Advies omtrent gezinsauto

25-11-2017 10:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een samengesteld gezin wat nu bestaat uit 4 kinderen.
We zijn op zoek naar een goedkope en zuinige gezinsauto.
We hebben het financieel niet ruim
Dus het word sowieso een 2de handse (wat ook prima is).

Graag hoor ik wat jullie ideeën zijn.

Groetjesss
Bij een 2hands weet je eigenlijk nooit wat je tegen komt?

Oudere Honda's draaien altijd. Tenminste dat zeggen ze en de mijne worden gemiddeld 15 jaar oud zonder al te veel gezeik.

Maar je zal net een slechte hebben, of slecht onderhouden of een die iemand helemaal af heeft gereden.

Denk niet dat je hier echt nuttige tips gaat krijgen mbt een merk ofzo.
Hoe afhankelijk ben je van de auto? Alleen voor leuke dingen of ook voor woon-werk etc?
Hoeveel km ga je rijden per jaar?
Ga je hele verre ritten maken?
Altijd met z'n 6-en of meestal met minder?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een Japanner gaan, daar heb je over het algemeen weinig kosten aan. Je kunt op de site van ANWB opzoeken welk soort auto bij je past. En dan vooral ook het gebruik in de gaten houden als je naar een zuinig model zoekt. 1 op 10 of 1 op 20 maakt nogal wat uit in de benzinekosten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ben je met leasen niet ongeveer even duur uit? Rij je wel altijd in een veilige, goed onderhouden nieuwere auto. Huren kan ook nog. https://www.anwb.nl/auto/kopen/huren-delen-of-leasen
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
nadeah schreef:
25-11-2017 10:51
Ben je met leasen niet ongeveer even duur uit? Rij je wel altijd in een veilige, goed onderhouden nieuwere auto. Huren kan ook nog. https://www.anwb.nl/auto/kopen/huren-delen-of-leasen
Dat ligt er aan of je een goede 2e hands koopt of een waar vaak wat mee is.
In 1e geval is het leasen erg duur in vergelijking en in 2e geval juist weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Probeer een opel zafira te vinden van het vorige model. Niet de kleinste en goedkoopste maar wel 7-persoons.
Niet geschoten is altijd mis
verkeerd gelezen, vier kinderen, dus nog grotere auto's dan ik bedacht
Dan ken ik idd ook alleen de Zafira.
Alle reacties Link kopieren
Wij reden jaren een Peugeot 80x, 7-zitters met volwaardige zitplaatsen (!!)

Groot, comfortabel, redelijk betrouwbaar, redelijk laag in totale kosten.

Pas op voor blindstaren op aankoopprijs. Het draait om totale kosten, aankoopprijs is daar GEEN onderdeel van.
Alle reacties Link kopieren
je geeft aan dat jullie het financieel niet ruim hebben. Ik neem aan dat jullie nu ook geen auto hebben, dus vraag jezelf af of je een auto echt nodig hebt.

En zo ja; dan zou ik voor een Japanner gaan; degelijk, betrouwbaar en qua onderhoud relatief goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Renault Grande Scenic of, nog wat luxer, de Espace. Zeker als de kinderen al wat ouder zijn is de espace een leuke wagen.
Beide zijn tweedehands ruim verkrijgbaar.

Wat ik ook een leuke vindt is de Seat Alhambra, qua prijs ongeveer in dezelfde klasse als de Espace.

Zevenzitters zijn er nu eenmaal niet echt heel voordelig. Maar het is heerlijk om genoeg ruimte te hebben voor iedereen.

Wat hebben jullie nu en hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Overigens: onze ervaring was dat Japanse echte 7-zitters juist heel veel duurder zijn dan Europeanen
Alle reacties Link kopieren
LeesMee schreef:
25-11-2017 12:15
Wij reden jaren een Peugeot 80x, 7-zitters met volwaardige zitplaatsen (!!)

Groot, comfortabel, redelijk betrouwbaar, redelijk laag in totale kosten.

Pas op voor blindstaren op aankoopprijs. Het draait om totale kosten, aankoopprijs is daar GEEN onderdeel van.
Dit, wij zijn geen 7-zitter nodig, maar toen wij voor onze huidige auto gingen kijken ging het tussen peugeot308 en fordfocus. Uiteindelijk is het de ford geworden, want die is 20 euro per maand goedkoper in wegenbelasting als de peugeot. Qua benzinegebruik en onderhoud is er weinig verschil tussen beide. Als je er weinig verstand van hebt zou ik eerst eens bij verschillende dealers gaan kijken. Of kijk of er een autoshow in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Fauna69 schreef:
25-11-2017 10:36
Hoe afhankelijk ben je van de auto? Alleen voor leuke dingen of ook voor woon-werk etc?
Hoeveel km ga je rijden per jaar?
Ga je hele verre ritten maken?
Altijd met z'n 6-en of meestal met minder?
Als de kinderen er niet altijd allemaal zijn dan is een auto met de 6e en 7e stoel als optie misschien ook nog mogelijk. Peugeot 308n (6e en 7e stoel een optie) is dan wel een optie, want die is dan weer lichter dan bijvoorbeeld de ford galaxy (volledige 7-zitter)
Alle reacties Link kopieren
Eerder had je 6-persoons auto's, drie-aan-drie, ideaal. Zelf zou ik nooit voor een 7-zitter kiezen zonder deur (ja, dat zijn ze in Nl allemaal geloof ik) en-of miniraampjes op die zitrij qua veiligheid. Teveel gevolgen hiervan indirect 'gezien'. Dan maar liever twee auto's of een busje, ondanks de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Een peugeot 307sw.
Hebben wij 7 jaren zonder problemen in gereden.
Ik weet niet of alle 4 kinderen er altijd zijn. Maar als er bijvoorbeeld 2 kunderen 1x in de 2 weken een weekend komen dan is dit een ideale auto.
Je kunt 1 of 2 stoelen erbij kopen die je in de kofferbak kunt vast klikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven