed gekeken, want deze informatie is echt algemeen bekend. Als je zoekt op cavalier en gezondheidsproblemen krijg je ik weet niet hoeveel hits.
Als je een hond zoekt ga je toch eerst bedenken wat jij te bieden hebt aan zo'n hond en welk ras(grootte, gezondheid, raskenmerken, waar komt het beestje terecht, wat ga je er mee doen en past dat bij het type hond)? Een (grote) hond die veel beweging nodig heeft past niet in een appartement,(althans, ik vind dat ronduit zielig) je schrijft dat je beperkingen hebt wbt werken, dat zal dan ook in het dagelijks leven doorwerken. Kun jij elke dag, meerdere keren per dag, stukken wandelen? Kun jij die trainingen aan?
Allemaal zaken die je goed moet overdenken voordat je je focust op een specifiek ras. En uiteraard kun je ook een vuilnisbakje uit het asiel halen.
Mee eens.

Wij hebben een Engelse Cocker. Fantastisch ras, maar kan wat eigenwijs zijn en heeft echt training nodig. Bijna alles honden hebben trouwens. Wij hebben co hondschap zodat onze hond nooit teveel alleen is. Heb ergens gelezen dat 5 u eigenlijk het maximum is dat een hond alleen kan zijn. Als echt een raspuppy wil zou ik nu alvast een goede fokker zoeken en er rekening mee houden dat het meer dan een jaar kan duren. Wij hadden geluk en hebben via een fokker een particulier gevonden die onder zijn begeleiding hun hondje 1 nestje liet krijgen. Ga zeker ook eens langs bij een asiel. Daar zitten echt lieverds die een goed thuis verdienen. (Onze vorige honden kwamen allemaal uit het asiel en als mijn man niet perse een puppy wilde, had ik dat graag weer gedaan). Succes met het inlezen.
Always believe that something wonderful is about to happen.
Je zegt: "Trainingen lijken mij ook leuk wanneer het kan."

Sorry hoor, maar als je een hond neemt, horen trainingen erbij en niet wanneer het kan!

Zo te lezen heb je weinig verstand van honden, dus ik zou mij eerst eens gaan verdiepen in de hond. Een hond is ten eerste geen knuffeldier. Hartstikke leuk dat knuffelen en spelen, maar dat kan zeker niet met alle hondenrassen. Want dan kun je grote gedragsproblemen verwachten.

Het belangrijkste voor een hond is: Beweging.

Kies een hond in ieder geval niet uit op het uiterlijk. Want hoe leuk een bepaald ras er ook uit ziet, dat wil niet zeggen dat het karakter geschikt is. Ik zou eerst eens grondig onderzoek gaan doen. Ook misschien hulp hierbij vragen. Want heb je al ervaring? Een hond gehad? Want hoe weet je wat bij je past?

Ik zie zoveel mensen met een hond lopen, waarvan ik vind dat die hond geen manieren heeft. Maar goed, al die mensen lijken het gedrag als normaal te beschouwen. Puur omdat ze er weinig verstand van hebben. En in veel gevallen hebben deze mensen dan ook geen puppycursus of andere hondentrainingen gevolgd.

Word jij de volgende die zegt: "mijn hond doet niets.." en ondertussen luistert de hond totaal niet en is ongemanierd.
Alle reacties Link kopieren
Dat een hond alleen beweging nodig zou hebben vind ik iets te kort door de bocht.
Natuurlijk moeten ze kunnen rennen en springen, maar ze moeten ook de gelegenheid krijgen om tijdens het wandelen uitgebreid overal te snuffelen, en dingen te onderzoeken.

Ik zie tegenwoordig veel mensen met hun hond lopen terwijl ze alleen maar met hun mobieltje bezig zijn. Dat is zo sneu voor de hond. Even een obligaat rondje, snel plassen en poepen, en klaar zou de hond zijn. :|

Niet dus. Honden hebben ook hersenwerk nodig, en geuren van de omgeving. Dat kost tijd. Komt nog bij het verzorgen van de honden, het spelen met de hond, het knuffelen, etc. Anderhalf uur cursus per week is leuk, maar het is niet DE probleemoplosser. Dat moet je zelf doen, met veel liefde en geduld.

Succes TO, met de zoektocht naar jullie hond. Er zijn heel veel leukerds te vinden!
Er loopt hier een topic bij 'Thuis' over buitenlandse honden, daar worden organisaties genoemd waar je honden kunt adopteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven