Flitspaal

26-12-2017 03:41 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na veel gegoole, kom ik er niet uit!

Ik reed vanavond een autoweg op waar je normaal gesproken 100 mag. Sommige stukken 70, ook waar ik de autoweg op reed. Gelijk aan het begin stond aan mijn weghelft een digitale flitspaal. Geen zorgen want ik reed net de weg op! Ik geef flink gas en denk niet aan mijn snelheid en al gauw rij ik 90/95 en na 300 meter staat er aan de andere weghelft ook een digitale flitser.

Kan het zijn dat ik alsnog geflitst ben? Ik ga er vanuit dat die paal de andere weghelft in de gaten houd.

Ik weet dat een flitspaal aan beide kanten kan flitsen. Maar als er aan beide kanten 1 staat, is het dan ook mogelijk dat ik alsnog boete krijg? Aangezien ik de flitspaal aan mijn weghelft al gepasseerd was.

Pff!! :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Dat weet je pas wanneer de boete binnenkomt. Gaat redelijk snel tegenwoordig😁
Alle reacties Link kopieren
Dat schijn je na een werkdag te kunnen zien in de digitale berichtenbox van de overheid
Stond er een vangrail tussen?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
26-12-2017 08:28
Stond er een vangrail tussen?
Bij paal 1 heb je meer afstand tussen de rijbanen omdat je kan invoegen. Bij paal 2 volgens mij geen vangrail er tussen. Het is een 100 weg! Maar als het van beide kanten kan flitsen was 1 paal toch genoeg denk je dan?
Alle reacties Link kopieren
maar als het een 100 weg is en je rijdt 90/95 is er toch geen probleem? waarom zou je dan geflitst zijn?
Don't cry, buy a bag and move on.
Redrose91 schreef:
26-12-2017 09:02
Bij paal 1 heb je meer afstand tussen de rijbanen omdat je kan invoegen. Bij paal 2 volgens mij geen vangrail er tussen. Het is een 100 weg! Maar als het van beide kanten kan flitsen was 1 paal toch genoeg denk je dan?
Als het een N-weg is met aan beide kanten 1 baan, dan kan hij gewoon 2 kanten flitsen. (Weet ik uit ervaring)

Van de andere kant, waarom dan 2 flitspalen op zo een korte afstand.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
26-12-2017 09:04
maar als het een 100 weg is en je rijdt 90/95 is er toch geen probleem? waarom zou je dan geflitst zijn?
Op dat stukje mocht je maar 70.
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
26-12-2017 09:04
Als het een N-weg is met aan beide kanten 1 baan, dan kan hij gewoon 2 kanten flitsen. (Weet ik uit ervaring)

Van de andere kant, waarom dan 2 flitspalen op zo een korte afstand.
Ik denk dat ik maar op het beste moet hopen!🤗 er de palen staan maar 300 meter bij elkaar vandaan.
Redrose91 schreef:
26-12-2017 09:12
Ik denk dat ik maar op het beste moet hopen!🤗 er de palen staan maar 300 meter bij elkaar vandaan.
Veel meer zit er niet op.. :)
https://www.boeteberekenen.nl/#gereden-snelheid

Meeste snelheidsmeters geven aardig wat teveel aan. Dus 95 op je teller zal in werkelijkheid geen 95 zijn.

Eurootje of 100-150 zit je al snel aan.
Alle reacties Link kopieren
Redrose91 schreef:
26-12-2017 09:10
Op dat stukje mocht je maar 70.
Dan moet je 70 rijden en was er niks aan de hand
TheSky=moreBlue@Malibu
Next2UinMalibu schreef:
26-12-2017 09:27
Dan moet je 70 rijden en was er niks aan de hand
Joh..
Alle reacties Link kopieren
Next2UinMalibu schreef:
26-12-2017 09:27
Dan moet je 70 rijden en was er niks aan de hand
Ja lijkt me logisch dat ik dat niet express doe. Reed die weg net op en zonder daarover na te denken geef ik gas! Maar paal 1 stond gelijk in het begin aan mijn kant en daar reed beneden de 70. 300meter verderop staat aan de andere rijstrook een paal. En daar gaat mn vraag dus over...
Alle reacties Link kopieren
je krijgt vanzelf bericht. maak je niet druk, en spaar alvast voor de boete.
komt die niet geef je het aan een goed doel
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
26-12-2017 09:42
je krijgt vanzelf bericht. maak je niet druk, en spaar alvast voor de boete.
komt die niet geef je het aan een goed doel
Daar zat ik ook over na te denken. Zodat ik de volgende keer er goed over na denk!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet er een bepaalde afstand zitten tussen een gewijzigde maximum snelheid en de plaats waar de snelheid gemeten wordt. (Begin autosnelweg is nieuwe snelheid en beperking naar 70 ook)
Kan het niet zijn dat één van de palen een andere primaire functie heeft dan snelheidsmeting ?
Niet geschoten is altijd mis
Redrose91 schreef:
26-12-2017 09:34
Ja lijkt me logisch dat ik dat niet express doe. Reed die weg net op en zonder daarover na te denken geef ik gas! Maar paal 1 stond gelijk in het begin aan mijn kant en daar reed beneden de 70. 300meter verderop staat aan de andere rijstrook een paal. En daar gaat mn vraag dus over...

Niemand weet dit zonder de exacte situatie te kennen. En iedereen geeft weleens teveel gas, rijdt net door rood of iets anders. Soms krijg je dan een boete, je baalt even, je betaalt en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
26-12-2017 11:03
Volgens mij moet er een bepaalde afstand zitten tussen een gewijzigde maximum snelheid en de plaats waar de snelheid gemeten wordt. (Begin autosnelweg is nieuwe snelheid en beperking naar 70 ook)
Kan het niet zijn dat één van de palen een andere primaire functie heeft dan snelheidsmeting ?
Nee zijn beide flitspalen en staan 3 hec paaltjes van elkaar vandaan. Op internet nog opgezocht vanochtend!😂 Dus het leek mij dat ze dan beide hun eigen weghelft flitsen, maar zeker weten doe ik het niet. Er is ook geen stoplicht oid en zijn beide dezelfde flitsers.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week geflitst 2x in 1 minuut tijd. Kakkerdekak :evil:
Het blijven hufters, dus je weet maar nooit
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
26-12-2017 13:14
Vorige week geflitst 2x in 1 minuut tijd. Kakkerdekak :evil:
Het blijven hufters, dus je weet maar nooit
Oh shit dat is balen zeg!! Kan je geen bezwaar aantekenen? Was het net zo'n situatie of??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven