Feestje of alleen met oud & nieuw?

29-12-2017 10:41 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals een aantal hebben kunnen lezen ben ik sinds kort weer alleen. We hadden een borrel bij hem georganiseerd voor oud en nieuw met vooral zijn vrienden. En nu is het dus uit. Mijn glitterjurk hangt nieuw in de kast te glitteren.

Mijn dochtertje is bij haar vader. Ik zou naar mijn broer kunnen, op een uurtje rijden. Hij geeft wel een feestje.

En nu zit ik te dubben, zal ik erheen gaan of niet. Aan de ene kant natuurlijk gezellig en leuk en ik kan blijven slapen. Aan de andere kant moet ik de volgende ochtend vroeg mijn kind ophalen en heb geen zin om enorm brak te zijn. En op zo'n feestje wordt er gedronken en wordt het laat.

Ik kan ook gewoon thuis blijven. Eigenlijk heb ik best een zwaar jaar achter de rug en is alleen ook even fijn. Ben bijna nooit meer echt alleen. En er lopen hier ook nog 2 jonge katten waarvan ik van eentje niet weet hoe hij zal reageren op het geknal.

De balans slaat vaker door naar thuis blijven. Maar tegelijk knaagt het dan; saai, suf, ga goed het nieuwe jaar in. Ik kom er niet uit. Wat doen jullie met de Jaarwisseling?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hier een jonge pup dus ook gewoon thuis , volgend jaar zien we weer wel.
Wat balen dat je nu net met de feestdagen weer alleen bent! Je kan thuis blijven, is er niemand die je uit kan nodigen bij jou thuis?

Ik ga zondag einde van de middag naar vrienden, daar gourmetten en ik blijf er ook slapen. We zijn met zn 5en, waaronder 1 kind en een hond. Prima te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga om 20 uur naar vrienden, maar ik wil voor 0,00 uur terug zijn. Want ik weet niet hoeveel vuurwerk hier afgestoken wordt in verband met mijn katten. Woon hier nog niet lang.
Ik zou het verschrikkelijk vinden om met de jaarwisseling alleen te zijn maar ik ben ook een echt feestbeest. Ik zou in jouw geval dus naar het feest gaan en dat je dan de andere dag wat brak bent zou ik op de koop toe nemen. Oud en nieuw en Carnaval vind ik de leukste feesten van het hele jaar. Ik vier het met een grote vriendenkring.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me zo suf als ik in mijn eentje gewoon thuis ben, een leuke dame (vind ik zelf dan) in de bloei van haar leven en dat thuis op de bank met oud en nieuw.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
De balans slaat vaker door naar thuis blijven

Nou daar heb je je antwoord toch?
Ken je niemand die ook alleen is?
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
29-12-2017 10:47
Ken je niemand die ook alleen is?
nee, anders had ik wat geregeld... Hier allemaal happy gezinnen en ik heb eigenlijk geen zin om daarbij te gaan zitten.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik trek er ook op uit. Gewoon naar de kroeg met mijn zus. :-)

Een dikke 3 maanden single nu. Ik zou mezelf heel erg zielig vinden als ik dit jaar thuis zou blijven. Juist omdat de breuk zo vers is.

Maar dat ben ik! Ik heb het idee dat jij juist gelukkiger bent als je thuis blijft. Gewoon doen wat jij leuk vindt. De druk om het leuk te hebben met oud & nieuw is zodanig groot dat het uiteindelijk vaak enorm tegenvalt. ;-)
Je hebt 2 jonge katjes thuis die mogelijk bang voor het vuurwerk zijn. Had je ze willen meenemen naar het feest?
Alle reacties Link kopieren
Dit kunnen wij toch niet voor jou beslissen? Jij moet doen waar jij je goed bij voelt!
Wat ik ga doen? Feestje bij vrienden, ik ben een feestbeest maar.....ik ben niet zo’n drinker. Is dat geen optie? Gewoon weinig drinken? (Ik snap nooit dat mensen zoveel drinken dat ze de dag erna brak zijn, maar dat zegt veel over mij)
Alle reacties Link kopieren
Waar ben jij gelukkiger, thuis of op dat feestje?
Doe waar jij het prettigst bij voelt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit begrepen dat het past echt feest moet zijn met (veel) alcohol?
Kijk maar naar een kinderfeestje. Die vermaken zich al met limonade.

Als ik naar een feestje ga, dan drink ik Spa blauw of rood.
De feestvreugde wordt bij mij er niet minder om.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook even naar je broer en dan op tijd weet terug? Hoef je niet te drinken en kun je gewoon fris je kinderen ophalen de volgende dag.
Je kan ook twee briefjes in een hoed doen: thuis blijven of naar broer.

Trek een briefje, ben je teleurgesteld in wat je gepakt hebt dan moet je het tegenovergestelde doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben tijdens oudjaar ook een paar keer alleen thuis geweest. Ik houd niet van de sociale druk die aan oudjaar hangt (althans, zo ervaar ik het) en ik wil mijn katten absoluut niet alleen laten. Heerlijk om lekker warm en rustig thuis te zijn met allerlei spulletjes waarmee ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maakte. Ik vond mezelf totaal niet saai en suf maar genoot erg van het moment. Voelde voor mij echt als een bezinningsmomentje waarin ik echt bewust genoot van al het positieve in mijn leven.

Dit jaar zit ik hoogzwanger op de bank met manlief en de katten waarschijnlijk onder de bank. Ik vind dat echt een heerlijk vooruitzicht.
Heel laat naar bed en vroeg weer op is tegenwoordig genoeg voor een kater. :facepalm: geen alcohol voor nodig.
Jaja007 schreef:
29-12-2017 10:54
Ik heb nooit begrepen dat het past echt feest moet zijn met (veel) alcohol?
Kijk maar naar een kinderfeestje. Die vermaken zich al met limonade.

Als ik naar een feestje ga, dan drink ik Spa blauw of rood.
De feestvreugde wordt bij mij er niet minder om.
De feestvreugde wordt bij mij groter met alcohol omdat ik het zo lekker vind. Ik kan niet genieten van een glas fris en van een wijntje wel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog alleen was, ging ik altijd gewoon lekker op tijd naar bed (toch geen bal op tv). De volgende ochtend ging ik er op tijd uit en dan lekker een stuk fietsen, hardlopen, wandelen. Persoonlijk vond ik dat een veel betere manier om het nieuwe jaar te beginnen, lekker fris en fruitig ipv brak in huis rond te hangen.
Nu met vriend, een paar jaar samen opgebleven (saaaaaaaiii), nu doen we al een paar jaar op de 31e mee aan een hardloopevenement. Echt super gezellig om het jaar af te sluiten, alleen we redden het niet meer tot 12 uur van vermoeidheid. :hihi:

In jouw geval, lekker thuis blijven bij je katten, eventueel iemand uitnodigen. Hoe lekker zit je als je je steeds afvraagd of het wel goed met ze gaat? Of ze niet heel bang zijn en zo. :cat:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lekker thuis o&n is overreated
Alle reacties Link kopieren
De balans slaat door naar thuis blijven en je hebt katten waar je je op dat feest misschien zorgen over maakt.

Waarom mag je 363 dagen per jaar alleen zijn maar niét met oudjaar en kerst?

Als jij toe bent aan wat rust, beschouw dat dan als jouw eigen feestje: het is wat je wil/nodig hebt en niet wat 'de mensen' jou voorschrijven.

Geniet ervan :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker thuisblijven, want ik zou je kitten niet alleen laten.
Wil je toch naar je broer, dan zou ik niet drinken. Dan ben je ook niet brak. Of vind je dat drinken een must is?

Ik vier dit jaar oud en nieuw bij mijn moeder samen met mijn oma en vriend. Vanaf volgend jaar ga k het huis ook niet meer uit, want dan heb ik zelf katten. Maar goed, ik geef niets om oud en nieuw en vind het een verplichting om wakker te blijven om mensen te bellen.
Ik zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
BabyGroot schreef:
29-12-2017 11:01
Ik zou lekker thuisblijven, want ik zou je kitten niet alleen laten.
Wil je toch naar je broer, dan zou ik niet drinken. Dan ben je ook niet brak. Of vind je dat drinken een must is?

Ik vier dit jaar oud en nieuw bij mijn moeder samen met mijn oma en vriend. Vanaf volgend jaar ga k het huis ook niet meer uit, want dan heb ik zelf katten. Maar goed, ik geef niets om oud en nieuw en vind het een verplichting om wakker te blijven om mensen te bellen.

Ik bel de mensen meestal ergens gedurende de avond om aan te geven dat we het (helaas) weer niet gaan redden tot 12 uur. En dat ik de volgende dag nog wel bel om bij te kletsen. :hihi: De telefoon zet ik verder ook uit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven