Latin parties

20-12-2017 20:33 53 berichten
Ik begeef mij nu sinds een aantal maanden in de latin scene. Heb het erg naar mijn zin, maar ik vind het dus niet prettig dat je op latin feestjes door iedereen ten dans word gevraagd. Ik wil liever alleen met mijn danspartner dansen.
In de latinwereld schijnt het een ongeschreven regel te zijn dat je niet weigert als iemand je ten dans vraagt. Dat word al onbeleefd gezien. Hoe pak ik dit aan?
Hallo? Gebeurt er hier nog wat?
Alle reacties Link kopieren
Beetje ongeduldig?
Zo al elf hele minuten op een reactie moeten wachten ?
Alle reacties Link kopieren
Nou hè. De nood zal hoog zijn..
Alle reacties Link kopieren
Geen oogcontact maken, dan wordt je ook niet (veel) gevraagd.
Blijf alsjeblieft thuis en ga met je partner samen in de woonkamer dansen, want je klinkt zo ontzettend niet sociaal en gezellig.
dolfje schreef:
20-12-2017 20:58
Nou hè. De nood zal hoog zijn..
Misschien is ze as we speak op zo’n dansavondje en kwam er iemand op haar af :hyper:
Als we naar feestjes gaan waar niemand ons kent denken de mannen dat mijn danspartner mijn vriend is en laten ze mij wel met rust.
Zo een avondje vind ik altijd veel relaxter en gezelliger.
Je doet een dansje, daarna even zitten , drankje doen, kletsen en genieten van de muziek.
Bij het laatste feestje stond ik aan een stuk door op de dansvloer.
Zat nog maar net en werd ik alweer door een ander opgehaald.
Ik heb niet altijd zin om de hele avond onafgebroken mij in het zweet te dansen.
En als je 1 keer met iemand anders dan je vaste danspartner danst is er geen houden meer aan en word je door iedereen gevraagd. Ik vind dit wel een groot nadeel van latinfeesten.
Gewoon nee schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een soort van ongeschreven regel op salsafeesten. Natuurlijk mag je wel netjes weigeren als je net gedanst hebt, even wil uitrusten/drinken/plassen maar ook als je echt niet meer met die man wil dansen omdat hij niet lekker ruikt, je arm uit de kom trekt, totaal niet fijn danst, te close danst en ga zo maar door.
Dat heb ik ooit ook moeten leren, ik danst wel voor mijn eigen plezier.
Ga je veel naar dezelfde plekken?
Als je steeds vriendelijk weigert en zegt dat je alleen met man/vriend danst, zullen mensen hebben dat snel genoeg door en je helemaal niet meer vragen. Als je steeds naar andere salsafeesten gaat zul je moeten blijven weigeren.
Ik weet niet of jullie ook samen op les zitten en dan ook niet wisselen? Van met anderen dansen leer je beter dansen.
nimue_iparis wijzigde dit bericht op 20-12-2017 23:25
0.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Of ga tango doen, dat is veel meer partner-gebonden.
Ik vind dat dus veel saaier dan levendige salsa feestjes waarmee je met iedereen danst, de afwisseling en het sociale maakt het juist zo leuk. En als dan echt die ene die idd iedere keer je arm uit kom trekt of uit z'n mond stinkt op je af loopt, dan kijk je even dromerig om je heen ipv oogcontact.
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad ontzettend onbeschoft om bij salsafeesten te weigeren. Het is op deze feesten sowieso niet gebruikelijk om alleen met je partner te dansen. De sociale interactie hoort er gewoon bij en dat is juist ook de charme. Zo leer je meteen ook een stuk beter dansen. Iedereen heeft zijn eigen stijl en dat maakt het juist zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je instelling past niet echt bij de latin. Tenzij je de hele avond samen naast elkaar op een stoel gaat zitten en alleen af en toe samen danst.

Daarbij leer je ook nooit echt goed dansen wanneer je maar met 1 persoon danst. Misschien thuis je eigen feestje bouwen of samen trainen in de dansschool en de feestjes verder overslaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De tip van tango (of stijldansen) is ook een goede.

Dat was een postcross gisteren.
Nu ik je post gelezen heb en je danspartner niet je vriend blijkt vraag ik me oprecht af waarom je niet met anderen wil dansen? Ik dacht dat je alleen met je liefdespartner wilde dansen ivm jaloezie, ik hoor dat wel vaker.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ben je ooit de latin scene in gerold? Met verschillende mannen dansen is daar echt heel normaal. Is er een reden dat je het niet wil? In de lessen wissel je als het goed is ook steeds van danspartner.
Het lijkt mij persoonlijk echt super saai om maar iets van 8 dansjes te doen op een avond met dezelfde danspartner. Ik ben een vrouw die zelfs mannen vraagt. Als ik langer dan 1 nummer aan de kant sta, dan stap ik gewoon op iemand af die ik goed vind dansen.

Oh en ik ga vaak met mijn vriend naar zulke feesten en meer dan de helft van de avond zie ik hem niet eens haha.
moentje_ schreef:
20-12-2017 21:25

Bij het laatste feestje stond ik aan een stuk door op de dansvloer.
Zat nog maar net en werd ik alweer door een ander opgehaald.
.
Wat heerlijk voor je dat je zo gewild bent.......
Met 2/3 mannen dansen op een avond vind ik ook leuker hoor, het is alleen jammer dat het daar dan niet bij blijft.
Ik hoef niet zo nodig de hele zaal aan mijn lijf te hebben en snap eerlijk gezegd ook niet wat er onbeschoft aan is om dat te weigeren. Gek dat het wel geaccepteerd word als stelletjes alleen met elkaar dansen.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat laatste in mijn post leest heb ik dat niet duidelijk verwoord.
Ik vind het van zowel stellen als niet-stellen ontzettend suf als je alleen maar met elkaar wil dansen, ik vind het nog suffer als je alleen maar met elkaar mag dansen (meestal een van de 2 die dat bepaald heeft, door jaloezie of om welke reden dan ook).
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
21-12-2017 11:14
Met 2/3 mannen dansen op een avond vind ik ook leuker hoor, het is alleen jammer dat het daar dan niet bij blijft.
Ik hoef niet zo nodig de hele zaal aan mijn lijf te hebben en snap eerlijk gezegd ook niet wat er onbeschoft aan is om dat te weigeren. Gek dat het wel geaccepteerd word als stelletjes alleen met elkaar dansen.
Ja ik kan wel klagen als mannen niet met mij mogen dansen omdat hun vriendin jaloers is. Dus het wordt geaccepteerd omdat niemand zin heeft in gezeik. Maar ik vind het wel een beetje sneu als je alleen met elkaar danst. Waarom ga je dan naar zo'n feest? Je leert juist meer van dansen met andere mannen en ik heb dit in mijn lessen ook altijd gepromoot. Die stelletjes die alleen met elkaar dansen zijn ook niet heel erg geliefd hoor.
BabyGroot schreef:
21-12-2017 12:09
Ja ik kan wel klagen als mannen niet met mij mogen dansen omdat hun vriendin jaloers is. Dus het wordt geaccepteerd omdat niemand zin heeft in gezeik. Maar ik vind het wel een beetje sneu als je alleen met elkaar danst. Waarom ga je dan naar zo'n feest? Je leert juist meer van dansen met andere mannen en ik heb dit in mijn lessen ook altijd gepromoot. Die stelletjes die alleen met elkaar dansen zijn ook niet heel erg geliefd hoor.
Wat is daar sneu aan?
Waarom zou je alleen kunnen genieten als je met iedereen danst?
Ik geniet altijd, van de muziek, van het kijken naar de dansende mensen, van de gesprekken etc.
Latindansen kunnen ook best wel intiem zijn en niet iedereen heeft de behoefte om door jan en alleman betast te worden.
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt meningen/advies over latin parties, dat wordt gegeven door mensen die er blijkbaar wat vanaf weten en dan ga je de discussie aan omdat je het er niet mee eens bent.

Zo gaan die feestjes kennelijk, aan jou of je daarin mee wil gaan. En anders blijf je thuis. Opgelost! :thumbsup:
QueenArachnia schreef:
21-12-2017 13:24
Je vraagt meningen/advies over latin parties, dat wordt gegeven door mensen die er blijkbaar wat vanaf weten en dan ga je de discussie aan omdat je het er niet mee eens bent.

Zo gaan die feestjes kennelijk, aan jou of je daarin mee wil gaan. En anders blijf je thuis. Opgelost! :thumbsup:
Ik hoef helemaal niet thuis te blijven.

Latinfeesten zijn voor iedereen en die ongeschreven regeltjes zijn ook maar gemaakt door mensen die denken dat ze wat ervan af weten. In landen waar latindansen zijn ontstaan bestaan deze regeltjes helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
De hele avond op de vloer staan met iedereen of alleen een paar x met je partner dansen. Er zit nog wel iets tussen in.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
21-12-2017 13:29
Ik hoef helemaal niet thuis te blijven.

Latinfeesten zijn voor iedereen en die ongeschreven regeltjes zijn ook maar gemaakt door mensen die denken dat ze wat ervan af weten. In landen waar latindansen zijn ontstaan bestaan deze regeltjes helemaal niet.
Als jij beter weet hoe het werkt, waarom vraag je dan hier advies van "mensen die denken dat ze er wat vanaf weten?"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven