Sugarglider

17-12-2017 00:48 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand toevallig waar ik een sugarglider kan kopen (suikereekhoorn)??
Niet doen.

https://www.dierennieuws.nl/meer-dierso ... reekhoorn/
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer ook om het niet te doen. Waarom een diersoort in huis nemen die daar duidelijk niet geschikt voor is? Genoeg andere leuke dieren die veel beter passen in een huis in gevangenschap.
Je bent nieuw lid met een zeer korte OP, dus het zou me niet verbazen dat je hier alleen komt voor deze afwijzende reacties. Maar dan nog... Het idee dat je zo omgaat met een levend wezen; mijn dierenliefde is daarvoor te groot. Dus ik zeg het toch maar. Dat je zegt 'een suikereekhoorn' kopen, zegt al genoeg. Verdiep je er eerst eens in. Een suikereekhoorn is helemaal geen dier om alleen te houden, die dien je echt per twee tegelijk te houden. Ik vind het dierenmishandeling om er maar 1 te houden. Het beestje wordt daardoor gek van eenzaamheid, kan zichzelf gaan aanvallen/verminken of agressief worden en gaat uiteindelijk dood zonder gezelschap van een soortgenoot. Ik vind het toch al zielig en egoïstisch om een suikereekhoorn als huisdier te houden. Het is een dier dat niet 'gemaakt' is voor gevangenschap, maar een exotisch wild dier dat juist ruimte en veel beweging nodig heeft. Hoe ga je dat bijvoorbeeld doen tijdens vakanties? Opgesloten laten in een kleine kooi, terwijl het dier nauwelijks beweging krijgt, is echt ziekmakend en zelfs dodelijk voor een suikereekhoorn. Vind bovendien maar eens een oppas die zin heeft om 's avonds laat of 's nachts jouw suikereekhoorns te gaan verzorgen. Dus niet alleen eten geven, maar ook het dier beweging en aandacht te geven, wat dus niet in een kwartiertje gedaan is. Het is immers een nachtdier, dus overdag kan een oppas dat niet doen. Kortom: ik zou echt nooit een suikereekhoorn als huisdier nemen. Ik vind ze daar niet geschikt voor en vind het dierenmishandeling als je er maar 1 neemt terwijl je weet dat het beest dan overlijdt. Maar zelfs bij twee suikereekhoorns, je neemt ze al gauw uit egoïstische motieven en niet omdat je de dieren wat te bieden hebt. Als je in het belang van de suikereekhoorn denkt, laat je hem immers in de vrije natuur en dan natuurlijk niet in Nederland!
Alle reacties Link kopieren
niet doen dus...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Wilde dieren zijn niet leuk in gevangenschap. Ze zijn schrikachtig en willen wegvluchten van hun natuurlijke vijand/rivaal (jij). Jij bent dan zijn boeman. Zodra jij eraankomt wordt hij onrustig en rent een hoek in waar hij angstig gaat staren naar de plek waar jij je bevindt.

Bovendien heeft hij de ogen van een nachtdier, en zal jouw aanwezigheid hem altijd uit zijn slaap halen. Kies een gedomesticeerd dier wat ook van jou houdt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nee doe dat nou niet. weer zo’n modedier dat straks weer met bosjes op straat wordt gegooid als het uit de mode is. Zo zielig! net als met al die chihuahua’s waar de asiels mee vol zaten een paar jaar terug. Zo zielig vind ik dat
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Oké duidelijke reacties ik ga geen sugarglider halen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven