Zusje pakt spullen zonder te vragen

21-01-2018 18:37 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,

Ik zit met iets en ik hoop dat iemand me advies kan geven. Ik ben 19 jaar oud en heb een zusje van 17 jaar. Het is altijd zo geweest dat ze wel eens mijn kleding pakt. Dit heb ik nooit heel erg gevonden. Maar de laatste weken loopt ze letterlijk elke dag in mijn kleding. Omdat ik elke dag van half 9 tot 6 uur weg ben voor stage pakt ze het altijd zonder te vragen. Ze heeft zelf genoeg leuke kleding maar blijft dat van mij pakken. Ik krijg verder geen kleedgeld en werk dus hard om mijn kleding te kunnen kopen. Ik heb het al een aantal keer gevraagd of ze het niet wilt doen maar blijkbaar luisterd ze er niet naar. Ook heb ik het wel eens besproken met mijn ouders en ook die hebben er een paar keer wat van gezegd. Helaas veranderd er niks aan. Ze zegt altijd 'ja oke' en de dag daarna pakt ze gewoon weer. Ik heb niet echt de optie om iets op slot te doen (deur of kast).
Iemand advies?
anoniem_362686 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 19:34
0.11% gewijzigd
Slot op je kleerkast (laten) monteren.

Of als je een eigen kamer hebt de deur dichtdraaien op slot.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de bouwmarkt of vraag aan je ouders hoe je een slot op je kast kunt maken b
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als jullie dezelfde maat hebben ... Tijd om haar kleerkast es te gaan ontdekken?

Benieuwd hoe leuk zij dat vindt.
Ik zou ook een slot op mijn kast maken. Of een cameraatje ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Slot op je kamer. Alleen jij en je ouders de sleutel.
Al is het van de zotte dat het nodig is.

Heb je, behalve zeggen dat je het niet wil, al eens met haar gepraat waarom ze dat doet? Misschien vind ze jouw stijl wel heel leuk, vind ze het moeilijk een eigen stijl te hebben en kan je haar helpen met haar eigen garderobe.
Alle reacties Link kopieren
Slot op kast of kamer. Had je zelf ook kunnen bedenken toch?
Alle reacties Link kopieren
En zodra je haar betrapt op het aanhebben van jou kleren zonder te vragen. Gelijk gebieden het uit te trekken.
Zo zeg, mijn dochter zou de deur niet uitkomen in kleren van haar zus.

Waarom komen je ouders niet echt voor je op? Als ouder zou ik helpen met een slot op kast of kamer.
Ja, ik begin te oud te worden.
Vraag een slot op je slaapkamer deur,
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
21-01-2018 18:43
Slot op kast of kamer. Had je zelf ook kunnen bedenken toch?
In het bericht die ik heb geplaats vertel ik dat het niet een hele makkelijke optie is om een slot te plaatsen. Op de kast sws niet want het is een lade kast (geen mogelijkheid om daar een slot op te zetten) en de deur gaan mijn ouders niet goed vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus pakte vroeger ook van alles uit mijn kamer. Ik had standaard mijn deur op slot. Mijn kledingkast stond op de overloop en tussen de handgrepen ook een ketting gedaan en een slotje er aan vast. Dat is echt het enige wat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Vosx schreef:
21-01-2018 18:56
In het bericht die ik heb geplaats vertel ik dat het niet een hele makkelijke optie is om een slot te plaatsen. Op de kast sws niet want het is een lade kast (geen mogelijkheid om daar een slot op te zetten) en de deur gaan mijn ouders niet goed vinden.
Je bent verdomme volwassen?!
Vosx schreef:
21-01-2018 18:56
In het bericht die ik heb geplaats vertel ik dat het niet een hele makkelijke optie is om een slot te plaatsen. Op de kast sws niet want het is een lade kast (geen mogelijkheid om daar een slot op te zetten) en de deur gaan mijn ouders niet goed vinden.
Als je ouders het er niet mee eens zouden zijn, moeten zij maar regelen dat dochter 2 van de spullen van dochter 1 blijft.

Tot zolang blijft de deur op slot als jij niet thuis bent.
Alle reacties Link kopieren
Keramiek schreef:
21-01-2018 18:58
Je bent verdomme volwassen?!
Ja klopt, maar blijft toch hun huis. Dus daar heb ik helaas niet zoveel over te zeggen. Misschien als ik er eens een goed gesprek met ze over heb dat ze van gedachten veranderen.
Vosx schreef:
21-01-2018 18:56
In het bericht die ik heb geplaats vertel ik dat het niet een hele makkelijke optie is om een slot te plaatsen. Op de kast sws niet want het is een lade kast (geen mogelijkheid om daar een slot op te zetten) en de deur gaan mijn ouders niet goed vinden.

Als je ouders het niet goed vinden, wat hebben zij dan voor oplossing? Het opvoeden van hun 17-jarige dochter is hun verantwoordelijkheid. Dan gaat je vader of moeder toch de hele dag voor jouw kast zitten om je zus er uit te houden!

Jij hebt er last van, aan je ouders om dit op te lossen.

Spanband om je ladenkast met een hangslot erdoor om te vergrendelen. Fraai is anders maar het is een oplossing.
Ik zou een slot op je kamerdeur (laten) maken. Wat hebben jouw ouders daarop tegen?
Kan je ergens gratis een kastje met slot ophalen?
Marktplaats? Weggeefhoek?
Deze is gratis.
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ousPage=lr

Toen er iemand aan mijn spullen zat, heb ik mijn spullen in een reiskoffer gedaan.
Paar slotjes erop.
Deze is gratis.
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-t ... ousPage=lr
anoniem_361474 wijzigde dit bericht op 21-01-2018 19:05
35.96% gewijzigd
redbulletje schreef:
21-01-2018 19:02
Ik zou een slot op je kamerdeur (laten) maken. Wat hebben jouw ouders daarop tegen?
Dat ze kan vertrekken misschien?
Hun huis, hun regels.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
21-01-2018 19:01
Als je ouders het er niet mee eens zouden zijn, moeten zij maar regelen dat dochter 2 van de spullen van dochter 1 blijft.

Tot zolang blijft de deur op slot als jij niet thuis bent.
Ben ik het zeker mee eens!! Heb echt al een aantal keer gevraagd of ook hun er wat van willen zeggen als ik overdag weg ben en ze het een keertje zien gebeuren. Maar vaak negeert mijn zusje dit gewoon of valt het ze niet op.
Alle reacties Link kopieren
Vosx schreef:
21-01-2018 19:01
Ja klopt, maar blijft toch hun huis. Dus daar heb ik helaas niet zoveel over te zeggen. Misschien als ik er eens een goed gesprek met ze over heb dat ze van gedachten veranderen.
Ik heb het wel vaker gehoord maar ik vind het echt niet oké en erg onredelijk dat jij je kamer niet op slot mag doen van je ouders. Is uit huis gaan een mogelijkheid? Wat lijkt het me naar om zo te moeten leven. Geen privacy, niks. En dat op die leeftijd! Ik zou er zeker werk van maken, en anders gaan kijken of ik het huis uit kon. Ik hoor niet bij die groep mensen die meteen al begint te roepen dat iedereen meteen uit huis moet met 18 jaar maar in jouw geval lijkt het me wel een erg goed idee. Succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar gedrag gaan spiegelen. Dus als zij kleren uit jouw kast leent, leen jij kleren uit haar kast. En als ze dat niet leuk vindt, vraag je of ze nu snapt waarom jij het niet leuk vindt als zij jouw kleren leent.
Of deze twee koffers, compleet met slotjes:
https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-t ... ousPage=lr
Alle reacties Link kopieren
Al haar make up verstoppen ( of in bad laten zwemmen of zoiets ) en dat van jou ook. Elke dag haar parfum gebruiken. En haar favoriete lippenstift. En haar winterjas ( die van jou verstop je ) . hebben jullie dezelfde maat schoenen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vosx schreef:
21-01-2018 18:56
In het bericht die ik heb geplaats vertel ik dat het niet een hele makkelijke optie is om een slot te plaatsen. Op de kast sws niet want het is een lade kast (geen mogelijkheid om daar een slot op te zetten) en de deur gaan mijn ouders niet goed vinden.
natuurlijk kan er wel een slot op een ladekast.
Maar leent ze alleen je ondergoed dan? Of heb je je mooie jurkjes en broeken allemaal in die lades gepropt zonder ze op te hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven