AIVD kerstpuzzel 2017

01-12-2017 22:40 667 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij komt er weer aan. Op 12 december wordt hij gepubliceerd, maar de AIVD heeft alvast een teaser op twitter geplaatst waarover we onze mooie hoofdjes kunnen breken.

Het schijnt trouwens dat hij dit jaar moeilijker wordt.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/informa ... uzzel-2017

En balletjes op twitter

https://twitter.com/aivd

Afbeelding

Allen succes ermee 8-) :sherlock:
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Die ken ik helemaal niet :O Ik ben gek op dat soort puzzels.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oeh leuk! :cheer:
Thanks voor de reminder.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Joepie. Dat ik dan twee vragen weet en de rest van dit forum weet ze allemaal. Altijd goed voor mijn ego, dit.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi op de website van de AIVD staan ook oude puzzels en de oplossingen, dus daar kun je lekker oefenen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Dat plaatje is een puzzel? Hoe werkt het?
Alle reacties Link kopieren
Houdt ons nederig vrouwjagersma :A: . Ik ben er trouwens ook niet zo goed in en doe het dit jaar samen met iemand.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hahaha, kom ik weer. Wat is de vraag, wat zoeken we met dat plaatje uit de OP?
Ik snap niet eens wat de puzel is, laat staan de oplossing :$
Help? Is dit gekleurde balletjesding een vraag?
:flag:
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
01-12-2017 22:53
Nouschi op de website van de AIVD staan ook oude puzzels en de oplossingen, dus daar kun je lekker oefenen.
Leuk!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
01-12-2017 22:53
Joepie. Dat ik dan twee vragen weet en de rest van dit forum weet ze allemaal. Altijd goed voor mijn ego, dit.
Patterdepat :there: .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan dit degenen op gang helpen die eerder niet dit soort puzzels hebben gedaan;

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cryptografie
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Dit was de teaser van vorig jaar

Afbeelding

Dit was de oplossing

Afbeelding
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dank Koffiekopje... Met de uitkomst er bij snap ik in elk geval wat de bedoeling is. Nu nog snappen hoe :proud:
Maar dit helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Leuk weer een topic! Ik heb de afgelopen 2 jaar niet heel fanatiek gepuzzeld, maar af en toe er wat van opgelost, maar omdat ik zo weinig had niet ingestuurd. Ik heb me voorgenomen om dit jaar, ook al los ik maar weinig op, in ieder geval wat ik heb in te sturen :)
vrouwjagersma schreef:
01-12-2017 22:53
Joepie. Dat ik dan twee vragen weet en de rest van dit forum weet ze allemaal. Altijd goed voor mijn ego, dit.
Ik dacht dat het aan mij lag :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de oplossing van de teaser van vorig jaar niet eens.

Mijn 'ik kan heel goed mysteriejakkessen' ego is door de AIVD verpletterd.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
2e kamer??
TheSky=moreBlue@Malibu
Alle reacties Link kopieren
Nog even over de bolletjes van vorig jaar: daar had je de tweet die ervoor was overheen moeten leggen, inclusief spaties

"De lastigste puzzel van Nederland is in aantocht: de #AIVDkerstpuzzel. Hij wordt gepubliceerd op YDDZEDS MIDDAG EJRJYQJB."

Dat zou dit jaar ook weleens zo kunnen zijn, dat ze een hint geven in de eerdere tweet. Politiek doen ze eigenlijk nooit aan, dus tweede kamer lijkt me niet.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Nou de bolletjes zijn opgelost, al roept de oplossing weer nieuwe vragen op. ;-)
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik eerst de antwoorden van vorig jaar eens opzoeken en kijken of ik dan de vragen (en misschien ook de antwoorden) van vorig jaar snap ;-D
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe weer mee! Heb helaas nooit echt tijd/zin om er heel veel tijd in te stoppen dus ik hoop vooral mijn punten van vorig jaar te verbeteren.
Toen had ik er volgens mij 23.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me voorgenomen dit jaar voor het eerst mee te doen, maar snapte die van vorig jaar al niet :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
:yes:
TerugVindPuzzel
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van... lijkt me wel heel leuk. Ik ga eens kijken of ik de oude kan begrijpen aan de hand van de oplossingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven