Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Waar laat je hem zetten? Op je onderarm lees ik.
Wat is het onderwerp?
Kun je deze tattoo desgewenst verbergen onder kleding?
Kan de tattoo problemen opleveren bij toekomstige werkgevers?

Waar is je moeder bang voor?

Ik las onderarm.
Zou ik niet doen. Dan mag je in je werk, zakelijk, ALTIJD lange mouwen gaan dragen. ALTIJD.
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 14:49
26.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gewoon niks aantrekken, van wat je moeder vindt
(dat geldt voor iedereen, nou ja: behalve voor mijn kinderen)
Wat hier ook wordt gezegd, jouw moeder gaat het niks vinden. Dus of je doet wat je zelf wilt, of je luistert naar je moeder en je doet het niet. Als je van mij een advies wilt: doe het niet, zeker niet op je onderarm. Dit is heel lastig uit 'beeld' te houden, en daarmee beperk je jezelf voor de rest van je leven. Heel veel werkgevers vinden zichtbare tattoos nog steeds niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de tattoo dinsdag gewoon laten zetten en er daarna een foto van sturen. Het verzwijgen totdat je weer in Nederland bent, lijkt me geen goed idee.
Ik liet een paar jaar geleden een neuspiercing zetten in het buitenland. Toen ik daar een foto van stuurde, deed mijn moeder net alsof ze het niet zag. Ik wist van tevoren al dat ze het niets zou vinden, maar ja. Zij hoeft het niet mooi te vinden, ik wel. Je bent oud en wijs genoeg, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Een zichtbare grote tattoo, ik zou daar ook niet zo blij mee zijn.

In Engeland zijn zichtbare tatoeages meer geaccepteerd. Maar hou er rekening mee dat dit een invloed kan hebben op eventuele banenkans.

On topic; wanneer je groot genoeg bent om een tatoeage te nemen dan moet je ook groot genoeg zijn om dit tegen je moeder te zeggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Jou lichaam, jou beslissing.
Mijn moeder vind mijn tattoo's nou ook niet super, ze houdt er niet van.
( al zijn ze maar klein)

Ik zou wel zeggen dat ze moet stoppen met die berichten, lijkt me erg vervelend.
Je bent 20 geen 12.
En ze zal heus niet minder van je gaan houden omdat je een tattoo erbij hebt ;)

Succes!
Eens met je laatste zin. Jouw lichaam jouw kleurplaat.
Tja, jouw lichaam, jouw keuze.
Maar ik snap je moeder wel. Je weet pas sinds een paar maanden dat je een bepaalde tattoo wilt, dat is in mijn ogen ook kort voor een zo'n blijvend iets. En zou me afvragen of je dat nou wel zo weloverwogen doet. Maar goed, ik hou dan ook niet zo van tattoos. Zeker op zo'n zichtbare plek.
Alle reacties Link kopieren
Verstandige moeder :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Even los van mijn mening over tatoeages (ik ben er niet van): je maakt de mening van je moeder veel te belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-02-2018 14:45
gewoon niks aantrekken, van wat je moeder vindt
(dat geldt voor iedereen, nou ja: behalve voor mijn kinderen)
Dit! En als het mijn kind was zou ik er ook alles aan doen om het tegen te houden, maar ja als ze het echt willen heb ik er niks over te zeggen, behalve misschien niks meer voor ze betalen. Ze studeren en als ze zo'n dure tattoo kunnen betalen hebben ze blijkbaar geld teveel, dan koop ik er liever zelf iets leuks van.
Mijn mans oudste broer had het gedaan een tattoo laten zetten, wat mijn schoonmoeder afschuwelijk vond. Hij was ook al meerderjarig, maar ze was woedend en heeft hem wekenlang genegeerd (hij woonde nog thuis). Uiteindelijk is het wel goed gekomen hoor.
Als ik je moeder zou zijn dan zou ik het ook afraden omdat ik het zo lelijk vind dat ik het verminking noem. Ik vind het ook erg aso over komen. Kan me goed indenken dat zichtbare tattoo je kans op een baan verkleind. Heel eerlijk gezegd zou ik eerder kiezen voor iemand zonder tattoo. Maar ja, jij bent 20 en mag zelf weten wat je doet.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-02-2018 14:45
gewoon niks aantrekken, van wat je moeder vindt
(dat geldt voor iedereen, nou ja: behalve voor mijn kinderen)
Lol.

En eens met Doreia: als je een swastika in je gezicht laat zetten, dan geef ik je moeder groot gelijk.

Als je anker op je onderarm laat zetten dan heeft je moeder daar niks mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
09-02-2018 14:48
Verstandige moeder :mrgreen:
Inderdaad.

Jouw lichaam, jouw keuzes. Maar wat vind ik het een domme keuze.

Verzwijgen tot mei is kinderachtig.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Als je volwassen genoeg bent om een tattoo te zetten, moet je ook volwassen genoeg zijn om met de afwijzing van je moeder te leven. Als jij het mooi vind, en erachter staat, dan doe je het toch?
Er komt een moment in je leven dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes. De consequenties daarvan kun je op niemand anders afwentelen.
Soms zijn dat keuzes waar je ouders niet achter staan. Dat kan. Als jij voor jezelf kunt rechtvaardigen waarom deze tattoo voor jou belangrijk is, dan moet je 'm laten zetten. En ik vind ook dat je het gewoon moet zeggen, niet zeggen vind ik kleutergedrag.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik ben inderdaad van plan om het op mijn onderarm te laten zetten en heb dit goed overwogen (zeker met banenkans etc.).
De tattoo die ik wil laten zetten is een gedeelte van mijn favoriete schilderij (niks wat aanstootgevends zou kunnen zijn) waarin de geboortebloemen van mensen die belangrijk voor mij zijn in voorkomen. Het heeft voor mij een belangrijke betekenis en vind het denk daarom zo moeilijk dat mijn moeder er fel op tegen is.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben het ook eens met Hamsterweken. Je kunt het beter niet doen. Maar goed, het is jouw lijf en als jij vind dat deze tattoo een noodzakelijke aanvulling is, moet je het niet om mijn mening laten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
09-02-2018 14:50
Als ik je moeder zou zijn dan zou ik het ook afraden omdat ik het zo lelijk vind dat ik het verminking noem. Ik vind het ook erg aso over komen. Kan me goed indenken dat zichtbare tattoo je kans op een baan verkleind. Heel eerlijk gezegd zou ik eerder kiezen voor iemand zonder tattoo. Maar ja, jij bent 20 en mag zelf weten wat je doet.
Precies. In mijn werkveld zou het absoluut niet geaccepteerd worden in ieder geval.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tattoo's ook niet erg mooi en als één van mijn dochters een hele zichtbare tattoo zou willen zetten, zou ik het haar ook afraden. idd, wat Doreia al zegt, voor banen in bepaalde sectoren zijn zichtbare, grote tattoo's een no-go. Dus denk daar even over na.

En tja, als je de tattoo echt dolgraag wilt, je bent volwassen, het is jouw lichaam, dus doe waar je zin in hebt. Je moeder komt wel weer over de schrik heen als die tattoo er eenmaal is.
Had geqoute maar verkeerd gelezen :-D

Tattoo's zijn steeds meer toegestaan.
Ik zie ze overal.
Ook bij verpleging in een bejaardentehuis.
Bij vriend op zijn werk is het ook gewoon toegestaan.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 15:00
70.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
09-02-2018 14:45
Ik las onderarm.
Zou ik niet doen. Dan mag je in je werk, zakelijk, ALTIJD lange mouwen gaan dragen. ALTIJD.
Nee hoor. Lang niet altijd. Persoonlijke ervaring.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
ik zou juist meteen erna een foto sturen naar je moeder, heeft ze mooi de tijd om te wennen voor je haar weer ziet en is ze hopelijk sneller klaar met zeuren erover
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
pacificmoon schreef:
09-02-2018 14:54
Bedankt iedereen voor de reacties!

Ik ben inderdaad van plan om het op mijn onderarm te laten zetten en heb dit goed overwogen (zeker met banenkans etc.).
De tattoo die ik wil laten zetten is een gedeelte van mijn favoriete schilderij (niks wat aanstootgevends zou kunnen zijn) waarin de geboortebloemen van mensen die belangrijk voor mij zijn in voorkomen. Het heeft voor mij een belangrijke betekenis en vind het denk daarom zo moeilijk dat mijn moeder er fel op tegen is.
Kan je de tattoo niet op een ander, minder zichtbaar lichaamsdeel, laten zetten?
Alle reacties Link kopieren
Razzmatazz schreef:
09-02-2018 14:58
Kan je de tattoo niet op een ander, minder zichtbaar lichaamsdeel, laten zetten?
bovenarm bijvoorbeeld, eenvoudig te bedekken en toch dichtbij je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven