Herinnering aan een liedje

17-01-2018 12:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft vast wel een liedje die een herinnering naar boven brengt, goed of slecht.

Zo ook ik :P Toen ik nog een meisje was was ik voor het eerst stapelverliefd en dat moment herinner ik nog steeds wanneer ik het liedje Cats in the cradle van Ugly Kid Joe hoor.
Het is het melodietje wat het bij mij doet/deed.

Hebben jullie ook liedjes die een positieve herinnering terugbrengt?
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
It's a shame van Talk Talk. Ik vond helemaal niets aan die band tot ik frontstage op Werchter stond en er een ontzettende hoosbui losbarstte. Ik stond droog met een muur van water achter me. Het leek of al die mensen er niet waren en plots ging ik helemaal op in de muziek. Mooi moment.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een liedje samen met mijn man, de eerste keer dat we met elkaar sliepen.

Ik heb verder heel veel liedjes waar ik emotioneel van wordt, niet vanwege de gebeurtenissen van het moment maar de momenten die de liedjes oproepen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Te veel om op te noemen. :)
Don't you forget about me van de simple minds, vakantievriendje in Italie die dit voor me liet draaien.
Ik was vast niet de enige maar dat liedje doet me nog altijd aan hem denken en aan een hele fijne vakantie.

En totaal niet positief maar ik heb een cassettebandje van supertramp helemaal aan gort gedraaid na het overlijden van mijn moeder, ik heb wat gejankt met die muziek keihard aan.
Voyage voyage van Desireless.
De tijd dat ik loskwam van m'n ouders, zomernachten door stappen, knappe jongens, zoenen..... Wat voelde ik me happy toen!
QueenArachnia schreef:
17-01-2018 13:08
Te veel om op te noemen. :)
Dat heeft iedereen, maar noem eens iets speciaals!
Love generation van Bob Sinclar. Ik vond het nummer niks aan. Toen ik voor het eerst op vakantie was met toen vriend, nu man, deden we een jeep safari. Dit liedje stond op, racend tussen de bergen, wind door je haar (en zand in je ogen). Echt een gevoel van vrijheid. Als ik het hoor, voel ik dat weer.

We gingen toen ook een boottocht doen en in dat bootje stond een bandje 30 keer achter elkaar op. De radio was niet zo goed, dus alles kwam er vals uit. Ik heb 30 keer een hele valse Whitney Houston, I will always love you gehoord. Dat kan ik niet meer onthoren.
anoniem_362760 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 13:20
30.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
The River van Bruce Springsteen. Dan moet ik altijd aan mijn vader denken, die groot fan is van Bruce en die ons altijd meesleept naar alle concerten. In de auto gaat dit nummer al sinds de jaren 80 keihard aan. Bij een van de laatste concerten van Bruce hebben mijn vader en ik bij dit nummer in de stromende regen op een tafel gestaan. Hij was toen 70... Ik vrees dat als mijn vader er niet meer is ik dit nummer niet meer zonder tranen kan luisteren, al komt dat dan wel door hele mooie herinneringen.
Zelfde als jij, TO, maar dan met Lionel Richie: You are. Ik stond tegen een lantaarnpaal geleund, te wachten op vrienden, terwijl de jongen op wie ik smoor was naast me stond. Ik zei op dat moment tegen hem dat ik hartstikke verliefd op hem was. Uit de bar waar we bij stonden klonk dat nummer. Is helaas niet goed afgelopen, maar dat moment vergeet ik nooit meer :)
nvt
anoniem_362267 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 13:32
99.13% gewijzigd
C.Jérome - C'est moi jaren 70 eerste vriendje, ook nog een Belg, wel Franstalig haha
Alle reacties Link kopieren
Maud27 schreef:
17-01-2018 13:13
Dat heeft iedereen, maar noem eens iets speciaals!
Ok, onder andere:

I won't let you down van PHD - doet me aan mijn moeder denken, ik zie mezelf dan in de box zitten en mijn moeder om me heen lopen.

Faith van George Michael - doet me aan mijn beste vriendinnetje van de basisschool denken.

You shook me all night long van AC/DC, doet me aan mijn eerste vriendje denken

Careless Whisper van George Michael, stond aan toen ik met mijn eerste vriendin voor het eerst naar bed ging

Mmm mmm mmm van Crash Test Dummies, doet me denken aan de verkeringsperiode met mijn man

Hey Joe van Jimi Hendrix, dat doet me denken aan mijn beste vriend van 20 jaar geleden omdat hij dat voor mij speelde op zijn gitaar

Diamonds van Rihanna, omdat ik dat nummer van mijn vriend kreeg toegestuurd omdat hij dat gevoel bij mij heeft

En zo zijn er nog veeeeeeel meer nummers die me aan bepaalde situaties, vakanties, of mensen doet denken. En als ik ze hoor ga ik ook echt terug naar die tijd! Daarom schreef ik al dat het te veel is om op te noemen, mijn leven heeft gewoon een zeer uitgebreide soundtrack. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Black van Pearl Jam. Ik was toen voor het smoorverliefd op een jongen (we pasten helemaal niet bij elkaar, maar toch) en ik had dat nummer dagenlang op repeat staan als ik van school naar huis fietste.

En verder echt teveel om op te noemen. Ik kan niet zonder muziek!
Back in my life van Alice Deejay, dat nummer zo vreselijk vaak aangehad in de auto met mijn eerste vriendje vele jaren geleden.
Alle reacties Link kopieren
Roggenbrood schreef:
17-01-2018 13:21
Zelfde als jij, TO, maar dan met Lionel Richie: You are. Ik stond tegen een lantaarnpaal geleund, te wachten op vrienden, terwijl de jongen op wie ik smoor was naast me stond. Ik zei op dat moment tegen hem dat ik hartstikke verliefd op hem was. Uit de bar waar we bij stonden klonk dat nummer. Is helaas niet goed afgelopen, maar dat moment vergeet ik nooit meer :)
Het zijn de momenten die een bepaald liedje op kunnen roepen.
Zo heb ik wel meer liedjes voor momenten.
Zucht wat was ik hotel de botel toen zeg hihi.
Dit is mijn motto
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
17-01-2018 13:41
Black van Pearl Jam. Ik was toen voor het smoorverliefd op een jongen (we pasten helemaal niet bij elkaar, maar toch) en ik had dat nummer dagenlang op repeat staan als ik van school naar huis fietste.

En verder echt teveel om op te noemen. Ik kan niet zonder muziek!
Hier ook te veel om op te noemen, ik hoorde net 'mijn liedje' op de radio en besloot dit topic te openen ;-D
Dit is mijn motto
Carry_lm schreef:
17-01-2018 13:20
The River van Bruce Springsteen. Dan moet ik altijd aan mijn vader denken, die groot fan is van Bruce en die ons altijd meesleept naar alle concerten. In de auto gaat dit nummer al sinds de jaren 80 keihard aan. Bij een van de laatste concerten van Bruce hebben mijn vader en ik bij dit nummer in de stromende regen op een tafel gestaan. Hij was toen 70... Ik vrees dat als mijn vader er niet meer is ik dit nummer niet meer zonder tranen kan luisteren, al komt dat dan wel door hele mooie herinneringen.
Kippenvel...
Mijn vader is er niet meer en ik herken het zo. Mijn vader hield zo van het lied Het Dorp, omdat wij in een dorp woonden wat nu Leidsche Rijn is (onderdeel) dus zo toepasselijk. Mijn vader is er geboren op een boerderij en had alleen maar huisjes, school en een kerk om zich heen. En nu.......wij zijn weggevlucht!
QueenArachnia schreef:
17-01-2018 13:38
Ok, onder andere:

I won't let you down van PHD - doet me aan mijn moeder denken, ik zie mezelf dan in de box zitten en mijn moeder om me heen lopen.

Jaaa! Dat is ook een herinnering, maar dan voor mij al 13 jarig meisje dat een zendbakkie met de buurjongen had. Leuk!

Faith van George Michael - doet me aan mijn beste vriendinnetje van de basisschool denken.

You shook me all night long van AC/DC, doet me aan mijn eerste vriendje denken

Careless Whisper van George Michael, stond aan toen ik met mijn eerste vriendin voor het eerst naar bed ging

Dat is en blijft gewoon een prachtig nummer!

Mmm mmm mmm van Crash Test Dummies, doet me denken aan de verkeringsperiode met mijn man

Hey Joe van Jimi Hendrix, dat doet me denken aan mijn beste vriend van 20 jaar geleden omdat hij dat voor mij speelde op zijn gitaar

Diamonds van Rihanna, omdat ik dat nummer van mijn vriend kreeg toegestuurd omdat hij dat gevoel bij mij heeft

En zo zijn er nog veeeeeeel meer nummers die me aan bepaalde situaties, vakanties, of mensen doet denken. En als ik ze hoor ga ik ook echt terug naar die tijd! Daarom schreef ik al dat het te veel is om op te noemen, mijn leven heeft gewoon een zeer uitgebreide soundtrack. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Walking the wire van Imagine Dragons, op dit nummer tekenden wij onze trouwakte.

Thinking out loud van Ed Sheeran, exact 7 jaar na een opgelopen trauma kon ik eindelijk de eerste keer erom huilen. Helemaal alleen. In de auto. Mascara-status: pandabeer.
"Nee" is ook een antwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven