Pluizig haar

20-02-2018 20:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii ik heb toen ik ongeveer 4 jaar was erge slag gehad met losse krullen. Deze krullen zijn langzamerhand weggegaan en tot m’n 12e jaar heb ik stijl haar gehad van mezelf met af en toe nog wat slag.
Nu ben ik net 15 en heb ik veel dikker haar gekregen en heb denk ik mijn krulken weer terug van toe ik 3 was.
[/https://www.curlyhairtalk.nl/wp-content ... 2bhair.jpg]
zo ziet me haar er ongeveer uit.
Ik zit dus met een probleem, het is erg pluizig. He tis vooral pluizig als ik het heb geborsteld dus daarom heb ik besloten om het niet meer te borstelen. Hierdoor klit het wle een beetje maar dan als het klit ga ik er gewoon een beetje door heen met me handen. Ik heb nu een creme die ik voor me haar gebruik
[/https://cdn.shopify.com/s/files/1/2082/ ... 1509795144]
Dit is hem.
Ik weet alleen nog niet of ik hem goed gebruik. Wat ik doe is dit
1. Ik borstel niet
2. ik maak m’n handen nat en ga door m’n haar
3. Ik doe een beetje van die creme op m’n vingers en doe die creme erin.

Ik doe dit dus altijd maar alsnog is m’n haar nogsteeds iets te droog en te pluizig nadat ik dat heb gedaan.
Zoals ik al zei heb ik dik haar dus krijg ik nooit echt m’n haar helemaal nat of handoekdroog met alleen wat water.
Mijn vraag is wat moet ik doen om m’n haar niet meer pluizig te krijgen? Moet ik meer creme erin doen? Of moet ik m’n haar eerst natter maken?
Ik heb ook nog een olie van andrelon maar ik weet niet echt of die werkt. [/http://www.beautylab.nl/wp-content/uplo ... oil_06.png]
Tot nu toe werkt de creme beter denk ik, want ik weet nog niet echt hoe ik nou precies die olie moet gebruiken en hoeveel .
Als ik de olie doe doe ik ongeveer 6 pompjes op m’n hand en dan door m’n haar, maar ik merk dat t een klein beetje werkt omdat ik dus waarschijnlijk ies te weinig er in doe.
Oke hahaha dit was allemaal waarschijnlijk een beetje onduidelijk maar ik hoop dat jullie me snappen en kunnen helpen
X
Alle reacties Link kopieren
Aan je haarstructuur valt niet veel te doen. Ik heb ook pluizig haar en nog veel erger dan dat jij hebt. Ik heb al vanalles geprobeerd maar niks werkt (blijvend).
Ga een keer naar een kappersgroothandel voor advies. Ik koop daar mijn shampoo enzo en het scheelt wel; die producten zijn een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb ook erg pluizig haar van borstelen. Alleen als ik mijn haar gewassen heb, handdoek 30 min op mijn hoofd houd en daarna uitborstel heb ik er geen last van. Ook werkt föhnen heel goed. Je kan argan olie gebruiken( niet voorin je haar want dan lijkt het vet ) maar he haar onder he handdoek op laten drogen werkt voor mij het best!
- Haren uitkammen tijdens het wassen van het haar
- Producten aanbrengen op haar wat nog vochtig is
- Een haarolie gebruiken
Ik gebruik kappersproducten (via de groothandel, scheelt veel geld). Die zijn een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Mij hielp:

- Mijn haar maar 1x per week met shampoo wassen, rest van de keren enkel met conditioner of haarmasker
- Wekelijks een haarmasker gebruiken
- De laatste beurt van de douche je haar met koud haar wassen
- Enkel wanneer ik douche kam ik mijn haar door
- Mijn haar niet föhnen, maar laten drogen in handdoek op mijn hoofd
- Goede producten gebruiken, zonder parabenen (ik heb van Shea Moisture)

Sinds ik deze tips volg, zien mijn krullen er veel beter en minder pluizig uit. Succes!

Misschien heb je iets aan mijn topic mode-beauty/het-krullentopic/list_messa ... 7#26779457
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Het helpt ook om de curly girl method toe te passen: https://www.naturallycurly.com/curlread ... coily-hair
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf slag maar geen afrokrullen. Dat spul in beige tubes wat Action verkocht/verkoopt voor rond de anderhalve euro vond ik ook goed, maar op het moment werkt geurloze kokosolie voor mij het beste; het ontkroest en werkt op mijn haar ook als versteviger. Het moet er wel elk dag opnieuw in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven