Steeds gebeld worden

02-02-2018 15:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 10:21
99.48% gewijzigd
Fluitje klaar leggen. En heel hard in de telefoon fluiten als het deze mafkees weer is.
Alle reacties Link kopieren
Is het op je mobiele telefoon? Dan contact opnemen met je provider.

Zij zullen je waarschijnlijk adviseren om 10 keer de telefoon op te nemen zodat er verbinding tot stand komt (gemiste oproepen worden niet geregistreerd). Jij moet een logboekje bijhouden met de data en tijden van overlast. Dan zal je provider een overlast onderzoek starten en het nummer blokkeren.

Zo werkte dat in ieder geval toen ik een aantal jaar geleden bij Hi werkte
Alle reacties Link kopieren
Eens je gedachten laten gaan een een lijstje maken: weleens een conflict gehad op het werk met een klant of collega die via via je facebook kan zien, ruzie met een familielid of een jaloerse (ex)vriend of vriendin.
Zet je dingen op public of anders op facebook?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het klinkt als een callcenter, ze bellen 10 nummers tegelijk en de eerste die opneemt krijgt dan contact en de rest hoort dan niks.
Is mij ook verteld dus ik weet niet of het waar is maat ik heb zelf ook weleens dat ik anoniem gebeld wordt en dan ik niks hoor of dat het een tijdje duurt totdat ik contact heb.
Alle reacties Link kopieren
Fauna69 schreef:
02-02-2018 15:37
Fluitje klaar leggen. En heel hard in de telefoon fluiten als het deze mafkees weer is.
Dit. Werkt echt heel goed.
Life is short. Eat dessert first.
Fauna69 schreef:
02-02-2018 15:37
Fluitje klaar leggen. En heel hard in de telefoon fluiten als het deze mafkees weer is.
Dit inderdaad.

Man is ook maanden lang meerdere keren per dag gebeld door een anoniem nummer. Soms wel elk uur tot 14 keer per dag. In zijn geval was het een welbekend incassobureau die een heel ander persoon zocht dan man. Ze zouden ons steeds uit het systeem halen... niet dus. Uiteindelijk heeft het bijna een half jaar geduurd.
Alle reacties Link kopieren
In Belgie moet je klacht neerleggen en dan kan de procureur het nummer laten traceren bij provider. Hou ook een logboek bij wanneer er gebeld wordt.
Is hier misschien iets terug te vinden op face b oe k.
Als zoekt op "gratis bellen op fqaqcqeqbqoqoqk" maar dan zonde de Q
Zet ook even je nummer in het Bel-me-niet Register, voor het geval het toch een bedrijf is. Al zullen die niet gauw niets zeggen lijkt me.
Telefoon opnemen en gelijk weer neerleggen of het gesprek 'wegdrukken'. Misschien toch even contact opnemen met je provider.
Als je toch het idee hebt dat het een reactie op Facebook is, geen info meer op Facebook zetten.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat het gebeurde nadat je foto’s op Facebook gezet hebt. Heb je je nummer op FB staan?
Alle reacties Link kopieren
Scherm je Facebook af.
En doe wat melas zegt.
Alle reacties Link kopieren
melas schreef:
02-02-2018 15:37
Is het op je mobiele telefoon? Dan contact opnemen met je provider.

Zij zullen je waarschijnlijk adviseren om 10 keer de telefoon op te nemen zodat er verbinding tot stand komt (gemiste oproepen worden niet geregistreerd). Jij moet een logboekje bijhouden met de data en tijden van overlast. Dan zal je provider een overlast onderzoek starten en het nummer blokkeren.

Zo werkte dat in ieder geval toen ik een aantal jaar geleden bij Hi werkte
Echt 10 keer, dat is wel vaak.
Ik moest 3 keer opnemen, en tijden noteren.
Daarna mail naar Tele2.
maar ik werd maandag ook door 2 onbekende nummers gebeld.Neem ik op, hoor ik niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren kan ook met een anoniem nummer. Zoek even op hoe t kan. Bedrijven hebben als regel: max 3/4x laten overgaan en daarna de volgende bellen. Als hij kort overgaat is het dus waarschijnlijk n bedrijf.
Vervelende is dat bedrijven een periode bellen en je daarna weer op de lijst komt. Zo heb je soms een paar x per jaar last van hetzelfde bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
02-02-2018 16:36
Echt 10 keer, dat is wel vaak.
Ik moest 3 keer opnemen, en tijden noteren.
Daarna mail naar Tele2.
maar ik werd maandag ook door 2 onbekende nummers gebeld.Neem ik op, hoor ik niks meer.
Dat was een aantal jaar geleden. Ik zou sowieso eerst even de provider bellen om te vragen naar hun exacte procedure. Straks zit je braaf tijd en datum te noteren en blijkt dat ze ook de locatie of gespreksduur nodig hebben ofzo.

Met een fluitje zou ik juist niet doen. Dat is een directe provocatie. Als het iemand is die probeert te stangen geeft dat alleen maar meer "lol". Dit soort problemen kun je het best zo zakelijk en afstandelijk mogelijk oplossen zodat het jou de minste energie kost en er geen strijd ontstaat. En als je verder nergens last van hebt behalve die telefoontjes zou ik al helemaal niet gaan soulsearchen wie het kan zijn. Laat die persoon lekker met zijn issues, als jij er maar geen last meer van hebt.
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 10:22
98.64% gewijzigd
En anders kun je altijd Peter R. de Vries nog inschakelen. ;-)
melas schreef:
02-02-2018 16:51
Dat was een aantal jaar geleden. Ik zou sowieso eerst even de provider bellen om te vragen naar hun exacte procedure. Straks zit je braaf tijd en datum te noteren en blijkt dat ze ook de locatie of gespreksduur nodig hebben ofzo.

Met een fluitje zou ik juist niet doen. Dat is een directe provocatie. Als het iemand is die probeert te stangen geeft dat alleen maar meer "lol".
Dit soort problemen kun je het best zo zakelijk en afstandelijk mogelijk oplossen zodat het jou de minste energie kost en er geen strijd ontstaat. En als je verder nergens last van hebt behalve die telefoontjes zou ik al helemaal niet gaan soulsearchen wie het kan zijn. Laat die persoon lekker met zijn issues, als jij er maar geen last meer van hebt.
Iemand die ik ken heeft dit gedaan bij een hijger en het was uitermate effectief.
Ze praatte even heel zacht zodat de ander goed moest luisteren en daarna echt keihard op die fluit.
Ze is nooit meer gebeld.
Of anoniem niet meer opnemen
Alle reacties Link kopieren
Hadden we in het begin ook last van toen we pas ons vaste nummer van KPN naar Ziggo hadden overgezet. Werd er voortdurend gebeld, vaak 's nachts en bleek er niemand te zijn. Soms hoorde je een gesprek in de verte. Dus toen hebben we lange tijd de stekker eruit gehaald en het heeft meerdere jaren geduurd eer dat over was.

Gewoon een storing vermoedelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bij mij doet de nummermelding het niet meer. Maar als het die bekende is dan kan je heel simpel blokkeren en je bent er van af.
Als je dan nog steeds die telefoontjes krijgt dan is het iemand anders.

Ik kreeg telefoontjes in vreemde taal waarbij ik echt niet kan verstaan wat aan de andere kant wordt gezegd.
Zo gauw je zelf begint te praten kan je de andere kant niet meer horen. Dus eerst luisteren wie aan de andere kant is.
Alle reacties Link kopieren
....
anoniem_345221 wijzigde dit bericht op 23-03-2018 10:23
98.65% gewijzigd
Opnemen en zeggen: 'Met de politie van .......(jouw woonplaats).
Heeft man ooit gedaan nadat we wekenlang anoniem gebeld werden.
Nooit meer gebeld geweest!
Ik krijg af en toe vage telefoontjes waarbij hij maar 1x overgaat echter wel met nr.
Zojuist opgezocht (vandaag was het weer raak) tel.nr. 8818213079 en er zijn meer mensen die gebeld worden zag ik. Vreemd!?

Sta al heel lang in het belmeniet register, geen idee wat het is.

Anonieme telefoontjes kunnen ook van iemand zijn die je allang vergeten bent. Ooit ergens gewerkt waar ook klachten binnenkwamen zal ik maar zeggen. Dom van me maar ooit iemand met mijn eigen mobiel gebeld omdat ik beloofd had die dag nog terug te bellen en de telefooncentrale was van slag dus...

Jaren later kreeg ik vreemde telefoontjes, heel vroeg in de ochtend meestal. Anoniem. Tot ik 1x zo'n telefoontje kreeg mét nr. toen belde ik terug (met een ander nr. uiteraard) en stond heel verbaasd, het was iemand die ooit geklaagd had, klacht was afgewezen en ik de brenger van het slechte nieuws. Brief geschreven dat ik alle telefoontjes had genoteerd en (op de bluf) dat ik wist dat het die persoon was: nooit meer wat van gehoord. Was wel iemand met de nodige geestelijke problemen.

De truc met het fluitje is een goeie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven