Ik mag niet op familiefoto van schoonmoeder

21-02-2018 22:29 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met mijn vriend. Dat gaat heel goed. Alleen de relatie met mijn schoonouders is niet erg goed. Zeker mijn schoonmoeder heeft moeite met mij. Dat komt -vermoed ik- omdat ze haar ex-schoondochter mist. Voordat mijn vriend met mij ging, had hij acht jaar een relatie met zijn ex. Toen dat uitging, kregen wij kort daarop een relatie. Mijn schoonmoeder negeert me meestal en soms maakt ze weleens een rotopmerking. Ook hemelt ze haar ex-schoondochter af en toe op waar ik bij ben. Mijn schoonvader vraagt weleens hoe het gaat, maar staat pal achter zijn vrouw. Nu wordt er binnenkort een familiefoto gemaakt waarop de schoonouders met kinderen, partners en kleinkinderen worden vereeuwigd. Alleen ben ik niet welkom om op de gevoelige plaat te gaan. Volgens schoonmoeder, omdat onze relatie nog heel pril is. Dit vind ik heel kwetsend. Vriendlief heeft hier ook moeite in en heeft er al wat van gezegd, maar schoonmoeder blijft bij haar standpunt en heeft laten weten het vreselijk te vinden als hij ook wegblijft. Ben ik dan zo onredelijk of heeft zij gelijk dat het normaal is dat je niet op de foto gaat als je 'pas anderhalf jaar' samen bent?
Ze wil je dus niet op de foto, omdat ze je niet mag. Over tien jaar zou ze het nog niet willen.
Natuurlijk is dat kwetsend, maar je doet er niets aan. Je vriend kan hooguit zelf aangeven het er niet mee eens te zijn.
Je vriend heeft kinderen met zijn ex? Hoe lang zijn zij nu uit elkaar?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
21-02-2018 22:32
Je vriend heeft kinderen met zijn ex? Hoe lang zijn zij nu uit elkaar?
Nee, zijn twee zussen hebben kinderen. Dat zijn de kleinkinderen. Vriend heeft geen kinderen.
Als het niet klikt snap ik niet waarom jij er 'n ding van maakt dat je erbij wil.
Vind het wel logisch dat ze voor haarzelf 'n foto wil hebben met alleen haar familie erop, maar om gezeik te voorkomen kan ze eveneens een kiekje met koude kant erbij laten doen. Die hoeft ze voor zichzelf niet af te laten drukken tenslotte.
Je kunt het vervelend vinden, maar ik snap niet zo goed waarom je er wel op zou willen staan. Je hebt een relatie met je vriend, niet met zijn familie.
Alle reacties Link kopieren
Vraag of je niet aan de zijkant kan gaan staan ben je er weer makkelijk af te knippen. :biggrin:
Weet je in ieder geval meteen waar je aan toe bent. Geaccepteerd ga je niet worden door haar, hoef je er ook geen moeite meer in te steken om het haar naar de zin te maken.
Je mag het onaardig en onredelijk vinden maar ik snap niet dat je moeite gaat doen om op de foto te komen terwijl die mensen dat eigenlijk niet willen. Graag of niet, denk ik in dit soort gevallen.
Tja leuk is anders, maar je verandert er niks aan. Je weet meteen waar je staat. Sommige mensen hebben een geweldige relatie met hun schoonfamilie, sommige niet. Her loss.
LiveLoveLaugh2 schreef:
21-02-2018 22:37
Weet je in ieder geval meteen waar je aan toe bent. Geaccepteerd ga je niet worden door haar, hoef je er ook geen moeite meer in te steken om het haar naar de zin te maken.
Ach, anderhalf jaar is anders niet heel lang. Hoe vaak heb je dan welgeteld je schoonfamilie gezien?
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik zou niet eens meer met ze op de foto wíllen. Altijd een beetje eng als ouders op die manier een stempel op de relatie van hun kinderen willen drukken. Ook al is jullie relatie pril, kun je er alsnog voor kiezen om foto's te maken waar alleen de kinderen en kleinkinderen opstaan en foto's waar de partners ook op staan. Heel erg kinderachtig en niks van aantrekken.
anoniem345890123567 schreef:
21-02-2018 22:34
Vraag of je niet aan de zijkant kan gaan staan ben je er weer makkelijk af te knippen. :biggrin:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
anoniem345890123567 schreef:
21-02-2018 22:34
Vraag of je niet aan de zijkant kan gaan staan ben je er weer makkelijk af te knippen. :biggrin:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Een beetje vent komt voor je op
Laat zien dat jij de volwassene bent in deze. Veins begrip en laat het rusten. Dat geeft op termijn de grootste kans op bijdraaien.

Wat kan jou het nou schelen of je wel of niet op zo’n suf familieportret staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet eens meer op willen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Bah! wat een nare schoonmoeder. Leg je er maar bij neer want dit gaat het niet worden tussen jou en schoonmoeder.Bemoei je er ook verder niet mee, ga gewoon niet op de foto en laat je vriend zijn eigen keuze hierin maken zonder boos te worden als hij wel op de foto wilt. Maak er geen heibel om, dat is misschien precies wat schoonmoeder wilt.
Negeer haar, het ligt niet aan jou dus ga ook geen moeite doen om aardig gevonden te worden. Dat lukt toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan niet zeg.... wat een onaardige mensen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, laat voor haar verjaardag een grote canvas portret maken van jou en je vriend!
Alle reacties Link kopieren
made@kate schreef:
21-02-2018 22:45
Laat zien dat jij de volwassene bent in deze. Veins begrip en laat het rusten. Dat geeft op termijn de grootste kans op bijdraaien.

Wat kan jou het nou schelen of je wel of niet op zo’n suf familieportret staat.
Nah begrip veinzen zou ik niet doen maar ondanks dit uiterst vriendelijk, fatsoenlijk en voorkomend blijven reageren. Echt nergens op ingaan en tijdens de (hopelijk) korte bezoekjes zeer fatsoenlijk blijven. De aanhouder wint maar deze onaardige mensen zouden wat mij betreft intern wel afgeschreven zijn en dat met een zeer vriendelijke glimlach. Dat dan weer wel, geen probleem.
enn wijzigde dit bericht op 21-02-2018 22:59
3.90% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Scheelt je een hoop vervelende familieverplichtingen, want je hoeft je dus ook niet gedwongen te voelen om mee te gaan naar verjaardagen en feestdagen bij schoonfamilie. Ruimt lekker op!
eva-luna schreef:
21-02-2018 22:40
Ach, anderhalf jaar is anders niet heel lang. Hoe vaak heb je dan welgeteld je schoonfamilie gezien?

Nee, anderhalf jaar is niks. Kom over tien jaar nog maar eens terug. :nut:

/sarcasme
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 21-02-2018 23:07
2.14% gewijzigd
Enn schreef:
21-02-2018 22:57
Nah begrip veinzen zou ik niet doen maar ondanks dit uiterst vriendelijk, fatsoenlijk en voorkomend blijven reageren. Echt nergens op ingaan en tijdens de (hopelijk) korte bezoekjes zeer fatsoenlijk blijven. De aanhouder wint maar deze onaardige mensen zouden wat mij betreft intern wel afgeschreven zijn en dat met een zeer vriendelijke glimlach. Dat dan weer wel, geen probleem.

Zo zou ik willen reageren in zo'n situatie. Moeilijk, maar de moeite waard om te proberen!
anoniem345890123567 schreef:
21-02-2018 22:34
Vraag of je niet aan de zijkant kan gaan staan ben je er weer makkelijk af te knippen. :biggrin:
:rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven