Niet naar school

20-02-2018 10:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Mijn dochter van 15 wilt niet meer naar school. Ze is vaak ziek geweest afgelopen jaar, hebben bloedgeprikt bij de dokter en daar kwam vitamine D te kort uit. Dus vitamines gehaald en voeding aangepast. En het ging weer goed de laatste maanden, tot 2 weken geleden.

Vanaf 10 februari heeft ze de griep gekregen, ze was echt ziek. Weinig eten, veel slapen, spugen etc. Het heeft echt 2 weken geduurt voordat ze weer beter was. We hadden afgesproken dat ze gister naar school zou gaan, maar ze had zich verslapen tot 11:00 (ik was op mijn werk en ze belde) ze had gister maar les tot 12:10 dus ik zei ga morgen maar (vandaag dus). Nu ben ik op mijn werk, ik appte of ze op school was. En het antwoord was 'nee' ik haar bellen en ze zei huilend dat ze zich niet lekker voelde.

Ik geloof het niet helemaal want als ik thuis ben is er vrijwel niets aan de hand. Ik denk dat er zich wat op school afspeelt, maar ze zegt dat er niets is en dat ze zich gewoon niet lekker voelt.

Ze heeft donderdag een week vakantie dus dan kan ze even een week bijtanken, maar ik vind dat ze de laatste dagen echt nar school moet. Want (bijna) 3 weken thuis vind ik erg veel, en aangezien ze afgelopen jaar er ook al niet veel was ben ik bang dat school maatregelen neemt.

Ik krijg haar dus echt met geen mogelijk naar school en ik ziet hier met mijn handen in het haar op mijn werk.


Gr
Alle reacties Link kopieren
en wat zegt de mentor?
Alle reacties Link kopieren
(heb je nu 2 kinderen die niet naar school willen?)
Lekker thuis laten als donderdag de vakantie in gaat. Waarom dan nu voor 'n dagje nog dwingen? Een echte griep duurt wel langer dan de 10 dagen dat ze nu thuis is. En je thuis op de bank redelijk lekker voelen is heel wat anders dan in die drukte. Een belangrijk proefwerk inhalen zal nu toch niet lukken als ze nog 'n duf hoofd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Iets later beginnen morgen en haar zelf afleveren op school?

Ik benoem altijd tegen mijn zoon: je hoeft me niet te vertellen wat er is maar dan kan ik je ook niet helpen. Als je geen hulp wil verwacht ik dat je je normaal gedraagt....

Ik zou wel echt proberen haar voor de vakantie te laten gaan anders wordt de drempel alleen maar groter.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met school!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het voordat ze ziek werd? Ging ze toen wel zonder problemen naar school?
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
20-02-2018 10:56
Hoe ging het voordat ze ziek werd? Ging ze toen wel zonder problemen naar school?

Vraag ik me ook af.

Verder inderdaad maar even naar school (laten) brengen zodat ze die drempel niet zelf hoeft te nemen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-02-2018 10:07
(heb je nu 2 kinderen die niet naar school willen?)
Nee, met mijn zoon gaat het weer hartstikke goed. Dat was toen even een kleine periode met zijn knie. Maar mijn dochter kwaalt al heel lang met ziek zijn.
Jeanettevf schreef:
20-02-2018 11:16
Nee, met mijn zoon gaat het weer hartstikke goed. Dat was toen even een kleine periode met zijn knie. Maar mijn dochter kwaalt al heel lang met ziek zijn.
Kan ze dan niet gewoon thuis leren en af en toe op komen draven voor 'n proefwerk? Die aanwezigheidsplicht op school slaat nergens op als ze gewoon goede cijfers scoort.
Alle reacties Link kopieren
mimarr schreef:
20-02-2018 10:56
Hoe ging het voordat ze ziek werd? Ging ze toen wel zonder problemen naar school?

Redelijk, haalt nette cijfers, hier en daar soms een onvoldoende maar ze zorgt meteen dat die op worden gehaald. Ze heeft een leuk groepje vriendinnen. Soms 's ochtends geen zin om te gaan, maar dat heeft iedere puber wel geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Lekker thuis laten. Ze mag dan niet meer ziek ziek zijn maar ze zal zich heel futloos en moe voelen Waarom vergeten volwassenen nou toch altijd hoe zwaar school was. Echt zwaarder dan achter een bureau zitten en wat dingen typen hoor.
Puber zijn vraagt al veel energie, school vraagt dat ook En als je dan geen fut hebt is het moeilijk
Laat haar wat werk thuis doen zodat ze niet te veel achter raakt.
Wat is dat nou toch met die ophokdrang.
Niet naar school is geen optie, want spijbelen en dus strafbaar.
Ze maakt maar zin en anders gaat ze op school maar in de aula zitten niet zin hebben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-02-2018 10:06
en wat zegt de mentor?
Niets, reageert niet op mijn mails en appjes. Denk dat ze er in die zin 'klaar' mee is omdat dochter vaak ziek is.

Het klinkt raar maar ik 'schaam' me gewoon als ik weer naar school moet bellen dat mijn dochter vandag thuisblijft. Schamen is misschien niet het goede woord maar het voelt niet prettig.

Ik weet het, ziek is ziek. En gezondheid staat op nummer 1, maar elke ochtend is het voor mij de vraag of ze ziek is.
Moiren’ schreef:
20-02-2018 11:25
Niet naar school is geen optie, want spijbelen en dus strafbaar.
Ze is gewoon ziekgemeld.
nina1966 schreef:
20-02-2018 11:22
Lekker thuis laten. Ze mag dan niet meer ziek ziek zijn maar ze zal zich heel futloos en moe voelen Waarom vergeten volwassenen nou toch altijd hoe zwaar school was. Echt zwaarder dan achter een bureau zitten en wat dingen typen hoor.
Puber zijn vraagt al veel energie, school vraagt dat ook En als je dan geen fut hebt is het moeilijk
Laat haar wat werk thuis doen zodat ze niet te veel achter raakt.
Wat is dat nou toch met die ophokdrang.
School is gewoon een ander woord voor detentie. Dat bewijzen de reacties in dit topic al weer.
Jeanettevf schreef:
20-02-2018 11:29
Niets, reageert niet op mijn mails en appjes. Denk dat ze er in die zin 'klaar' mee is omdat dochter vaak ziek is.

Het klinkt raar maar ik 'schaam' me gewoon als ik weer naar school moet bellen dat mijn dochter vandag thuisblijft. Schamen is misschien niet het goede woord maar het voelt niet prettig.

Ik weet het, ziek is ziek. En gezondheid staat op nummer 1, maar elke ochtend is het voor mij de vraag of ze ziek is.
Waarom moet je elke dag bellen dan? Er is toch een ziekmelding gedaan aan 't begin van de griep en als het over is zien ze haar vanzelf wel weer verschijnen.
Alle reacties Link kopieren
Zou sowieso even contact opnemen met mentor, om scherp te houden of ze thuis het werk enigszins kan bijhouden. Misschien heeft ze wel heel wat proefwerken/overhoringen gemist en dat komt dan op de stapel voor na de vakantie. Lijkt me niet fijn terugkeren. Daarnaast kan mentor misschien ook iets zeggen over haar houding op school, al dan niet lekker in haar vel zitten, etc.
.
redbulletje schreef:
20-02-2018 11:29
Ze is gewoon ziekgemeld.
Ze moet van moeders naar school, dus ik neem aan dat ze niet meer ziek gemeld is.
Alle reacties Link kopieren
oh sorry lees nu dat mentor niet reageert.. Wel gek zeg. Zou toch blijven proberen of anders contact opnemen met iemand anders op de school. Moet toch contact mogelijk zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Jeanettevf schreef:
20-02-2018 11:29
Niets, reageert niet op mijn mails en appjes. Denk dat ze er in die zin 'klaar' mee is omdat dochter vaak ziek is.

Het klinkt raar maar ik 'schaam' me gewoon als ik weer naar school moet bellen dat mijn dochter vandag thuisblijft. Schamen is misschien niet het goede woord maar het voelt niet prettig.

Ik weet het, ziek is ziek. En gezondheid staat op nummer 1, maar elke ochtend is het voor mij de vraag of ze ziek is.
Hoe zijn je mailtjes opgesteld dan? Als jij je zorgen uit en vraagt om een gesprek ivm plan van aanpak kan ze er toch niet ‘klaar’ mee zijn dat dochter zo vaak ziek wordt gemeld?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 11:31
Waarom moet je elke dag bellen dan? Er is toch een ziekmelding gedaan aan 't begin van de griep en als het over is zien ze haar vanzelf wel weer verschijnen.
Ik moet elke dag bellen naar de school van mijn dochter als zij ziek is; om te voorkomen dat een kind na een ziekmelding langer wegblijft (zonder dat de ouders dit weten).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel slecht dat de mentor niet reageert trouwens. Kun je via een ander kanaal in contact komen met iemand op school? Het is wel goed om samen een vinger aan de pols te houden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
20-02-2018 11:36
Ik moet elke dag bellen naar de school van mijn dochter als zij ziek is; om te voorkomen dat een kind na een ziekmelding langer wegblijft (zonder dat de ouders dit weten).
Je kunt toch ook pas bellen op de dag dat ze weer naar school gaat?

Ben blij dat ik in mijn jeugd redelijk makkelijk kon spijbelen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2018 11:38
Je kunt toch ook pas bellen op de dag dat ze weer naar school gaat?

Ben blij dat ik in mijn jeugd redelijk makkelijk kon spijbelen.
Zou kunnen, maar zo is het niet geregeld bij ons.
Spijbelen is tegenwoordig inderdaad een stuk moeilijker :)
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven