Kids van nu... Wat gaan ze raar vinden van ouders..

01-02-2018 15:08 63 berichten
Hier dan?
Een vaste telefoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok televisie anno nu, op gezette tijden een programma kijken? Alles is dan direct tegen die tijd.
Dit is mijn motto
Cd's, dvd's, videobanden, tv.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat komende generaties onze mode misschien raar zullen vinden, maar de mensen zijn dan nog net zo raar als nu.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Winkels die 's avonds dicht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat je niet wist waar iedereen was. Tegen die tijd hebben we allemaal een locatiechip.
Dat we naar de stembus gingen om onze regering te kiezen. In 2040 zijn algoritmen ons de baas en bestaat de democratie niet meer omdat systemen bepalen wat wij willen.
Dat we zomaar ergens heen vlogen om een weekendje weg te gaan. Dat mag niet meer, er is een quotum per inwoner en vliegen is dan echt idioot duur.
Dat we gewoon zomaar verse groenten en vlees aten. Volslagen bespottelijk dat we iets aten wat voor zo weinig mensen is weggelegd. daar put je de aarde volledig mee uit.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
febag schreef:
01-02-2018 16:05
Denk dat er eerder wordt overgeschakeld (pardon the pun) naar zelfrijdende auto's.
Een deskundige op het gebied van zelfrijdende auto's houdt het al 20 jaar vol dat we over 15 jaar in zelfrijdende auto's rijden. :-?

Ik denk (hoop) dat het abnormaal gevonden gaat worden dat alles zo auto-gericht is nu. De wijken staan vol met stilstaande auto's en als je pech hebt, de wegen ook.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n harrypotterklok a.k.a. ETA klok is al in de maak.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Alle oude electronica.
Wij hebben nog een platenspeler, hoewel vinyl weer hip is bij sommigen (maar zijn dat kinderen???).
Bij de tv hebben we nog een harddiskrecorder, een kastje van de provider die ook kan opnemen, een DVD (en de berg DVD's) speler en een blue ray speler.
En we kijken eigenlijk vooral Netflix of streamen iets via de chromecast (die ook wel weer achterhaald zal zijn over 10 jaar).

De vaste telefoon wordt nauwelijks nog gebruikt, alleen mijn schoonvader belt ons daarop en de irritante verkopers, maar die nemen we nooit op. Dus wie weet binnenkort niet meer.
Maar als ik vertel hoe dat vroegah ging als er een vriendin belde en je moeder/vader/ zus /broer nam op, of erger je vriendje... Gelukspopje!!! je vrijer aan de lijn!!! (keihard door het huis).
Maar dit hoort weer in het andere topic.

En ik hoop echt dat iedereen straks minder hoeft werken, maar toch niet straatarm wordt. En dat men dan verbaasd terugkijkt hoe lastig het was om werk en privé te combineren.
NYC schreef:
01-02-2018 16:00


En ook: dat je "vaste klassen" had en elk jaar met zijn allen overging naar de volgende klas. Dat wordt vermoed ik veel meer afhankelijk van individuele programma's. Nog steeds scholen, nog steeds meerdere kinderen in 1 lokaal, maar bijv met lezen in groep 4 terwijl je met rekenen al in groep 7 zit etc.
Dit klinkt als een Jenaplanschool.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
01-02-2018 16:34
Een deskundige op het gebied van zelfrijdende auto's houdt het al 20 jaar vol dat we over 15 jaar in zelfrijdende auto's rijden. :-?

Ik denk (hoop) dat het abnormaal gevonden gaat worden dat alles zo auto-gericht is nu. De wijken staan vol met stilstaande auto's en als je pech hebt, de wegen ook.
Ja inderdaad!
Dat het normaal is om gewoon geen auto zelf te hebben. Ik heb geen auto en ik krijg daar soms best rare reacties op.
Zoals met schooluitjes op onze (ex) basisschool. Dan ga je met 5-6 auto's naar een grote stad naar een of ander museum. Waar bijna geen plek is om te parkeren en waar het heel duur is.
Ik vermoed dat een bus huren goedkoper had geweest.

Dit geldt iedere week ook voor de teamsporters. Bij onze wijk is een sportpark met voetbal, hokey, handbal, korfbal. En iedere zaterdag (en tegenwoordig ook zondag) staat het verkeer in de wijk helemaal vast hierdoor. Daar moet je echt rekening mee houden als je eventueel er langs moet met de auto.
Mijn man zat vroeger op voetbal en de club regelde gewoon een bus. Iedere week.
Dat ze maar tot 14.00 of 15.15 uur naar school gingen. Ik denk dat mijn kleinkinderen straks tot 17.00 of later naar school gaan. En dan hebben ze lange pauzes waarin ook gesport kan worden.
Met een mobiele telefoon bellen :bonk:

Wie doet dat nu?

(Is nu al zo! ;-) )
Alle reacties Link kopieren
laverneb schreef:
01-02-2018 16:57
Met een mobiele telefoon bellen :bonk:

Wie doet dat nu?

(Is nu al zo! ;-) )
En een smsje sturen. Waar je (per stuk!) voor moest betalen of een bundel voor moest hebben
Pivot! PIVOT!!!
Een horloge dragen.

Een boek lezen of de krant.

Zelf taarten bakken.
Ik denk eigenlijk dat het wel mee valt. De generatiekloof tussen mijn zoon en mij is veel minder dan vroeger tussen mij en mijn ouders.
watdachtjehiervan schreef:
01-02-2018 16:46
Dat ze maar tot 14.00 of 15.15 uur naar school gingen. Ik denk dat mijn kleinkinderen straks tot 17.00 of later naar school gaan. En dan hebben ze lange pauzes waarin ook gesport kan worden.
Precies wat mijn kinderen nu doen (Spanje).
laverneb schreef:
01-02-2018 17:35
Een horloge dragen.

Een boek lezen of de krant.

Zelf taarten bakken.
Tegenwoordig draagt de schoolgaande jeugd een horloge omdat het mobieltje in de klas in de telefoonzak moet.
Totdat docenten ontdekken dat het een smart watch slim horloge is.

Zouden kinderen het gek vinden dat we nu nog Nederlands spreken? Gisteren zat ik met mijn dochter (21) te kijken naar Andere Tijden over de watersnoodramp van 1953, en iedereen die geïnterviewd werd klonk zo geàffecteerd. Gek Nederlands spraken ze toen. En dat is nog maar 65 jaar geleden.
De universiteiten geven hun colleges grotendeels in het Engels, zelfs als er Nederlands gestudeerd wordt. Dan moet je Vondel in het Engels vertalen!
Gelukspopje schreef:
01-02-2018 16:38
Alle oude electronica.
Wij hebben nog een platenspeler, hoewel vinyl weer hip is bij sommigen (maar zijn dat kinderen???).
Jongvolwassenen, mag dat ook? Op verzoek van dochter en zoon (21 en 19) is de platenspeler weer van zolder gehaald.
De achturige werkdag. Ik denk dat zes uur de norm gaat worden maar dan wel voor vrijwel iedereen vijf dagen p/w. Voor- en naschoolse opvang wordt standaard geregeld (vlak)bij de school en is gratis.
Alle reacties Link kopieren
Het plakken van postzegels voor briefcorrespondentie
Het aanhouden van het traditionele rollenpatroon: man als grootverdiener die fulltime werkt en de vrouw parttime + volledig huishouden doen
Smsen hoe laat je thuiskomt en of je veilig bent aangekomen
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
zozoe schreef:
01-02-2018 16:15
Ik gok televisie anno nu, op gezette tijden een programma kijken? Alles is dan direct tegen die tijd.
Dat vind ik nu al heel raar.

Kijk al jaren geen televisie meer via de gebruikelijke weg.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
01-02-2018 16:15
Cd's, dvd's, videobanden, tv.
Dat is grappig, want in de generatie 18-22 ongeveer zie ik steeds meer hipsters elpees verzamelen, van artiesten die ze tof vinden.
En papa's en opa's/oma's halen hun platenspelert dan van zolder, voor kleinzoon of -dochter.

Net als de polaroidcamera. Die vroeg een vriendin van mij (23) voor haar verjaardag. Een andere vriendin heeft er ook al eentje.

We willen terug naar langzamer.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
01-02-2018 16:15
Cd's, dvd's, videobanden, tv.
Dat is grappig, want in de generatie 18-22 ongeveer zie ik steeds meer hipsters elpees verzamelen, van artiesten die ze tof vinden.
En papa's en opa's/oma's halen hun platenspelert dan van zolder, voor kleinzoon of -dochter.

Net als de polaroidcamera. Die vroeg een vriendin van mij (23) voor haar verjaardag. Een andere vriendin heeft er ook al eentje.

We willen terug naar langzamer.
Alle reacties Link kopieren
dubbel :peace:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven