Brilletje

04-02-2009 17:30 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, oma is net 40 geworden afgelopen vrijdag en daags daarna zit ik hier te typen met een kek Blokker-leesbrilletje op mijn neus.



Ik zag de lettertjes al wat vager de laatste tijd, maar toen ik op de kaart van Amsterdam zat te turen, eerst wat dichterbij houden, daarna juist wat verderaf, maar lezen ho maar, besloot ik dat het tijd was voor een brilletje.



Vanmorgen laten meten: + 1. Die dame van de opticien stelde zelf voor dat ik nog niet een montuur zou uitzoeken, "een heleboel mensen kiezen eerst voor een kant-en-klaar brilletje". Goed idee. En voor 2,99 kan je moeilijk het schip in gaan.



Ik moet nog wel wennen aan het switchen tussen de lettertjes en in de verte kijken. Ben er duizelig van.



Zijn er nog meer ouwe lullen zoals ik die gaan brillen? Groepje oprichten?
Alle reacties Link kopieren
O,mij god,met 40 al een bril!!!!!Dus ik zit er binnenkort ook aan vast...je bent absoluut geen ouwe lul!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Wat een vaag voorstel van de opticien! Zijn beide ogen gelijk getest? Dus allebei toevallig +1?

Ik mocht met 28 al aan de bril, maar no way dat ik met een wibrabril ging lopen. Die vlieger gaat bij mij zowiezo niet op want ik heb een afwijking in het linkeroog. En verschillende sterktes.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, als je gewoon wat verziend wordt (toch? of is het bijziend? vergeet dat altijd) kan je toch best baat hebben bij zo'n wibra/hema/kruidvatbrilletje?



Heb je wel het idee dat het helpt Nijn?



Ha ha, ik word in april 40 en heb al een tijdje het gevoel dat zo'n brilletje eraan zit te komen. Vind het eigenlijk best wel kek. Misschien dat ik er van de week voor de gein eentje ga halen. Kan ik ook in je groepje. Lijkt me gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Nope. Ik draag al vanaf dat ik 6 jaar was een bril, maar ik heb nog geen leesproblemen. Ben wel ouwe lul, eind april word ik 43.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens meer weten hoe het leven zonder bril is

maar goed, dat is een gewone bril. Ik hoop juist rond mijn veertigste weer wat minder bril nodig te hebben
Alle reacties Link kopieren
Dat minder bril heb ik nog niet Fussie. Voorlopig worden mijn ogen alleen nog slechter, als in: niet veraf kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Chick:



Ik ben Kees

Kees heeft een hip-pe bril

Kees wordt dan ook nooit ge-pest

En lijkt ook niet oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook onwijs kek hoor, met mijn kleine zwarte brilletje. PP vroeg: Hou je m ook in bed op?
Nijn, ik heb al een leesbril vanaf mijn 35ste. Ik ben begonnen met een duur montuur van de opticien, want ik ging natuurlijk niet voor lul lopen . Maar daar ging ik na een paar maanden op zitten met mijn derriere. Bril kapot. Daarna heb ik tig kant en klare leesbrilletjes gehad, van de Hema tot het Kruidvat zeg maar. Ze raakten allemaal zoek of gingen kapot.

Sinds een half jaartje ben ik weer in het bezit van een heus Gucci-brilletje van de opticien. Toen ik dat ding net een maand of 4 had zaten er al vage plekken op allebei de glazen die er niet meer afgepoetst konden worden. Mijn man vertelde me toen dat je je bril niet zomaar overal neer kon gooien . De verzekering die ik gelukkig bij aankoop van mijn bril had gesloten voor 10 franc heeft de nieuwe glazen betaald . En nu, sinds een week, gooi ik mijn dure bril weer overal neer. Mijn volgende bril wordt dus waarschijnlijk ook weer een kant en klaar brilletje van de Hema ofzo.



En probeer maar niet te lopen met je bril. Ik ben zelf een keer tegen de pilaar in mijn huiskamer gelopen toen ik dat probeerde.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je dan ook met een pilaar in je huiskamer Lapin?



Mmm, heeft PP wat met streng in bed Nijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al sinds m'n 8e een bril (met - glazen) en zaterdag weer eens een nieuw montuur uitgezocht en de glazen moesten weer wat sterker

Maar het goede nieuws was dat ik nog héél goed kan lezen zowel met als zonder bril en dat op m'n 45e !

(net als Livre eigenlijk dus)
Wees blij!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een brillemien heb net een bril gekregen, - 2. Ik dacht dat ik hoofdpijn had van stress/computer werk. Ik ging naar de opticien om uit te sluiten dat ik een bril nodig zou hebben...De opticien vroeg hoe oud ik was, 36 zegt hij nou ja dan gaat de leeftijd ook tellen he?! En bedankt..moest even aan het idee wennen maar het helpt echt. Heb geen hoofdpijn meer en zie weer helemaal scherp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook een, voor dichtbij. Op kantoor heb ik nergens last van, maar thuis of in een restaurant bij slecht licht wordt het knap onhandig met lezen.

Maar het is vervelend wanneer zo'n ding op hebt en je iedere keer boven het montuur uit moet kijken om veraf ook wat duidelijker te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren + lenzen, maar nu merk ik, dat ik de krant soms wat verder weg moet houden.

Hopelijk kan ik, als het écht nodig is, een + en een - lens in.

En anders neem ik er een kek Wibrabrilletje bij!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren
quote:fussie schreef op 04 februari 2009 @ 17:44:

Ik zou niet eens meer weten hoe het leven zonder bril is

maar goed, dat is een gewone bril. Ik hoop juist rond mijn veertigste weer wat minder bril nodig te hebben





Kan dat, kan dat? Dat je met de min langzaam weer naar de plus gaat en op de 0 uitkomt ?
Alle reacties Link kopieren
Ik was 27 toen ik mijn eerste bril kreeg. Inmiddels ben ik 40 en al een jaar toe aan variluxglazen, maar dat raadde de opticien mij af vanwege mijn beginnende staar.



Ouderdom komt met gebreken, dat is in dit topic wel weer duidelijk geworden...
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Alle reacties Link kopieren
ikke ook brilletje,al jaren van de opticien maar daar zie ik niet zo goed door (om te lezen) dan die van de wiep en de hema,ik geloof dat ik er wel een stuk of 10 overal rond heb slingeren hahaha..jaja..nog effe en we gaan aan de steunkous en rollator.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is wel de volgorde, Daffy:

1. brilletje

2. steunkousen

3. rollator

4. einde is in zicht.



Pluk de dag zeg ik!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 43 en nog steeds niet klaar voor de rest van mijn leven een bril op mijn gok. Ondanks koppijn en niet zo best zien op afstand.

Voordeel van bijziend zijn is dat ik nog steeds heel goed kan lezen..
Alle reacties Link kopieren
Overigens zijn er voor de écht ijdele mientjes ook varifocale lenzen. Daarmee kun je als je naar beneden kijkt lezen en rechtuit gewoon op afstand kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nijntje schreef op 04 februari 2009 @ 20:19:

Ja, dat is wel de volgorde, Daffy:

1. brilletje

2. steunkousen

3. rollator

4. einde is in zicht.



Pluk de dag zeg ik!! Damn, dan zit ik in fase 4.
Ik had ooit een bril als accessoire. Zo probeerde ik er wat intelligenter uit te zien dan ik ben als ik ging casten. Brillepoot in de mondhoek laten hangen en dan bedenkelijk kijken en zo, je kent dat wel.



Ik heb geen bril nodig, er zat vensterglas in.

Maar nu begin ik ook te knijpen met mijn ogen als ik TV kijk en zo. Ik ga maar weer eens naar een brillenzaak en dan voor een échte bril.



En dan ben ik ook lid van de club Nijn!
Alle reacties Link kopieren
Ha gezellig Leo!



Livre, het idee is om zo lang mogelijk in fase 4 te blijven hangen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven