Gegeven cadeau wordt verkocht...

05-02-2018 20:12 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex collega heeft een verzameling. Een half jaar geleden heb ik voor haar verzameling iets gekocht omdat ze jarig was. Ze vond het leuk en ze had het nog niet. Nu kwam ik op de ruil/verkoophoek vandaag een advertentie van haar tegen. Ze weet dat ik daar ook lid van ben. Nu bood ze wat dingen van haar verzameling aan want ze wilde het iets uitdunnen. Waaronder mijn cadeautje waar ze zo blij mee was. Toen waren we nog collega’s en sinds drie weken zijn we dat niet meer. Dit komt dus een beetje raar over als jullie begrijpen wat ik bedoel. Een beetje uit het oog uit het hart idee. Zouden jullie dit ook hebben of gewoon toeval, ze houdt gewoon opruiming en klaar. En zouden jullie er iets van zeggen of gewoon laten gaan? Toevallig zie ik haar woensdag omdat ik nog iets moet inleveren op mijn oude werk.
Laat gaan. En zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een "grapje" over maken zodat ze weet dat ik de advertentie gezien heb. En dan kijken hoe ze reageert.
Cadeau via die verkoophoek terugkopen?
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
05-02-2018 20:13
Laat gaan. En zijn belangrijkere dingen in het leven om je druk over te maken.
Dit. Het zegt waarschijnlijk precies wat het lijkt : haar verzameling wordt te groot en dus dunt ze hem uit. Niet meer achter zoeken.
cinneluv schreef:
05-02-2018 20:17
Ik zou er een "grapje" over maken zodat ze weet dat ik de advertentie gezien heb. En dan kijken hoe ze reageert.
Waarom?

Of je zegt wat.
Of niet.

Zo kinderachtig anders.

TO, laat het gaan. Het is van haar en ze mag er mee doen wat ze wil.
En ja collega’s zijn idd al uit het hart voordat ze uit het oog zijn. Tenzij ze heel erg leuk waren.
Alle reacties Link kopieren
NIet zo tactisch om het te verkopen ergens waar jij het ziet. Verder kun je er niet zoveel mee denk ik.
Je kunt méér.
Ik zou het maar laten gaan. Vind t niet heel netjes van haar maargoed het is haar keus en haar verzameling...
Alle reacties Link kopieren
Ze is haar verzameling aan het uitdunnen en verkoopt niet alleen het ding dat jij gegeven hebt, lijkt me niks persoonlijks. Zo raar is het toch niet dat iemand je cadeau niet bewaard tot het einde der tijden? Het zou zelfs nog kunnen dat ze het ding inmiddels dubbel heeft gekregen en er daarom een weg doet.
Alle reacties Link kopieren
Als je badschuim had gekocht was die nu ook op geweest. Heeft ze toch langer lol gehad van jouw kado.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lekker belangrijk..... not...
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, ik zou het ook niet leuk vinden. Je doet toch moeite om iets te kopen wat ze echt leuk vindt i.p.v. met iets standaards aan te komen zoals chocola / wijn / douchegel.
Dom, maar jij hebt geen invloed op haar handelen, vrees ik. Dus kun je het maar beter voor kennisgeving aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Als je iets (weg) geeft is het niet meer van jou maar van de ander. Die kan er mee doen wat hij wil.
# misschien was ze gewoon heel beleeft toen ze het kreeg?
# ik heb wel eens gehoord van iemand die iets aan iemand gaf met mededeling 'als je overlijdt wil ik het graag terug'. Ook zo raar!
Nu bood ze wat dingen van haar verzameling aan want ze wilde het iets uitdunnen.

Waarschijnlijk houdt ze de mooiste exemplaren nog :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet eens verklaren waarom en ik heb ook niet gevraagd wat jouw mening. Ik geef een tip aan TO en het is aan TO wat ze er mee doet. Want waarom laat je mijn tip niet gewoon gaan? Leef en laat leven schrijf je toch ? Of zit je zelf zo kinderachtig in elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Laat ook maar ik wil het niet eens weten.
cinneluv schreef:
05-02-2018 20:45
Ik ga niet eens verklaren waarom en ik heb ook niet gevraagd wat jouw mening. Ik geef een tip aan TO en het is aan TO wat ze er mee doet. Want waarom laat je mijn tip niet gewoon gaan? Leef en laat leven schrijf je toch ? Of zit je zelf zo kinderachtig in elkaar?
Ehhh? Tegen wie heb je het nou?
Corona67 schreef:
05-02-2018 20:46
Ehhh? Tegen wie heb je het nou?
Tegen Moiren
Alle reacties Link kopieren
Corona67 schreef:
05-02-2018 20:35
Nu bood ze wat dingen van haar verzameling aan want ze wilde het iets uitdunnen.

Waarschijnlijk houdt ze de mooiste exemplaren nog :proud:
Haha. Kan, of de gene met de grootste (emotionele) waarde of de kleinste afmetingen ivm ruimte tekort. Of ze verkoopt een paar dure omdat ze geld te kort komt. Of ze heeft een deel inmiddels dubbel en verkoopt de dubbelen.
Nav__ schreef:
05-02-2018 20:48
Tegen Moiren
Huh. Ik heb niets over leven en laten leven geschreven.
Sterker nog, ik ben voor gedwongen euthanasie.
Alle reacties Link kopieren
my-little-appletree schreef:
05-02-2018 20:22
Ze is haar verzameling aan het uitdunnen en verkoopt niet alleen het ding dat jij gegeven hebt, lijkt me niks persoonlijks. Zo raar is het toch niet dat iemand je cadeau niet bewaard tot het einde der tijden? Het zou zelfs nog kunnen dat ze het ding inmiddels dubbel heeft gekregen en er daarom een weg doet.
Dit idd. Kan me voorstellen dat het niet leuk is om te zien dat ze jouw cadeau verkoopt, maar zelf maak ik me daar ook weleens 'schuldig' aan. Kan nu eenmaal niet alles bewaren, dus cadeau of niet, als ik het niet meer hoef gaat het weg, de kringloop of in de verkoop.
Moiren’ schreef:
05-02-2018 20:49
Huh. Ik heb niets over leven en laten leven geschreven.
Sterker nog, ik ben voor gedwongen euthanasie.
Dan is ze in de war. Ze heeft het tegen jou. Jij reageerde negatief op haar tip. Ik weet het zeker, Moiren, jij bent de boosdoener.

:popcorn:
Wat is het eigenlijk voor verzameling? Gewoon nieuwsgierig... ^^
Nav__ schreef:
05-02-2018 20:54
Dan is ze in de war. Ze heeft het tegen jou. Jij reageerde negatief op haar tip. Ik weet het zeker, Moiren, jij bent de boosdoener.

:popcorn:
O, dat klopt. Dat passief agressieve gedoe. Vraag gewoon at je wil weten en zeg wat je wil zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven