Zoek een gedicht

30-12-2017 05:44 12 berichten
Goedemorgen,

6 Weken geleden schreef ik dat mijn vader was overleden, 4 dagen later overleed mijn oma.
Gister ochtend kreeg ik een telefoontje dat mijn schoonmoeder was overleden. Ondanks dat het zwaar is , probeer ik alles te regelen , dus vannacht had ik een gedicht gevonden, waarin stond dat mijn schoonmoeder te veel zorgde en haar zelf was vergeten. Ik kan het niet meer vinden. Dan mijn volgende vraag, kan ik het maken om in een lied wat mij aan het hart gaat en zoveel waarheid in zit, omdat tijdens de uitvaart, na mijn spreken, op te dragen aan papa, oma en schoonmoeder?
Alle reacties Link kopieren
Hoewel alle aanwezigen zullen weten dat jij bij deze uitvaart ook denkt aan je vader en oma, zou ik het enkel opdragen aan je schoonmoeder. Misschien juist omdat ze altijd aan anderen dacht en zichzelf vergat.
Sterkte!
Wat afschuwelijk om zoveel dierbaren te verliezen in zo'n korte tijd. Heel veel sterkte gewenst! :hug:
Dergelijke dingen zou ik alleen doen na vooraf overleg met de overige schoonfamilie. Zou nl. bij hen verkeerd kunnen vallen. Mensen zouden het gevoel kunnen krijgen dat verlies van schoonmoeder niet meer centraal staat en dat zou ik willen voorkomen. Temeer daar ik begrijp dat het ook mensen uit een andere kant/tak van de familie betreft en die jouw vader en oma misschien niet tot nauwelijks gekend hebben.
Ik hoor tijdens uitvaarten aan het begin ook vaak even de namen genoemd van de naasten van de overledene die niet meer in leven zijn (dus man/vrouw, kinderen en hun partners). Dat zou ook een optie kunnen zijn, maar ook dan alleen in overleg met alle nabestaanden. Het is immers afscheid van schoonmoeder, en ik vind het weinig gepast jouw vader en oma te noemen, als de overleden schoonmoeder daar geen nauwe band mee had. Vraag me verder af waarom jij alles regelt. Juist dit alles zal voor jou gezien recente verliezen wellicht een pittige opgave zijn. Dus pas ook op jezelf en laat overige nabestaanden ook dingen regelen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 09:24
13.22% gewijzigd
Eens met Fring. En hoe vreselijk triest het ook voor jou is, mensen komen voor je schoonmoeder die ze gekend hebben, ze hebben jouw oma en vader waarschijnlijk niet eens gekend.
Als je schoonmoeder altijd bezig was met het zorgen voor anderen en je draagt nu iets op aan haar, je vader en oma, doe je haar tekort.
Ik zou dat als bezoeker absoluut niet chique vinden, zeker omdat ik voor haar nabestaanden kom en niet voor jouw persoonlijke verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Je moet het gewoon wel doen. Doe wat voor jou goed voelt. Overleg het met je man dan maak je er een duo-actie van
Saai maar spannend
Ook eens met Fring. Ik heb veel uitvaarten (heeft iets met mijn vrijwilligerswerk te maken) en zie dus veel sprekers die er eigenlijk niet hadden moeten staan. Als je iets wil doen hou het dan echt alleen op en bij je schoonmoeder. Het is voor de andere nabestaanden meer dan ongepast als het meer jouw ‘one man show’ is en ook over je eigen vader en oma gaat. Mensen die veel nabestaanden daar niet eens kennen. Het is de uitvaart van je schoonmoeder en over haar en niemand anders moet datgeen wat je wil zeggen over gaan.

Denk ook goed na of JIJ daar moet staan of niet. En juist een of alle eigen kinderen van je schoonmoeder.

Heel veel sterkte.
Waarom ik deze uitvaart regel, ik doe dit mijn mijn man omdat wij heel lang geleden hier voor gevraagd zijn. Buiten mijn man, ben ik ondersteund door onze dochter, die met name de zorg van mijn schoonvader op zich heeft genomen om dat deze met spoed naar een zorgplek toe moest. Ik kan niet afhaken. Net met mijnman gesproken maar ik ga straks even na vragen wat mijn schoonvader en schoonzus hiervanvinden. Het is absoluut niet de bedoeling iets over mijn vader en oma te vertellen alleen dit nummer ook aan hun op te dragen. Willen ze dit niet, verdwijnt dit nummer
Zing het nummer gewoon zonder je vader en oma te noemen. Dat hoef je niet te melden. Alleen jij hoeft het maar te denken. Ik zo het echt nief specifiek noemen op de uitvaart van iemand anders
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste gecondoleerd.
Ten tweede je vraagt om een gedicht?????
Ten derde, ik zou het niet doen, dat nummer ook opdragen aan je vader en oma. Je staat er niet voor hen maar voor je schoonmoeder. Ik zou het doen voor haar en je vader en oma in gedachten meenemen.....
Sterkte
Kun je het gedicht ook niet vinden in je computergeschiedenis (ervan uitgaande dat je het op internet hebt gevonden)?
Je kunt de muziek gewoon draaien maar noem alleen je schoonmoeder en natuurlijk brn jr in grdachte ook bij je vader en oma.
Ik heb vandaag met de familie gesproken en we doen dit gedeelte in het laatste gedeelte, als we samen zijn. De familie was dit er unaniem over eens. Ik probeer het gedicht aan te sluiten op de teks en aansluitend, met terug denken aan, waar de hele tekst op slaat, de drie namen benoemen

En nee, geschiedenis via mijn tablet lukt niet :-(
Zo.maar schreef:
30-12-2017 21:19
En nee, geschiedenis via mijn tablet lukt niet :-(
Dat is balen!

Verder heel veel sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven