Snel schrikken

07-12-2017 21:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een “probleem”. Ik schrik van álles, letterlijk alles. Ik schrik vooral heel erg van geluiden maar ik schrik ook van mensen, paspoppen etcetera.

Veel mensen zeggen tegen me dat het misschien ligt aan het feit dat ik té intensief bezig ben. Was het maar zo. Ik heb ADHD en ik sluit me nooit af voor de buitenwereld, kon ik dat maar. Ik let juist heel erg op m’n omgeving, daarom vind ik het zo raar dat ik van elk geluid en elk ding schrik.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en heeft misschien iemand een verklaring hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Behalve het Adhd gedeelte. Hoog sensitief?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook ADHD en schrik ook overal van! Geen idee of er een link is tussen de ADHD en het schrikken, maar ik merk zelf vaak dat ik extra gefocust ben op bepaalde dingen zodat ik niks vergeet of te snel doe waardoor er iets kapot/fout gaat.. Als iets onverwachts mij dan uit die focus haalt, dan schrik ik ook.

Bv als ik heel erg geconcetreerd aan het poetsen ben en dan staat mijn vriend opeens voor m’n neus. Dan schrik ik ook even. Dat brengt mij dan uit mijn focus terug in het nu.
Slecht geweten?
Alle reacties Link kopieren
Zijn je ogen goed?
Alle reacties Link kopieren
Het zou inderdaad best met ADHD te maken kunnen hebben, maar dat weet ik niet zeker...

Toen ik op de middelbare school zat was het erg, ik schrok me elke keer kapot van de schoolbel.

@gatinmijnsok ik heb best slechte ogen...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, heel herkenbaar!
Ik heb ADD en schrik ook heel snel, zelf denk ik dat het komt omdat je erg je best moet doen om gefocust te zijn en je daardoor andere dingen mist...
Ik kan juist zo schrikken van dingen die ik aan zie komen. Een ballon die te hard opgeblazen wordt en dreigt te knallen, àls-ie dan knalt schrik ik veel harder dan als het onverwacht gebeurt.
Knalvuurwerk, als ik dat afgestoken zie worden, schrik ik echt mega van.
Niet hoogsensitief, geen ADD of ADHD maar ik schrik altijd overal van.
Er hoeft dus echt geen rede voor te zijn en zo'n drama is t ook niet. Vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven