2e kerstdag in t water gevallen

26-12-2017 19:27 20 berichten
Vorig jaar hebben we niets aan kerst gedaan. Een week later zou ik een grote operatie krijgen en vooraf moest ik medicijnen slikken waar ik hondsberoerd van werd. Ook geen boom want puberkittens.

Het jaar daarvoor lag mijn man met dikke koorts en zware longontsteking drie weken plat. Dus dit jaar hoe dan ook Kerst. Kerstavond gezellig de buurtborrel, gisteren alle kinderen en een nieuwe aanhang. Ook geslaagd. Tot ik vanacht wakker werd en het idee had dat iemand een mes in mijn hoofd had gestoken. Mijn eerste echt zware oogmigraine aanval. Normaal duren die een uurtje maar nu dus vanaf gisteravond. Heb ebt nu wat weg. Ik zie dan met dat specifieke oog ook helemaal niks meer en niets wat ik aan pijnstilling slik helpt. Staan ging niet. Mijn hoofd bewegen alleen al was te veel gevraagd. Elk licht of geluid slaat als een moker in mijn kop. En we zouden vrienden te eten krijgen. Kaas fondue. Baal als een stekker. Gelukkig hebben ze morgen ook vrij dus doen we een nu maar een derde kerstdag. Ben nu alleen nog maar uitgeput en heb nog steeds hoofdpijn.

Op al het wereldleed is het helemaal niks, maar ik vond het goed shit. Hier nog meer mensen waarbij dingen in het water zijn gevallen?
Ah dat is balen zeg.. ook ik werd vanmorgen wakker met migraine maar met flink ibuprofen kon ik in ieder geval weer normaal zien, de rest van de dag alleen een zwaar hoofd. Hopelijk ben je morgen weer wat opgeknapt voor een gezellige derde kerstdag!

Hier waren we net lekker begonnen met t eten toen man zich verslikte in een stuk vlees. Althans, het blijft in z'n keel hangen. Die mag dus straks naar de huisartsenpost om t er uit te laten halen en het is druk zeiden ze aan de telefoon dus dat wordt nog een gezellige kerstavond :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik moet werken met kerst, zit al vanaf zaterdagnacht in de nachtdienst. Moet er nu nog een dus in totaal vier. Zie deze dagen helemaal niemand omdat familie ver weg woont, vrienden bij familie zijn en mijn vriend bij zijn familie is die ook ver weg woont.
Zou morgen met mijn vriend gaan eten en alsnog kerst gaan vieren maar ik ben helemaal niet fit, dus ik weet niet of dat doorgaat. En ik moet dus nog werken vannacht. :|

Beterschap!
pinchos wijzigde dit bericht op 26-12-2017 19:37
1.50% gewijzigd
Ik zou zeggen, blijf even weg van beeldschermen.

Sterkte en beterschap, en kop op!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag gewerkt en toen ik om half 4 thuiskwam trof ik echtgenoot en twee van de drie zoons ziek aan. Flinke koorts, hoesten, algeheel ziek. Alle drie geen trek in eten dus enig rechtopstaande zoon en ik hebben broodjes knakworst gegeten nadat de rest in bed gekropen was. De rollade heb ik maar in de vriezer gegooid.

Sterkte!
Hier idem. Hele ramtam zou weer bij ons komen. Man ziek , kind er achteraan en sinds vandaag ik ook. Zo heel erg jammer :"-(
Alle reacties Link kopieren
Ik werd zaterdag wakker met koorts, spier- en gewrichtspijn, hoesten, etc...
Gelukkig was zoon al lekker onder de pannen bij zijn vader en stiefvader. Eerste kerstdag zou ik doorbrengen met mijn dementerende vader, en zou mijn zus nog aanschuiven na haar werk. Dit heb ik helaas moeten afzeggen.
De koorts begint nu gelukkig te zakken, maar voel me verder nog flink belabberd.
lilyjo schreef:
26-12-2017 19:32
Ah dat is balen zeg.. ook ik werd vanmorgen wakker met migraine maar met flink ibuprofen kon ik in ieder geval weer normaal zien, de rest van de dag alleen een zwaar hoofd. Hopelijk ben je morgen weer wat opgeknapt voor een gezellige derde kerstdag!

Hier waren we net lekker begonnen met t eten toen man zich verslikte in een stuk vlees. Althans, het blijft in z'n keel hangen. Die mag dus straks naar de huisartsenpost om t er uit te laten halen en het is druk zeiden ze aan de telefoon dus dat wordt nog een gezellige kerstavond :roll:

:-o
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende allemaal.
Hier ook een in duigen gevallen kerst, mijn man is gisteren opgenomen in het ziekenhuis, hij ligt te kermen van de pijn in dat bed ondanks de morfine.
Vanavond kon ik niet naar hem toe omdat ik het voor onze zoon zo normaal mogelijk wil houden, toch voelt hij de spanning denk ik, want hij ligt nu net pas in bed, anderhalf uur later dan normaal.
En ik zit op de bank me heel alleen te voelen :'(
OldWood schreef:
26-12-2017 20:33
Wat een ellende allemaal.
Hier ook een in duigen gevallen kerst, mijn man is gisteren opgenomen in het ziekenhuis, hij ligt te kermen van de pijn in dat bed ondanks de morfine.
Vanavond kon ik niet naar hem toe omdat ik het voor onze zoon zo normaal mogelijk wil houden, toch voelt hij de spanning denk ik, want hij ligt nu net pas in bed, anderhalf uur later dan normaal.
En ik zit op de bank me heel alleen te voelen :'(
Wat heeft je man Oldwood?
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
26-12-2017 20:35
Wat heeft je man Oldwood?
Alvleesklierontsteking, het is nu een paar dagen afwachten of de ontsteking minder word doordat hij niet eet waardoor de alvleesklier stil ligt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte aan iedereen die het nodig heeft. Wat een verdrietige situaties allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een ellende her en der!

Hier werd zoon eerste kerstdag ziek wakker. Niks ernstigs maar wel hondsberoerd.
Man en ik hebben de geplande kerstbezoekjes dus in ploegendienst afgelegd.

(En als ik heel stiekem eerlijk ben vond ik het best lekker om het huis voor een paar uurtjes voor mezelf te hebben (zoon lag in bed en wilde het liefst met rust gelaten worden). Kerstfilm, chips, pizza, ik heb me wel vermaakt!)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een tegenvallende kerst. Normaal gaan we altijd naar ouders met kerst, maar ik heb net een paar dagen geleden mijn been gebroken en ben nog niet mobiel genoeg voor de twee uur durende treinreis (geen auto hier).
Gelukkig zijn ze in plaats daarvan naar ons gekomen, maar het de hele dag samen zijn, gezellig eten etc. heb ik wel echt gemist!
Time spent with a cat is never wasted
Zorg dat je een middel tegen migraine in huis hebt, tip van deze ervaringsdeskundige. Ik heb altijd Sumatriptan in huis en neem meteen een tablet in als ik het op voel komen en zeker als ik daarna probeer te slapen (geen wekker zetten) is het vaak alweer over. Soms is een tweede pil nodig meestal niet.

Hoe je kan internetten of tv kijken of gewoon fel licht verdragen vlak na zo'n aanval is me wel een raadsel!! Ooit een keer iets op moeten zoeken vlak na een migraineaanval (nr. van de apotheek voor nieuwe Sumatriptan :) ) en zelfs met een zonnebril op vond ik dat een kwelling..
Lekker uitrusten maar, morgen weer een dag!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet zo’n fijne kerst. Schoonouders hebben vrijdag aangekondigd te gaan scheiden dus erg dubbel allemaal. Gelukkig viel het kerstdiner uiteindelijk wel mee (ze waren er wel allebei).
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2017 07:58
Reden: Spam
99.54% gewijzigd
OldWood schreef:
26-12-2017 20:49
Alvleesklierontsteking, het is nu een paar dagen afwachten of de ontsteking minder word doordat hij niet eet waardoor de alvleesklier stil ligt.
Bah wat naar. Veel beterschap gewenst!
Lenn12345 schreef:
27-12-2017 00:38
Zorg dat je een middel tegen migraine in huis hebt, tip van deze ervaringsdeskundige. Ik heb altijd Sumatriptan in huis en neem meteen een tablet in als ik het op voel komen en zeker als ik daarna probeer te slapen (geen wekker zetten) is het vaak alweer over. Soms is een tweede pil nodig meestal niet.

Hoe je kan internetten of tv kijken of gewoon fel licht verdragen vlak na zo'n aanval is me wel een raadsel!! Ooit een keer iets op moeten zoeken vlak na een migraineaanval (nr. van de apotheek voor nieuwe Sumatriptan :) ) en zelfs met een zonnebril op vond ik dat een kwelling..
Lekker uitrusten maar, morgen weer een dag!
Dank voor de tip. Ik was al van plan om vanochtend meteen de huisarts te bellen voor iets dat wel werkte. Toen ik de OP typte op mij Ipad was het ergste afgezakt en ik heb wel een speciale beeldschermbril. Meestal komen de aanvallen overdag op mijn werk. Zijn ze niet zoals gisteren en na drie kwartier verdwijnen ze. Daarna heb ik de rest van de dag een beeldschermbril op die het licht van de PC dempt. Telkens naar huis gaan is ook geen optie als ZZP-er :(
Hier ook een in het water gevallen kerst. Schoonzus werd eerste kerstdag wakker met buikgriep, ik de tweede. Het is een 4u durende ov-reis, die nog nooit zo lang heeft gevoeld. Ik wilde graag naar huis omdat het bed daar niet zo lekker ligt en alles me pijn doet, en omdat het stervenskoud is op de wc. Niet fijn als je in een koude vlaag van de koorts zit en je maag- en darminhoud er tegelijkertijd uit willen.
Ik heb overgegeven in trein, boot en op kade, maar thuis komen is nog nooit zo fijn geweest.
We zouden gister gourmetten, maar dat spul hebben we maar ingevroren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven