Adhoc tijdelijk wonen(geen antikraak)

15-12-2017 22:20 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Hopelijk zijn er mensen die ervaring hebben met het huren bij adhoc. Op de site staat niet veel informatie en als ik op internet zoek krijg ik wel veel berichten van anti kraak maar niet van tijdelijk wonen. Het verschil is (als ik het goed heb begrepen) dat anti kraak goedkoper is maar dat je wel flexibeler moet zijn qua verhuizen (minder zekerheid) en dat je op nogal vreemde plekken kan belanden, zoals een schoolgebouw. Klinkt allemaal leuk en aardig, maar mijn vriend en ik willen gaan samenwonen dus vinden het wel heftig echt als typische studenten te leven. Liever hebben we gewoon een appartementje, hoeft niet groot te zijn, maar wel voor ons tweeën. Dus daarom leek 'tijdelijk wonen' ons een betere optie. Je weet al vooraf hoe lang je minimaal kan blijven en je woont als het goed is in een normaal appartementje. De huur is echter wel duurder, alleen hoeveel, geen idee?! We denken zelf aan 400/500 maximaal qua huur totaal, is dit haalbaar? Zijn er hier mensen die ervaring hebnen met tijdelijk wonen GEEN antikraak? Hoeveel waren jullie kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je gewoon in en kijk wat je aangeboden krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Of 400 a 500 euro haalbaar is ligt aan de gemeente waar je wil huren. Hier in de randstad ga je dat niet redden.

Ad hoc biedt verschillende lokaties aan. Zou ook zo een Vila kunnen zijn. De jonge van de huur ligt ook aan wat ze van je verwachten. Je kan bijvoorbeeld in een keet wonen op een bouwterrein maar dan verwachten ze ook dat je het terrein bewaakt. Ik zou ze gewoon opbellen. Dan kunnen ze je gelijk vertellen wat hun jou kunnen bieden.
Alle reacties Link kopieren
Of als er iemand via een andere weg goedkoop ergens heeft gehuurd, laat het me weten !
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
15-12-2017 22:31
Schrijf je gewoon in en kijk wat je aangeboden krijgt?
Jaa dat wou ik doen, maar je moet dan wel eerst echt door een screening heen en een intake gesprek enzo. Maar dat was ik wel van plan, ik dacht alleen dat het altijd handig is om vooraf alvast wat info te hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
15-12-2017 22:31
Of 400 a 500 euro haalbaar is ligt aan de gemeente waar je wil huren. Hier in de randstad ga je dat niet redden.

Ad hoc biedt verschillende lokaties aan. Zou ook zo een Vila kunnen zijn. De jonge van de huur ligt ook aan wat ze van je verwachten. Je kan bijvoorbeeld in een keet wonen op een bouwterrein maar dan verwachten ze ook dat je het terrein bewaakt. Ik zou ze gewoon opbellen. Dan kunnen ze je gelijk vertellen wat hun jou kunnen bieden.
Hmm oke, maar dat is best gek eigenlijk. Want vaak zijn de appartementen van tijdelijk huren gewoon sociale huurwoningen maar dan slechter omdat ze aan vervanging toe zijn? En ik sta bijvoorbeeld ook ingeschreven bij de sociale huur en daar kan je makkelijk voor 300/400/500 een woning krijgen. Dan heb je nog huurtoeslag ook !
Alle reacties Link kopieren
Zeker als je met zijn 2en gaat wonen zit je al heel snel met jullie inkomen boven de huurtoeslaggrens hoor.

Je kunt ook kijken bij www.villex.nl , die hebben ook veel tijdelijke bewoning.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij Ad Hoc moet je toch voorgedragen worden? Vroeger hadden ze rare contracten, bv dat je niet een weekend weg mag zonder toestemming etc. Geen muziek maken, controles of het schoon blijft etc. Zal wel per stad verschillen. Ik zou voor iets anders gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben woningen waarbij je moet worden voorgedragen en woningen waarbij dat niet hoeft. Mijn broertje heeft toevallig afgelopen maandag een contract bij hen getekend voor een appartement met 3 slaapkamers (niet in een grote stad), voor €240 per maand. En gewoon netjes allemaal, maar deze woningen worden ergens volgend jaar gesloopt. Wanneer is geen zicht op helaas, maar wel handig als je tijdelijk ergens goedkoop wilt wonen.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor jullie reacties!!! Voorgedragen worden is alleen bij anti kraak volgens mij, en dat willen we niet ;)
Alle reacties Link kopieren
glamourgirl schreef:
16-12-2017 12:53
Ze hebben woningen waarbij je moet worden voorgedragen en woningen waarbij dat niet hoeft. Mijn broertje heeft toevallig afgelopen maandag een contract bij hen getekend voor een appartement met 3 slaapkamers (niet in een grote stad), voor €240 per maand. En gewoon netjes allemaal, maar deze woningen worden ergens volgend jaar gesloopt. Wanneer is geen zicht op helaas, maar wel handig als je tijdelijk ergens goedkoop wilt wonen.
Oh dat klinkt echt top!! Dus dat is geen anti kraak dan? Vind het echt heel weinig geld, maar in de stad zal het wel iets duurder zijn. Heeft je broertje nog nadelen ervan? Rare eisen die ze stellen bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij niet, ik heb hem nergens over gehoord! Niet anti kraak inderdaad, tijdelijk wonen. Er zijn nog geen nadelen ontdekt, behalve misschien dat je niet helemaal zeker weet wanneer je eruit moet, maar dan heb je wel een maand de tijd om eruit te gaan. Ik gok erop dat het iets duurder is in een grote stad, maar ik weet nog dat ik een paar jaren geleden een eengezinswoning in Nijmegen aan de rand van het centrum heb gehuurd die na iets meer dan een half jaar gesloopt zou worden, voor 375 euro! Niet via Adhoc btw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven