Boek opnieuw inbinden

28-01-2018 17:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laats heb ik op een rommelmarkt een oud sprookjesboek uit 1934 gekocht. Stiekem is het ontzettend leuk om te lezen en ook mijn kleine nichtjes zijn er dol op.
De staat van het boek is alleen niet om over naar huis te schrijven; bijna alle bladzijden zijn losgeraakt. Volgens mij is het boek gelijmd en niet gebonden.
Kan iemand mij een tip of adres geven van een bedrijf of particulier die boeken opnieuw inbind? Het liefst in Brabant of Rotterdam.
Alvast bedankt!

*jaargetal moest 1934 in plaats van 1994 zijn!
anoniem_354060 wijzigde dit bericht op 28-01-2018 19:35
5.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat als je googeld op boekbinderij rotterdam, je genoeg resultaten zal krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op marktplaats o.i.d. kijken naar een versie in betere staat, of eens gaan kijken bij een tweedehands winkel waar ze ook boeken verkopen.

Een boek opnieuw inbinden of op een nieuwe rug lijmen is erg duur en ik denk niet dat een sprookjesboek van ca. 20 jaar oud dat waard is.

Ik zou dus gewoon uitkijken naar een beter exemplaar tweedehands. Waarschijnlijk kan je het dan voor een redelijk prijsje krijgen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Haneveer in Baarle-Nassau.
Ik ben alleen bang dat het inderdaad erg duur gaat zijn zoals Pejeka al zei.
Zo had ik laatst een heel oud boek dat ik wilde laten restaureren en dat zou minimaal €1000 kosten, dus bereid je er maar op voor dat het niet goedkoop gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
28-01-2018 18:14
Ik zou op marktplaats o.i.d. kijken naar een versie in betere staat, of eens gaan kijken bij een tweedehands winkel waar ze ook boeken verkopen.

Een boek opnieuw inbinden of op een nieuwe rug lijmen is erg duur en ik denk niet dat een sprookjesboek van ca. 20 jaar oud dat waard is.

Ik zou dus gewoon uitkijken naar een beter exemplaar tweedehands. Waarschijnlijk kan je het dan voor een redelijk prijsje krijgen.
Ik had perongeluk een verkeerd jaartal getypt.. het moest 1934 zijn dus ik denk dat deze iets moeilijker te vinden is ;)
Een drukkerij wil dit soms ook nog wel doen.
Echter, omdat het boek uit 1934 is zou ik er toch een professional naar laten kijken en niet ‘zomaar’ een drukkerij in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
stippelbeestje schreef:
28-01-2018 19:06
Google eens op Haneveer in Baarle-Nassau.
Ik ben alleen bang dat het inderdaad erg duur gaat zijn zoals Pejeka al zei.
Zo had ik laatst een heel oud boek dat ik wilde laten restaureren en dat zou minimaal €1000 kosten, dus bereid je er maar op voor dat het niet goedkoop gaat zijn.
Bedankt voor de tip! Ik heb meteen even op hun website gekeken en de restauraties die ze doen zijn erg mooi! Ik ga binnenkort eens langs voor een offerte maar €1000 zou ik er persoonlijk niet voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fruity-Pebbles schreef:
28-01-2018 19:42
Een drukkerij wil dit soms ook nog wel doen.
Echter, omdat het boek uit 1934 is zou ik er toch een professional naar laten kijken en niet ‘zomaar’ een drukkerij in de buurt.
Als ik het boek laat opknappen laat ik het ook liever door iemand doen die er verstand van heeft. Alleen hoop ik er niet meer dan €100 aan uit te hoeven geven. Ik heb verder geen verstand van het restaureren van boeken en of dat de kosten drukt (haha).
Alle reacties Link kopieren
Voor 100 euro kun je niet een boek laten restaureren.
Alle reacties Link kopieren
Lisianthus schreef:
28-01-2018 19:43
Bedankt voor de tip! Ik heb meteen even op hun website gekeken en de restauraties die ze doen zijn erg mooi! Ik ga binnenkort eens langs voor een offerte maar €1000 zou ik er persoonlijk niet voor over hebben.
Ik heb er ook van afgezien hoor.
Wel erg jammer want het boek was nog van mijn overgrootvader geweest en ligt half uit elkaar.
Maar €1000 heb ik er ook niet voor over.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
28-01-2018 20:00
Voor 100 euro kun je niet een boek laten restaureren.
Er is nog een heel verschil tussen restaureren en gewoon opnieuw inbinden.
Ga gewoon eens bellen met verschillende boekbinders. Ik heb weleens een boek opnieuw laten inbinden met een nieuwe kaft in plaats van de originele, voor een paar tientjes. En ook weleens jaargangen tijdschriften laten inbinden, dat was ook niet zo vreselijk duur.

Laat je nog eens weten of het gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
Via Google vond ik dit topic op een ander forum, met een goede tip van ene Yvan over de bibliotheek (tip nr 8).
https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-e ... n-hoe-duur
Alle reacties Link kopieren
Niet in jouw buurt maar misschien wel een idee: bij een middelbare school in mijn buurt is er een opleiding 'drukker' en daar zijn ze altijd heel blij met zo'n projecten: leerlingen leren dan in praktijk over oudere technieken en de leerkrachten zijn erg gepassioneerd door zo'n zaken.

Je zal er nog wel wat voor betalen maar beduidend minder dan bij een officiële boekbinder/drukkerij.

Misschien kan je op de lokale fb-groep of MP ook iemand vinden die het als hobby doet en tegen betaling jouw boek wil opknappen?
Alle reacties Link kopieren
MirandaGoesViva schreef:
29-01-2018 09:56
Via Google vond ik dit topic op een ander forum, met een goede tip van ene Yvan over de bibliotheek (tip nr 8).
https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-e ... n-hoe-duur
Goede tip, bedankt! Zoiets is ook nog wel makkelijk uit te zoeken. Alleen weet ik niet of een bibliotheek de zakelijke voorwaarden die zij met een binder hebben zomaar prijsgeven maar zeker het proberen waard!
En ik zal dit topic zo goed mogenlijk op de hoogte houden voor wie geïnteresseerd is :-)
Alle reacties Link kopieren
MonicaG schreef:
29-01-2018 10:05
Niet in jouw buurt maar misschien wel een idee: bij een middelbare school in mijn buurt is er een opleiding 'drukker' en daar zijn ze altijd heel blij met zo'n projecten: leerlingen leren dan in praktijk over oudere technieken en de leerkrachten zijn erg gepassioneerd door zo'n zaken.

Je zal er nog wel wat voor betalen maar beduidend minder dan bij een officiële boekbinder/drukkerij.

Misschien kan je op de lokale fb-groep of MP ook iemand vinden die het als hobby doet en tegen betaling jouw boek wil opknappen?
Ook een hele goede tip! Misschien dat ze bij een grafisch lyceum ook drukkers opleidingen doen? Alleen ben je dan nooit zeker van de kwaliteit omdat het om studenten/ soort van vriendendienst gaat. Maar ook zeker het uitzoeken waard, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
MirandaGoesViva schreef:
29-01-2018 09:34
Er is nog een heel verschil tussen restaureren en gewoon opnieuw inbinden.

Dat weet ik, daarom gebruikte ik ook het woord restaureren en niet inbinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven