Dringend advies nodig

21-02-2018 17:40 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik erachter gekomen dat onze buurman geen gas/elektriciteit heeft in huis. Hij gebruikt een vuurkorf in de woonkamer.

Vreemd genoeg nooit wat geroken oid. Buurman is sowieso erg vreemd.
Ramen zijn dicht trouwens. Muren zwart en ramen ook (en zn hond).

Politie is er meerdere malen geweest afgelopen tijd maar doen verder niks. Net weer gebeld maar nog geen politie te zien.

Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen en wie ik kan bellen.
Heeft iemand advies voor mij?

Vind dit doodeng want wil geen brand in huis en heb een dochter.

Verwijder dit topic later vandaag ook weer Ivm herkenbaarheid.

Alvast bedankt
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Huurhuis? Woningbouwvereniging bellen.
Alle reacties Link kopieren
Nee koophuis.

Vuurkorf staat overigens nu niet aan
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Alle reacties Link kopieren
Wel gezellig! ;-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Grote kans dat de boel is afgesloten omdat hij geen geld had ...
En hij moet toch iets bij deze temperaturen?
Of zie jij hem en zijn hond liever doodvriezen?
Alle reacties Link kopieren
Mosterd.

VvE bellen.
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:44
82.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je nou een vuurkorf aan hebben met de ramen dicht - staat ie in een open haard of zo? Hoe ben je hier achter gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Nee midden in de woonkamer. Hij heeft niks voor de ramen dus naar binnen gekeken .
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Hij zal de eerste niet zijn die het loodje legt door koolmonoxidevergiftiging.

De politie is blijkbaar niet op de hoogte van de gevaren voor deze man, anders zouden ze wel handelen, misschien dat jij het ze kan verduidelijken.

Kan me voorstellen dat je bang bent voor brand.
Alle reacties Link kopieren
Klacht indienen bij gemeente. Heb je het al met hem zelf besproken?
Alle reacties Link kopieren
Lekker zo'n vuurkorf in huis. Politie waarschuwen op het moment dat de vuurkorf daadwerkelijk brand.

Is er bemoeizorg in jouw woonplaats?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard met hem zelf besproken alleen is die man psychisch niet helemaal in orde. Gemeente was tot 5 bereikbaar dus gemaild en morgen ga ik bellen.

Vuurkorf is echt zo'n ding voor buiten en staat midden in de woonkamer voor de bank (plaats van salontafel).
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
Celaena_Aelin schreef:
21-02-2018 17:43
Mosterd.

VvE bellen.
want die is er altijd bij een koophuis? Ik heb hier echt geen VVE hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ijskonijn1 schreef:
21-02-2018 17:44
Nee midden in de woonkamer. Hij heeft niks voor de ramen dus naar binnen gekeken .
Maar was hij dan aan toen je naar binnen keek? Ik vergeet weleens het klepje van de open haard open te zetten als ik hem net aan doe en dan staat de woonkamer binnen no time vol rook. Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen hoe zoiets gaat met een vuurkorf en de ramen dicht.
En hoe weet je dat hij geen gas/electriciteit heeft dan?
Wijkteam bellen, als je dat niet kan vinden, vraag de wijkagent waar je hem kan aanmelden, dat moet die vast kunnen vertellen. Vaak zitten maatschappelijk werkers in een wijkteam, je zou dus ook de maatschappelijk werk organisatie kunnen bellen.
Tja,
Als het een koopwoning betreft, niet in een appartementsblok en hijzelf geen hulp wil ... kan je toch echt weinig.

Kan je nog 10 keer de gemeente of de politie bellen en mailen, maar als hij niet mee wil of simpelweg geen geld heeft voor verwarming en elektriciteit ...
Alle reacties Link kopieren
Vanavond als ie aan staat de brandweer bellen? De brandweer komt dan wel ff de koolmonoxide meting doen denk..
En brandweer bellen in plaats van politie? Misschien kunnen zij dan ook weer de politie bellen.
Tornacense schreef:
21-02-2018 17:51
Tja,
Als het een koopwoning betreft, niet in een appartementsblok en hijzelf geen hulp wil ... kan je toch echt weinig.

Kan je nog 10 keer de gemeente of de politie bellen en mailen, maar als hij niet mee wil of simpelweg geen geld heeft voor verwarming en elektriciteit ...

En toch kan ik me zo voorstellen dat er regels voor zijn als iets potentieel gevaarlijk is (al dan niet voor anderen).
Alle reacties Link kopieren
Nou hout zal hij er niet in branden, echt te veel rook Het enige dat ik kan bedenken is dat hij er dan gel in brand. En nee dat is niet gevaarlijker dan zo'n kubus voor op tafel. Afbeelding

Maar als hij geen gas en elektra heeft wat moet hij dan?
Tornacense schreef:
21-02-2018 17:51
Tja,
Als het een koopwoning betreft, niet in een appartementsblok en hijzelf geen hulp wil ... kan je toch echt weinig.

Kan je nog 10 keer de gemeente of de politie bellen en mailen, maar als hij niet mee wil of simpelweg geen geld heeft voor verwarming en elektriciteit ...
zo simpel is het niet hoor. Als iemand brandgevaarlijk gedrag vertoont, waar ook anderen last of gevaar van hebben, kunnen ze echt wel actie ondernemen.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 17:57
1.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan staat toch binnen no time het hele huis vol rook?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
De GGD in je regio kan je vast meer vertellen. Veel gemeente hebben speciale "bemoei-zorg" teams of sociale wijkteams. Als buurman zelf geen hulp wil, kan dat zolang hij geen gevaar voor zichzelf of iemand anders/de maatschappij is. Een mogelijk brandgevaarlijke woonsituatie is n gevaar voor hemzelf EN de maatschappij.
nina1966 schreef:
21-02-2018 17:55
Maar als hij geen gas en elektra heeft wat moet hij dan?
Verhuizen naar een woning die hij wel kan betalen? Schuldsanering?
In ieder geval niet laten stikken (letterlijk).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst vanavond nog eens kijken. Misschien is het wel gewoon zijn asbak. En hoe weet je dat zijn gas is afgesloten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven