Bucketlist

17-01-2018 09:44 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ikzelf heb een bucketlist en vertel in dit forum wat ik er in heb gezet.
Geef gerust je eigen ideeën op.
Hier komen nu een paar ideeën, je kan het helemaal vervormen voor iets van wat jijzelf wil.

Ik vertel er een paar want heb enorm veel op mijn lijstje staan.
Skinnydippen.
Random een vakantie plek uitzoeken.
Met dolfijnen zwemmen.
Een helix laten zetten (piercing).
Sushi les krijgen.
Zelf professioneel sieraden maken.
Naar een illusionistenshow.
Mijn kapel veranderen.
Onder hypnose.
Naar een medium.
Een uil op mijn hand hebben.
Een winactie winnen.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan, sommige dingen heb ik al gedaan en vond het allemaal super leuk!
Laat gerust je ideeën achter! :)
Alle reacties Link kopieren
en wat doe je volgende week?
Kapel ? Je hebt een of ander landgoed met een eigen kerkje? Dan heb je toch vast ook wel geld genoeg om de rest te doen.

En wat ik op mn bucketlist heb staan, is maar 1 ding
- gezond worden
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet aan een bucketlist, zie er totaal het nut niet van in.
Ook de "arrogantie" van jou om te denken dat ik iets aan jouw bucketlist heb of wil, vind ik grappig :-P

Maar, veel plezier met alles!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda: volgende week wil ik de hele week vegetarisch eten.
martje2801: kapsel* haha
YinYang69: als je niets nuttigs kan zeggen zeg dan gewoon niks
Alle reacties Link kopieren
Beste Tatum, volgens mij ben je nog erg jong... volwassen mensen doen niet aan dit soort bucketlists.
Ach, laat haar toch, als zij dit nou leuk vindt. Ik vind het zelf ook nogal suf, zo'n lijstje, maar als iemand daar nou blij van wordt, be my guest. Zolang ze er niks op staat waar anderen last van hebben, geen probleem toch?

In plaats van een emmerlijstje lijkt het me nuttiger om een echt doel te nemen: mijn diploma halen, een baan in die en die branche vinden, voldoening halen uit mijn werk, etc. Maar doe je ding, TO.
Weet je ook al wanneer je die dingen allemaal wilt doen?
Ik heb ook zo'n lijst, maar wel met doeldatums erbij. Zo weet ik waar ik naartoe werk (of spaar, want de meeste dingen op mijn lijst kosten geld).

Bij mij staat er onder andere dit op:
- Alle landen van de EU bezoeken
- Festival Burning Man bezoeken
- Rijbewijs halen (mee bezig!)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een soort van bucketlist met musicalproducties die ik qua werk graag gedaan wil hebben. En daarin ben ik niet de enige, genoeg (volwassen!) collega's die ook hun bucketlist hebben.

Ik heb alleen tot nu zo veel mazzel gehad, dat ik ze sneller af kan vinken dan ik vroeger had verwacht. Dus ik moet weer eens wat nieuws gaan bedenken...

En mijn kapsel verandert vanzelf wel wanneer ik grijs wordt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet bekennen dat het lijstje in mijn beleving ook wel een klein beetje suf is, alhoewel het hebben van zo een lijst wel interessant is.

Enige die ik nog op mijn denkbeeldige lijst heb is bungeejumpen en ooit met dochter en kleindochter naar walibi.
die ik wilde bestaat al...
kintsugi schreef:
17-01-2018 10:19
Weet je ook al wanneer je die dingen allemaal wilt doen?
Ik heb ook zo'n lijst, maar wel met doeldatums erbij. Zo weet ik waar ik naartoe werk (of spaar, want de meeste dingen op mijn lijst kosten geld).

Bij mij staat er onder andere dit op:
- Alle landen van de EU bezoeken
- Festival Burning Man bezoeken
- Rijbewijs halen (mee bezig!)
He die heb ik ook! Alle EU landen bezoeken.
Rijbewijs heb ik net gehaald, jij succes!

Wat een zeik reacties ook weer zeg jezus. Ga dan lekker wat anders doen.
Serieus @YinYang69, arrogantie? Gaaaaaat het? :there:
Gefeliciteerd met je rijbewijs!
Alle reacties Link kopieren
Even reageren op de mensen die op mij reageerden:

TO, vind je dat, als ik in jouw opinie, niets nuttig zeg, ik maar niets moet zeggen?
Het is hier een forum hoor, ik mag zeggen wat ik wil. Dat jij het niet eens bent met mij is wat anders, ik reageer slechts op jouw topic.

Die andere reactie, over de "arrogantie", wel lezen, hè, het staat tussen haakjes.

Sheesh, doe niet zo aangebrand jullie tweetjes. Get a life first, then the bucketlist! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog een keer (niet illegaal) een raam ingooien met een steen. Ben al een tijdje op zoek naar een slooppand waar ik de sloper aan kan spreken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-01-2018 11:53
Ik wil nog een keer (niet illegaal) een raam ingooien met een steen. Ben al een tijdje op zoek naar een slooppand waar ik de sloper aan kan spreken.
Oh ja!!

Zo wilde ik heel graag ooit een slagroomtaart in mijn gezicht gegooid hebben. Toen hebben mijn collega's geld bij elkaar gelegd, taart gekocht en mij verrast 😁
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
YinYang69 schreef:
17-01-2018 11:45
Even reageren op de mensen die op mij reageerden:

TO, vind je dat, als ik in jouw opinie, niets nuttig zeg, ik maar niets moet zeggen?
Het is hier een forum hoor, ik mag zeggen wat ik wil. Dat jij het niet eens bent met mij is wat anders, ik reageer slechts op jouw topic.

Die andere reactie, over de "arrogantie", wel lezen, hè, het staat tussen haakjes.

Sheesh, doe niet zo aangebrand jullie tweetjes. Get a life first, then the bucketlist! :rofl:
Hahaha maar wij moeten niet zo aangebrand doen? :bye:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn bucketlist kwijt.
Ik gok dat er één ding op staat: minder dingen kwijtraken.

Geen wonder dat die jongeren steeds vaker last hebben van burn-out...... een bucketlist. :facepalm:

Zorg dat je een beetje leuk opdroogt, een fijne baan vindt en dan ben je al een heel eind.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Misschien neem ik het wel te serieus, maar dit zijn voor mij nou niet echt dingen die ik gedaan MOET hebben voor ik dood ga. Stel je zou nog een half jaar te leven hebben, zou je dan echt sushi willen maken of een ander kapsel willen. En lig je dan op je sterfbed en zeg je dan, ik ben zo blij dat ik sushi heb leren maken?

Ik vind het meer een lijst van dingen die je nog eens wil doen. Ik zou wel graag een keer een concert van Metallica willen zien, maar als ik over een half jaar zou overlijden dan zou dat me niks kunnen schelen. Dan zou ik al mijn ellende achter me willen laten en gaan rondtrekken met mijn gezin. En dat laatste is iets wat ik inderdaad eens zou willen doen.
anoniem_362760 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 12:08
4.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-01-2018 12:06

Geen wonder dat die jongeren steeds vaker last hebben van burn-out...... een bucketlist. :facepalm:

mwaoh, op dit van TO staat werkelijk niks wereldschokkends of stresserigs
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
17-01-2018 11:59
Oh ja!!

Zo wilde ik heel graag ooit een slagroomtaart in mijn gezicht gegooid hebben. Toen hebben mijn collega's geld bij elkaar gelegd, taart gekocht en mij verrast 😁
En was het een ervaring die je niet gemist wilde hebben?

Ik vind het wel een behoorlijk jip&janneke gehalte hebben eerlijk gezegd....
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2018 12:07
mwaoh, op dit van TO staat werkelijk niks wereldschokkends of stresserigs
Alleen al het hebben van zo'n lijst levert stress op.
Net als to-do-lijstjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
17-01-2018 12:08
En was het een ervaring die je niet gemist wilde hebben?

Ik vind het wel een behoorlijk jip&janneke gehalte hebben eerlijk gezegd....
Ik raad het iedereen aan! Hoop dat er nog eens een tweede keer komt.

Het mooie van een "Jip & Janneke" gehalte is dat het eenvoudig te verwezenlijken is. Beter dat dan - ik noem maar wat - de loterij willen winnen. Geluk zit in de kleine dingen, nietwaar 😉
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Wat reageren sommige mensen suf zeg, alsof het enige doel in het leven is om werk te vinden en een diploma te halen. Als TO dit soort dingen graag wil doen is het toch juist leuk om dat met elkaar te delen, ookal is het lijstje van TO misschien dingen die veel mensen geen bucket list zouden noemen? Ik vind het idee van dit topic wel leuk!

On topic: zelf wil ik nog een keer graag skydiven en in een kooi duiken waar haaien omheen zwemmen!
Alle reacties Link kopieren
evasophie8 schreef:
17-01-2018 12:17
Wat reageren sommige mensen suf zeg, alsof het enige doel in het leven is om werk te vinden en een diploma te halen. Als TO dit soort dingen graag wil doen is het toch juist leuk om dat met elkaar te delen, ookal is het lijstje van TO misschien dingen die veel mensen geen bucket list zouden noemen? Ik vind het idee van dit topic wel leuk!

On topic: zelf wil ik nog een keer graag skydiven en in een kooi duiken waar haaien omheen zwemmen!
Ja, we zijn op Viva suf en negatief.

Of we zijn al wat ouder en hebben ontdekt wat belangrijk is in het leven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
17-01-2018 12:11
Alleen al het hebben van zo'n lijst levert stress op.
Net als to-do-lijstjes.
heeft mijn man ook
ik krijg juist rust van lijstjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven