Wat vond je van de film Murder on The Orient Espress?

24-12-2017 23:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug van de bioscoop..

Ik vond het een mooie film: super cast, visueel mooi gefilmd, ontroerend en Kenneth Brannagh vind ik geweldig!
Ik kende het verhaal nog niet trouwens, dus wist niet wie de moordenaar was.
Wel was het tempo wat langzaam, maar dat was te verwachten.

Bij reviews lees ik als kritiek dat de personages niet genoeg uitgewerkt werden, maar hoe zou dat met zoveel personages
kunnen in slechts 2 uur? Of zou het een betere film kunnen zijn in 3 uur??
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd naar de reacties. Wij willen op tweede kerstdag gaan met onze zonen van 12 en 16 jaar maar ik hoorde al dat hij nogal traag is dus misschien niet zo geschikt voor de kinderen.
Bang dat ze het saai en langdradig vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een zalige film. Heerlijke hoofdrolspeler, sterke cast en vol met kleine details. Vriend en ik hebben zitten genieten.
Hips, hopsakee en pierlala.
Ik vond hem mooi, mooie cast en ben Agatha Fan.. maar ook niet iets wat per se in de bios gezien moest worden.

Het verhaal is zoals het is, dus voor veel mensen niet iets heel spannends qua uitkomst.. maar qua film soms tegen het saaie aan. Zeker voor groot scherm. Al zijn sommige omgevings shots echt zo mooi.

Mooie verfilming maar niet per se een meesterwerk.. Terwijl dat wel had gekund.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond hem erg teleurstellend.
Hier nog een Agatha fan.
Mooie film, ik hou erg van de kledingstijl uit die tijd.
Wel moest ik wennen aan deze Poirot.
Alle reacties Link kopieren
waarom vond je hem zo tegenvallen inky12345?
Alle reacties Link kopieren
Merl0t schreef:
25-12-2017 00:00
Ik vond het een zalige film. Heerlijke hoofdrolspeler, sterke cast en vol met kleine details. Vriend en ik hebben zitten genieten.

Ik vond het ook een mooie film. Kende het boek niet dus een verrassend einde. Ja wat "traag" want in de stijl van die tijd, maar dat stoorde mij niet. Aanrader hoor.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
gekopreizen schreef:
25-12-2017 00:23
waarom vond je hem zo tegenvallen inky12345?
Had er meer van verwacht. Ik zag deze film geprogrammeerd staan en dacht; een heerlijke ''who-done-it'', daar ga ik naartoe en eens lekker voor zitten. Op geen enkele manier werd ik ''meegezogen'' in het verhaal of in enig karakter. Er zat geen enkele opbouwende lijn in het verhaal, ik werd bijna duizelig van de vreemde opnames van de camera's, rare invalshoeken (van bovenaf gefilmd), en aan het eind van de film doet Poirot ineens het verhaal uit de doeken, voor de kijker vanuit het niets krijg je dan de voorgeschiedenis voorgeschoteld. Oke, het zal wel, dan...
Het begin van de film zette wat dat betreft de toon al, daar ging het net zo, Poirot wist (aan de hand van praktisch niets) wie de dader van de roof was. Dat moet je als kijker dan maar gewoon aannemen. Ik vond het nergens op slaan. De zogenaamde grapjes ook niet. Nee, het was mijn film niet.
Prachtig om te zien, maar als je het verhaal kent is de plot wat slap uitgewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de film wel recht doen aan het boek. Het is de klassieker uit het oeuvre van Agatha Christie en ik vond de film wel aardig uitgewerkt met hier en daar een kleine wijziging in het plot. Tempo en opbouw van het verhaal zijn ook duidelijk ontleend aan het boek. Het is een roman uit de jaren '30 toen het publiek nog heel iets anders gewend was, dus je moet daar wel een beetje van houden om zo'n film te kunnen waarderen. De formule waarin Poirot aan het einde een voor de lezer niet te voorziene ontknoping produceert is kenmerkend voor het merendeel van Christie-verhalen, een van de dingen waar ze zo beroemd mee is geworden.

Overigens zijn er nog minstens twee film/tv-versies van dit verhaal die wat mij betreft ongeveer even prima zijn als deze film. Desondanks heb ik hem met plezier gekeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het een mooie film. Boek nooit gelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven