Ervaringen stella fietsen

11-02-2018 13:44 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om een elektrische fiets van stella te kopen. Maar ik ben benieuwd hoe de ervaringen zijn. In mijn omgeving heeft nog niemand daar een fiets van, dus zoek ik hier ervaringen.
Wij hebben ons er iets in verdiept toen we elektrische fietsen gingen aanschaffen.

Ik vond het maar ingewikkeld. Bijna nergens een fysieke winkel om te kijken maar je kunt een afspraak maken met Stella en dan komt er speciaal iemand met fietsen om proef te rijden oid.
Folder aangevraagd en bekeken maar ik vond de prijzen nou ook niet heel geweldig.
Ik ben daarom afgehaakt. veel te veel gedoe en waarschijnlijk zou ik niet heel makkelijk nee kunnen zeggen als Stella op afspraak komt fietsen demonstreren. (ja ik weet dan nee zeggen mag)
Ik heb er sinds juni één, de Fiore. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet extreem veel gebruik, maar ik ben er wel blij mee. Wel wat mee gehad (accu ging relatief kort mee, lekke band), maar dat werd door Stella heel netjes opgelost.
Ik moet wel zeggen dat het handig is als je in de buurt van een van hun service centra woont. Ze komen ook aan huis, maar soms is de wachttijd daar langer. Voor een reset van de accu geen probleem, als je een lekke band hebt is snel gefixt handig (band vervangen, kwam waarschijnlijk door een scherper deel in de lasnaad). Wij wonen op een minuut of 20 fietsen/10 autominuten. Zowel aan de deur als in het servicecentrum super vriendelijk.

Bereid je bij de verkoop, als ze aan huis komen, wel voor op echte sales mensen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één van Cortana, gewoon bij de lokale fietsenboer gekocht. Van te voren op meerdere modellen proefrondje gedaan, weekje over geslapen en online reviews gezocht. Ik ben erg tevreden, wel gelijk een zwaardere accu erbij gekocht.

Waarom wil je specifiek een fiets van Stella?
Ik heb een Sparta. Man een Puch (want het oog wil ook wat :) )
Alle reacties Link kopieren
Omdat ze goedkoper zijn. Bij de fietsenwinkel hier in de buurt staan alleen maar fietsvan van +/- €2200 en dat heb ik er echt niet voor over.
Cynthiaxxx schreef:
12-02-2018 14:16
Omdat ze goedkoper zijn. Bij de fietsenwinkel hier in de buurt staan alleen maar fietsvan van +/- €2200 en dat heb ik er echt niet voor over.
Als dat je motivatie is wil ik je toch aanraden eens op www.fietsenwinkel.nl te kijken.
Deze online shop heeft ook veel service centers/winkels in veel plaatsen. Daar kun je proef fietsen op verschillende merken en soorten voor je een keuze maakt.

Ik heb daar (ongetest) mijn Sparta besteld en man zijn Puch. Hij is wel wezen testrijden vtv.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij was nog geen € 1200, dus het kan wel!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik zal eens verder kijken bij fietsenwinkel en cortina
Alle reacties Link kopieren
Stella was daar niet wat mee? Aantal jaren terug bij dat programma (kan niet op de naam komen) :$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds december een Stella. Deze bevalt me super goed! Ik heb me georiënteerd op meerdere merken, maar de Stella had de meest gunstige prijs, dit scheelde meer dan 500 euro. En als ik eerlijk ben, ik merkte het verschil niet tussen de Batavus die ik bij de fietsenmaker heb geprobeerd. Fietsenwinkel.nl heb ik slechte ervaring mee, mijn vriendin heeft daar veel gezeur gehad over garantie.

Ik heb me in eerste instantie laten afschrikken door de negatieve reacties op ElektrischeFietsen.com. Dit blijkt echter ook weer een website van Fietsenwinkel.nl te zijn. Fietsenwinkel.nl biedt ook Stella's aan, maar wanneer je daar informeert proberen ze je een Brinckers te verkopen :frusty:

Ik heb ook iemand van Stella aan de deur gehad voor een proefrit, omdat er geen winkel in de buurt zit. Ik vond het geen onprettig gesprek, je belt ze toch omdat je een fiets wil proberen? :De autoverkoper van mijn vader vond ik opdringeriger.

Doorslaggevend was voor mij trouwens de service. Als je fiets onderhoud moet hebben kan je bellen en komen ze daarvoor thuis of naar je werk. Handiger dan je fiets zelf naar een fietsenmaker moeten brengen!
anoniem_364466 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:34
15.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven