Politieagent met zichtbare tattoo's, geaccepteerd of niet?

16-12-2017 16:45 74 berichten
Deze discussie had ik dus eerder vandaag. Collega van mij was staande gehouden door een agent waarbij duidelijk tattoos op onderarmen zichtbaar waren. (kennelijk geen koukleum maar dat terzijde). Zij vind dit niet kunnen en is van mening dat tattoos ten alle tijde bedekt dienen te zijn, zeker bij politie en hulpverleners.

Zelf vind ik het eigenlijk geen probleem, naar mijn mening is de tijd dat men vond dat tattoos enkel voor de lagere sociale klassen zijn lijkt me toch wel voorbij. Ik kijk vaak wegmisbruikers en daar is ook een agent die een zichtbare sleeve heeft. Ik snap haar mening dan ook niet, zeker ook wat betreft hulpverleners. Als ik een ongeluk krijg of weet ik wat, wat zal het mij dan boeien of de hulpverlener een zichtbare tattoo heeft. Als hij mijn leven maar redt.

Hoe zien jullie dit?

Zichtbare tattoos bij agenten en hulpverleners

Totaal aantal stemmen: 128

Ja, geen enkel probleem (80%)
Nee, dat kan echt niet (20%)
Eens, het zal me een zorg zijn, als ie zijn werk maar doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor "geen enkel probleem". Tenzij hakenkruizen of dat soort shit maar dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem. Zolang hij/zij het werk maar doet ben ik tevreden. Ik vind het een beetje ouderwets gedacht
Ik vind het prima, als het maar geen rare tattoos zijn die aanstootgevend kunnen zijn of andere vreemde dingen.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat om wat iemand doet en als deze dienstdoende je helpt...


Daarnaast vind ik het persoonlijk raar dat deze collega er blijkbaar zo mee zit.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
16-12-2017 16:47
Eens, het zal me een zorg zijn, als ie zijn werk maar doet.
Dit, precies dit!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Zolang het (hij/zij) maar een good cop is.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft, hangt het van de tattoo af.

Maar als agent of andere gezagsdrager, zou ik het niet doen. Zo'n plaatje geeft een beeld van je persoonlijke leven en da's niet altijd handig.
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
16-12-2017 16:47
Ik stem voor "geen enkel probleem". Tenzij hakenkruizen of dat soort shit maar dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Precies. Ik begrijp niet waar je collega zich zo druk om maakt. Het maakt me werkelijk niet uit, als iemand zijn of haar werk maar goed doet. Meerdere van mijn collega's zijn helemaal vol getatoeëerd. Ik vind het wel leuk, al die diversiteit.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het iets neutraals is en geen tatoeage van een Jezus aan het kruis, of hell op de vinger knokkels, vind ik het prima.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Geen probleem.

Hahahaha Ginny, ik moest ook direct aan Patrick van Wegmisbruikers denken.
Alle reacties Link kopieren
Interesseert me werkelijk helemaal niets. Ik heb ze zelf ook, big whoop.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-12-2017 17:00
Geen probleem.

Hahahaha Ginny, ik moest ook direct aan Patrick van Wegmisbruikers denken.
Ik ook (leuke vent trouwens :$ )
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
pokkewijf schreef:
16-12-2017 16:47
Ik stem voor "geen enkel probleem". Tenzij hakenkruizen of dat soort shit maar dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Precies dit.
Juist politie en toonaangevende beroepen moeten kunnen laten zien dat we dat accepteren in NL.
Niemand heeft iets te zeggen over je eigen lichaam. Wat belachelijk zeg.
Alle reacties Link kopieren
Tatoeages zie je tegenwoordig zo vaak, daar ben ik aangewend. Als het ook op de handen / vingers zou zijn dan vind ik dat weer minder. Op de een of andere manier vind ik dat asociaal én lelijk. Dat zou me dus wel tegenstaan.
Grobbekuiken_ schreef:
16-12-2017 17:08
Ik ook (leuke vent trouwens :$ )

Eens ;-)
Ik vind tattoos ook geen enkel probleem. Religieuze uitingen al dan niet in tattoovorm vind ik echt niet kunnen, maar een gezellige sleeve vol pinups, dobbelstenen, klokken en weet ik wat hip is kan me niet veel schelen.
Alle reacties Link kopieren
Bij voorkeur geen tatoeages, maar als ze er dan toch zijn wel neutrale. Dus geen zaken waar bepaalde groepen aanstoot aan kunnen. En een tatoeage van een vrouw met dikke tetten lijkt me ook niet echt geslaagd.
Ligt bij mij ook aan de tattoo. En de plek. Iemand met een groot spinnenweb in zijn nek zou ik minder vinden, omdat ik daar toch bepaalde associaties mee heb. Of van die love/hate tattoos op de vingers.
Maar verder vind ik het niet verkeerd, zoveel mensen hebben een tattoo.
anoniem_360410 wijzigde dit bericht op 16-12-2017 17:17
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
16-12-2017 17:08
Ik ook (leuke vent trouwens :$ )

Ik vind Dani ook leuk :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen begrijpen dat als je werkt met kinderen met bepaalde problemen (bijv. zware vorm van autisme) dat het niet verstandig is als je een onnatuurlijke haarkleur hebt en die steeds verandert. En sommige zaken om hygienische redenen maar verder vind ik het achterhaald.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Volgens mij staat in hun gedragsregels en bij de sollicitatiecriteria dat het niet mag. Apart dat daar in de praktijk dan toch losser mee wordt omgegaan. Ik ben meer van de onzichtbare tattoos. Als je een klein stukje ziet van onder een korte mouw vind ik het minder bezwaarlijk dan een compleet volbedrukte onderarm.
Liever een agent met tattoos dan een wolf in schaapskledij.
Claudia2010 schreef:
16-12-2017 17:15
Ik vind Dani ook leuk :-D

Da's die RotterdammerT toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven