Roaccutane

19-01-2018 16:18 16 berichten
Hallo,

Zijn er mensen die bezig zijn met een roaccutane kuur of een kuur hebben gehad?

Brand los over jullie ervaringen, tips en resultaten !! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 8/9 maanden geslikt! Was aardig klote, maar ik ben zo vreselijk blij met hoe mijn huid er nu uit ziet!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nu zeven maanden roaccutane. De eerste vier maanden waren vreselijk. Ik kreeg een zeer erge uitbraak. Een klote tijd. Ook de eerste twee weken erg depressief. Het is zwaar geweest, maar nu ziet mijn huid er erg goed uit. Ik verwacht nog ongeveer twee maanden Door te slikken. De bijwerkingen zijn nu helemaal over, op de droge lippen na.
Kohaku schreef:
19-01-2018 16:23
Ik heb het 8/9 maanden geslikt! Was aardig klote, maar ik ben zo vreselijk blij met hoe mijn huid er nu uit ziet!
Wat fijn dat het voor jou zo goed heeft geholpen! Wat waren de ergste bijwerkingen bij jou? En hoe deed je het verzorgen? :)
mick87 schreef:
19-01-2018 16:30
Ik gebruik nu zeven maanden roaccutane. De eerste vier maanden waren vreselijk. Ik kreeg een zeer erge uitbraak. Een klote tijd. Ook de eerste twee weken erg depressief. Het is zwaar geweest, maar nu ziet mijn huid er erg goed uit. Ik verwacht nog ongeveer twee maanden Door te slikken. De bijwerkingen zijn nu helemaal over, op de droge lippen na.
Ahh wat heftig! Daar ben ik ook bang voor.. Zo'n uitbraak. Heb nu al veel pijn.

Hoe doe jij je huid verzorgen? Is het waar wat ze zeggen dat roaccutane een beetje een soort "peeling" is, doordat je zo droog wordt en vervelt?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad! Was heel erg bang dat het weer terug zou komen, maar dat is gelukkig tot nu toe niet gebeurt.

Ik was al depressief voordat ik er mee begon, maar ik ging me er niet vrolijker door voelen. En heel erg veel last van mijn gewrichten. Dat vooral.

En droog, droge huid, droge lippen, droge ogen. Vooral in de winter was ik het al snel beu.

Verzorgen deed ik niet heel anders dan anders, maar ik heb van mijzelf al een hele gevoelige huid. Goed gehydrateerd houden en zachte producten gebruiken.
En labello :)
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
anoniem180115532018 schreef:
19-01-2018 17:21
Ahh wat heftig! Daar ben ik ook bang voor.. Zo'n uitbraak. Heb nu al veel pijn.

Hoe doe jij je huid verzorgen? Is het waar wat ze zeggen dat roaccutane een beetje een soort "peeling" is, doordat je zo droog wordt en vervelt?
Qua huidverzorging doe ik niet veel anders. En qua droogte valt het mee. Het is denk ik ook afhankelijk van je dosering en huidtype. Mijn huid lijkt niet gepeeld maar oogt wel gladder en jonger. Ik snap je angst voor uitbraak, maar dat is wel zeldzaam hoor. Bij mij was het extreem en gewoon pech.
Kohaku schreef:
19-01-2018 17:23
Inderdaad! Was heel erg bang dat het weer terug zou komen, maar dat is gelukkig tot nu toe niet gebeurt.

Ik was al depressief voordat ik er mee begon, maar ik ging me er niet vrolijker door voelen. En heel erg veel last van mijn gewrichten. Dat vooral.

En droog, droge huid, droge lippen, droge ogen. Vooral in de winter was ik het al snel beu.

Verzorgen deed ik niet heel anders dan anders, maar ik heb van mijzelf al een hele gevoelige huid. Goed gehydrateerd houden en zachte producten gebruiken.
En labello :)
Wat fijn zeg, ik hoop voor je dat het ook zo goed blijft!! :hug:

Ik heb zelf ook een depressie.. Hebben inderdaad gezegd dat ik daarmee moet opletten met deze medicatie. Maarrr... Als mijn huid goed / stukken beter wordt dan zal ik me ook veel beter gaan voelen! Dus dat hoop ik ook echt.

Droogheid lees ik inderdaad overal.. Ik heb eczeem op mijn handen, niet zo heel erg maar verwacht dat dit dan ook erger zal worden..

Sorry dat ik zoveel vraag maar ik heb ook een ontzettend gevoelige huid, zelfs als ik was en een crème smeer. Deed jij je gezicht wassen met iets reinigingsmelk? En gebruikte je dan een dagcrème of moisturizer?
mick87 schreef:
19-01-2018 17:57
Qua huidverzorging doe ik niet veel anders. En qua droogte valt het mee. Het is denk ik ook afhankelijk van je dosering en huidtype. Mijn huid lijkt niet gepeeld maar oogt wel gladder en jonger. Ik snap je angst voor uitbraak, maar dat is wel zeldzaam hoor. Bij mij was het extreem en gewoon pech.
Wat is jouw huidverzorging dan als ik vragen mag?

Je bent dus wel al tevreden met het resultaat als ik het goed begrijp?

Ik heb altijd pech met crèmes en medicatie dat ik overal op reageer.. Dus ga er eigenlijk al van uit dat ik ook een uitbraak krijg haha... Maar goed dat weet je van te voren allemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een lotion en toner. En daarna moisturizer eroverheen met zonnebrand.
Ik ben zeer tevreden met het resultaat. Maar als je gevoelig bent voor depressies zou ik er echt goed over nadenken hoor.
anoniem180115532018 schreef:
20-01-2018 01:38
Wat is jouw huidverzorging dan als ik vragen mag?

Je bent dus wel al tevreden met het resultaat als ik het goed begrijp?

Ik heb altijd pech met crèmes en medicatie dat ik overal op reageer.. Dus ga er eigenlijk al van uit dat ik ook een uitbraak krijg haha... Maar goed dat weet je van te voren allemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Dit meisje op youtube heeft iets van 4 filmpjes met haar ervaringen, met handige tips. Wie weet heb je hier ook wat aan :) Ik wel in ieder geval !

https://www.youtube.com/watch?v=Ykwe7D3w_KM
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Ik had echt heeeel weinig bijwerkingen!! Daar ben ik zo blij mee want ik was echt bang om te beginnen. Maar ben blij dat ik het heb gedaan. Mijn huid is jaren echt perfect geweest, geen enkel puistje. Maar ik moet wel zeggen, dat het een beetje terug komt als er veranderingen in je hormonen plaatsvinden. In mijn geval was dat stoppen met de pil (yasmin, ook tegen acné) maar het is nooit zo erg terug gekomen gelukkig!!!

Maar de enige echte super vervelende bijwerking die ik had was dat mijn huid kurkdroog werd!! En normaal had ik juist een vette huid dus dat was even wennen. En vooral mijn lippen waren erg, echt een drama gewoon. De vellen hingen er echt aan. En meerdere mensen vroegen of ik soms Botox had gebruikt, als de vellen gingen loslaten hield ik namelijk hele dikke rode lippen over (niet op een positieve manier). Dus ik kom de deur letterlijk niet uit zonder lippenbalsem. Ik raad je dat ook echt aan om een goed merk aan te schaffen en de hele dag door te blijven smeren.

Voordeel van dat alles uitdroogt was voor mij dan wel dat ik ook mijn haar amper hoefde te wassen. Ik deed het vaak wel na 1,5 week maar dat was meer voor het idee dan dat het echt nodig was.
Alle reacties Link kopieren
Effaclar h is speciale creme die je kunt gebruikem bij sterk huiduitdrogende therapieën. Google maar eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte inderdaad Effalcar H(wasgel en crème in de avond), en in de ochtend zelfde wasgel en dagcrème van Cetaphil, acne control heet het volgens mij.

Mijn dermatoloog was er ook een beetje huiverig voor, aangezien ik depressief ben, maar ik dacht inderdaad ook, als mijn huid er beter uit ziet, helpt dat wel mee! En ik kwam maandelijks bij een psychiater/wekelijks psycholoog, dus werd wel goed in de gaten gehouden.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
20-01-2018 15:26
Dit meisje op youtube heeft iets van 4 filmpjes met haar ervaringen, met handige tips. Wie weet heb je hier ook wat aan :) Ik wel in ieder geval !

https://www.youtube.com/watch?v=Ykwe7D3w_KM
Bedankt voor de tip!! :) Ik ga snel kijken
Zonnebloem1996 schreef:
20-01-2018 15:38
Ik had echt heeeel weinig bijwerkingen!! Daar ben ik zo blij mee want ik was echt bang om te beginnen. Maar ben blij dat ik het heb gedaan. Mijn huid is jaren echt perfect geweest, geen enkel puistje. Maar ik moet wel zeggen, dat het een beetje terug komt als er veranderingen in je hormonen plaatsvinden. In mijn geval was dat stoppen met de pil (yasmin, ook tegen acné) maar het is nooit zo erg terug gekomen gelukkig!!!

Maar de enige echte super vervelende bijwerking die ik had was dat mijn huid kurkdroog werd!! En normaal had ik juist een vette huid dus dat was even wennen. En vooral mijn lippen waren erg, echt een drama gewoon. De vellen hingen er echt aan. En meerdere mensen vroegen of ik soms Botox had gebruikt, als de vellen gingen loslaten hield ik namelijk hele dikke rode lippen over (niet op een positieve manier). Dus ik kom de deur letterlijk niet uit zonder lippenbalsem. Ik raad je dat ook echt aan om een goed merk aan te schaffen en de hele dag door te blijven smeren.

Voordeel van dat alles uitdroogt was voor mij dan wel dat ik ook mijn haar amper hoefde te wassen. Ik deed het vaak wel na 1,5 week maar dat was meer voor het idee dan dat het echt nodig was.
Ah fijn dat het zo goed is gegaan bij jou!! Die droge huid en lippen werd ik meteen voor gewaarschuwd door de dermatoloog haha, dus neem aan dat iedereen daar last van heeft. De een natuurlijk meer dan de ander. Ik hoop dat het bij mij ook mee gaat vallen!

Ik heb nu purol en vasaline thuis voor op mijn lippen te smeren. Ben nog niet begonnen met de medicatie en heb nu al kapotte lippen! Door het weer waarschijnlijk..

Dat van je haar is wel grappig haha! Ik moet iedere dag mijn haren wassen omdat ze zo snel vettig worden.

Dankjewel voor je reactie! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven