Community Manager topic

01-03-2018 13:19 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic zal ik om de week updates geven over bugs en andere zaken.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een nieuwe update, maar helaas is er niet zo heel veel te melden. De laatste weken is het bij IT erg druk geweest, waardoor er geen nieuwe dingen live zijn gegaan. De aankomende weken verwacht ik wel dat er veel onderzoek gedaan wordt naar bepaalde issues, wat daarna dus hopelijk opgelost is! Dit gaat onder andere om de herinrichting van de banners, het in je voorkeuren aan kunnen geven of je de OP op iedere pagina wilt zien of niet en op welke plek in een topic je terecht wilt komen.

De afgelopen weken hebben jullie ook veel last gehad van bad gateways en een traag forum. Dat had te maken met bepaalde servers die niet naar behoren werkten. Inmiddels werkt dit gelukkig allemaal weer goed.

Dit was het voor nu, mijn volgende update zal in het nieuwe jaar zijn. Ik wil jullie bij deze allemaal hele gezellige feestdagen, en een geweldig en gezond 2019 wensen!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De afgelopen dagen is er op het forum e.e.a. te doen geweest rondom een bedreiging. Door het moderatorteam is er op de juiste manier gehandeld, maar toen wij het incident bespraken, hebben wij besloten dat bedreigingen van deze aard zwaarder bestraft moeten worden.

Met het VIVA forum willen wij voor iedereen veilige plek bieden. Daarom is er besloten dat dit soort gevallen direct een permaban oplevert.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Allereerst wens ik jullie allemaal een gelukkig, gezond en liefdevol 2019! Ik hoop dat jullie allemaal fijne feestdagen hebben gehad.

Helaas heeft het forum de afgelopen dagen iets minder goed doorstaan. Er waren veel serverproblemen, waardoor jullie vaak een wit scherm en bad gateways te zien kregen. Dit leek een aantal weken geleden al opgelost te zijn, maar dat bleek - heel vervelend - toch niet het geval. Excuses voor dit ongemak. Door jullie meldingen en het onderzoek wat is gedaan, hopen we nu echt het probleem gevonden te hebben. Hopelijk is dit structureel, want het wordt tijd dat we hier écht geen last meer van hebben. Als het toch weer misgaat, horen wij het natuurlijk graag.

De punten die al op de planning stonden, worden aankomende weken opgepakt door IT.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update aan mijn kant.

In mijn vorige update gaf ik aan dat IT een oplossing gevonden leek te hebben voor de serverproblemen. Dat bleek helaas niet helemaal te werken, waardoor het forum alsnog niet naar behoren werkte. Vorige week is dit uiteindelijk wel opgelost, en deze oplossing lijkt ook goed te werken - op wat kleine storingen afgelopen zondag na. De IT-afdeling blijft dit monitoren en finetunen waar nodig, en is daar de afgelopen week dus ook druk mee geweest.

Heb je toch nog last van de bad gateways of een veel te traag forum, laat het mij dan weten via communitymanager@viva.nl of in het bugtopic. Dan pak ik het op met de IT-afdeling.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Er zijn van de week wat wijzigingen op het forum doorgevoerd door de IT-afdeling, waarvan ik jullie op de hoogte wil brengen.

Ten eerste is het weer mogelijk om gifjes up te loaden als avatar. Bewegende plaatjes, glitter-kerstavatars, het kan allemaal weer :-) Let wel op: je gifje moet tussen de 0 en 600 KiB zijn.

Daarnaast zijn er - zoals sommige van jullie al hebben opgemerkt - heel veel oude topics gesloten. De reacties die in oude topics worden geplaatst, zijn vaak niet (meer) relevant, of is spam. Daarnaast heeft het sluiten van deze topics een positief effect op de snelheid van het forum, iets wat we volgens mij allemaal graag verbeterd zien. Wil je toch verder praten over het desbetreffende onderwerp? Dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic aanmaken.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Wil jullie bij deze even updaten over twee dingen:

- Wanneer een account is geanonimiseerd, is de nickname niet meer zichtbaar in het forumoverzicht.
- Jullie zouden geen last meer moeten hebben van de vele producten/kledingstukken die jullie van de week onder elkaar i.p.v. naast elkaar zagen staan. Er wordt aan gewerkt, zodat dit gewoon weer netjes naast elkaar staat en jullie hier zo min mogelijk last van ondervinden.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik deze keer niet zoveel te melden in mijn update. Er zijn de afgelopen weken geen oplossing voor bugs online gaan. Dat betekent niet dat er niet aan het forum gewerkt wordt ;-) Voordat er iets opgelost kan worden, moeten er bepaalde zaken onderzocht worden en daar zijn ze nu mee bezig.

Afgelopen week kwamen we erachter dat sommige forummers wel hun e-mailadres in hun profiel kunnen wijzigen, en anderen niet. Dit gaan we natuurlijk gelijktrekken voor iedereen. Ik hoop dat dit snel geregeld wordt, ik verwacht volgende week.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

IT gaat vandaag een aantal wijzigingen doorvoeren op het forum.

- Het is straks voor jullie allemaal mogelijk om jullie e-mailadres te wijzigen in jullie profiel. Vorige week bleek dat een aantal van jullie dit wel konden, en een aantal niet.
- Er worden een aantal banner-verbeteringen doorgevoerd.
- Het is weer mogelijk om te linken naar een reactie op het forum.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een korte update; door de fixes van vorige week valt er deze week helaas niet zoveel te melden.

Door het live zetten van bepaalde functies vorige week, verschenen in een pijler ineens de icoontjes over de topictitels. Dat is deze week gelukkig weer opgelost.

De IT-afdeling werkt voorlopig aan de paginering van het forum.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update.

Zowel het moderatorteam als jullie hebben de laatste weken veel last gehad van de 503-errors op het forum. IT heeft hier wederom tijd ingestoken en het lijkt nu goed te gaan (afkloppen ;-) ).

Verder hebben wij wat vragen gehad over de vele gebruikersnamen waarin 'anoniem' is verwerkt. Ik begrijp dat dit vervelend is en voor verwarring zorgt, daarom hebben we ingesteld dat dit soort gebruikersnamen niet zijn toegestaan. Helaas geldt dit niet voor alle combinaties en zijn er natuurlijk al veel actief, dus het zou kunnen dat je ze alsnog tegenkomt.

De IT-afdeling werkt momenteel verder aan de paginering van het forum.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze even een update tussendoor.

Wanneer je nu een ban ontvangt omdat je de huisregels hebt overtreden, ontvang je naast een melding op je account vaak ook van ons een mailtje met verdere uitleg waarom je de ban hebt gekregen. Vanaf nu zul je die mail niet meer ontvangen.

We hebben voor deze verandering gekozen omdat wij denken dat we met alleen de melding ook goed genoeg duidelijk kunnen maken waarom je een ban hebt gekregen. Mocht je hier alsnog vragen over hebben, kun je ons natuurlijk altijd mailen via forum@viva.nl.

Vriendelijke groet,
Moderators en Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update, maar ik heb deze week niet zoveel te melden. Er wordt door IT gewerkt aan de paginering, zodra ik daar meer over kan vertellen zal ik dat natuurlijk doen.

Ik begreep vandaag dat er wat onduidelijkheid was over het wel of niet kunnen aanpassen van je emailadres in je profiel, dit is voor iedereen nu gewoon mogelijk.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gisteren constateerden we dat er wat onduidelijkheid is over wanneer je een permaban krijgt. Deze krijg je bij overtredingen zoals hengelen, trollen, spammen en het plaatsen van onderzoekjes. Volgens het bansysteem zou je wanneer je na een maandban binnen 3 maanden weer een overtreding maakt een permaban krijgen, maar hier wijken we enigszins af van. Afhankelijk van de overtreding wordt er of nogmaals een maandban of een permaban gegeven. Dit wordt in overleg met de andere moderators besloten.

Wil jullie er bij deze ook graag nog op wijzen dat het Centraal Moderatortopic echt alleen bestemd is voor verzoekjes voor de moderators. Offtopic berichten zullen wij naar het Napraattopic verplaatsen, en we zullen hiervoor geen 'verplaats/dump-topic' openen. Wij vinden het ook erg vervelend dat het Napraattopic hierdoor soms onleesbaar wordt, maar met een dergelijk topic zijn we bang dat het plaatsen van off topic berichten alleen maar gestimuleerd wordt.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 14-04-2019 13:23
Reden: Onjuist.
14.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

N.a.v. een aantal vragen vanuit jullie, hierbij een update over het leeghalen van openingsposts.

Wij gaan het leeghalen van OP's strenger bestraffen. Nu was het zo dat forummers die hun OP leeghaalden eerst een heads up kregen voordat zij een officiële waarschuwing kregen. Wanneer zij een tweede keer hun OP leeghaalden, kregen zij een officiële waarschuwing. Dit is ooit zo ingesteld omdat gebruikers die hun OP leeghalen, vaak nieuwe gebruikers zijn en wellicht nog niet helemaal begrepen wat ze beter wel en niet op een forum konden delen. Omdat het als heel irritant wordt ervaren wanneer een OP wordt leeggehaald, hebben wij besloten om deze regel af te schaffen en dus direct over te gaan op een officiële waarschuwing. Ook ga ik kijken wat er technisch mogelijk is m.b.t. het leeghalen van de openingsposts, maar hier kan helaas wat tijd overheen gaan gezien de andere issues die de IT-afdeling nog op moet lossen.

Ook gaan wij strengere maatregelen nemen tegen het delen van privacygegevens van andere gebruikers, omdat wij dit een belangrijk punt vinden. We zullen in dit geval de eerst stap van het bansysteem (de officiële waarschuwing) overslaan. Heb je al eerder een ban ontvangen, ontvang je in principe gewoon de volgende stap in het systeem. Heb je vaker een overtreding m.b.t. privacy gemaakt? Dan kunnen de moderators in overleg besluiten een stap uit het bansysteem over te slaan. Op het delen van NAW-gegevens blijft natuurlijk een permaban staan.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 16-04-2019 09:13
Reden: Aanvulling.
2.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Aanstaande dinsdag hebben we op het VIVA Forum een kennispartnership in samenwerking met Rijksoverheid waarover ik jullie alvast wil informeren.

In de pijler Psyche wordt een topic geopend waarin een getrainde ervaringsdeskundige van de Angst, Dwang en Fobiestichting jullie vragen beantwoordt over angst- of paniekklachten. Je kunt hier je vraag stellen en ervaringen delen met de ervaringsdeskundige en de andere forummers.

1 op de 5 mensen in Nederland ontwikkelt op een moment in zijn of haar leven een angst- of paniekstoornis. Maar helaas: het taboe en stigma zorgt ervoor dat er niet tot nauwelijks over gesproken wordt. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport wil met de nieuwe campagne 'Hey! Het is oké, maak het bespreekbaar' hier verandering in brengen en het taboe doorbreken. Openheid over je klachten en het gevoel dat je over je klachten kunt praten, dragen namelijk bij aan je herstel.

De ervaringsdeskundige is op dinsdag 23 april tussen 10.00 uur en 17.00 uur aanwezig om jullie vragen te beantwoorden en om over jullie ervaringen te praten.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hierbij weer een update van mijn kant. Vorige week is de oplossing voor de paginering online gegaan, dus je kunt nu weer naar pagina 2 op een pijler. Alleen de paginanummers in de topiclijsten klopt nog niet helemaal, ik hoop dat dit snel kan worden opgelost door IT.

Deze week hadden we sinds een tijdje weer een kennispartnership op het forum, in samenwerking met Rijksoverheid. Een getrainde ervaringsdeskundige gaf hier antwoord op de vragen over angst- en paniekklachten die in het topic gesteld konden worden. Het topic is inmiddels gesloten, maar je kunt alle tips en adviezen natuurlijk nog teruglezen in het topic: psyche/stel-je-vraag-over-angst-en-pani ... ges/441380

Ik wens jullie bij deze allemaal een fijne Koningsdag!

Met vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben blij dat ik vandaag in de update kan melden dat de privéberichten-functie is aangepakt. Met deze oplossing zou je (weer) naar iedereen privéberichten moeten kunnen sturen.

Een aantal van jullie merkten dit vanmorgen al, omdat er nu ook in je profiel wordt aangegeven hoeveel ongelezen berichten je nog hebt. Dit werkte vanmorgen nog niet helemaal goed, maar nu gelukkig wel.

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik niet veel te vertellen in mijn update.

Vorige keer heb ik jullie kunnen vertellen dat de privéberichten functie het weer doet. Er zit in de functie nu alleen geen paginering, waardoor er maar 25 berichten in je inbox staan. Ik ben met IT aan het kijken of het mogelijk is om hier paginering aan toe te voegen, zodat je meerdere berichten kunt terugvinden.

Ik zal jullie hierover op de hoogte houden.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Wederom een korte update. Het heeft even geduurd maar morgen zullen alle oude geanonimiseerde gebruikers niet meer loepbaar zijn. Daarnaast was er van de week wat onduidelijkheid over de huisregels en stonden bepaalde regels op 2 verschillende manieren vermeld op het forum. Mijn excuses daarvoor, dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik zal er scherp op zijn dat dit niet meer gebeurt.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Fijn Pinksterweekend!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie wellicht in het Bugtopic hebben gelezen bleek dat toch niet alle oude geanonimiseerde gebruikers niet meer te loepen zijn. Er is nog een groep gebruikers die nog steeds te loepen zijn. Daar wordt de aankomende weken aan gewerkt, ik zal het doorgeven wanneer dit opgelost is. Verder wordt er door IT nog gewerkt aan de paginering van de inbox van je privéberichten.

Vanuit jullie waren er nog vragen over een eventueel feedbacktopic en over de artikelen in de Lees Ook. Wat betreft het feedbacktopic: dat zullen de moderators en ik in de volgende vergadering overleggen en er bij jullie op terug komen. De artikelen in de Lees Ook worden geschreven door de online redactie voor de doelgroep van VIVA.nl, waar het forum een onderdeel van is. Wanneer jullie een bepaalde titel niet kunnen waarderen, kun je dit aan de moderators doorgeven via het CM of mail naar redactie@viva.nl, dan komt het bij de redactie terecht. Dit is echter geen garantie dat het wordt aangepast, dat is te bepalen door de redactie.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik deze keer geen update voor jullie. Ik kom volgende week bij jullie terug over de suggestie voor het feedbacktopic!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik zou nog even terugkomen op jullie vraag om een feedbacktopic voor het bansysteem te openen. De moderators en ik hebben dit besproken en we hebben besloten om dit niet te doen. Dit omdat wij achter ons bansysteem staan, en we dit nog steeds een goede manier van werken vinden.

Wij begrijpen dat het bansysteem soms kan overkomen alsof er heftige maatregelen getroffen worden voor een klein ‘vergrijp’. Wij vinden dat wanneer een forummer al meerdere huisregels heeft overtreden, en diegene dus herhaaldeijk is gevraagd zijn/haar postgedrag aan te passen, hier op een gegeven moment ook een zwaardere ban voor moet gelden. Niet alleen voor onszelf als mods, maar vooral voor de andere gebruikers die dit postgedrag als vervelend ervaren.

Daarnaast vervalt na 3 maanden een laatste ban, dus het is ook niet zo dat wanneer een gebruiker een keer een huisregel hebt overtreden, je hier je hele forumleven aan vast zit.

Het is voor ons team altijd het streven om ons bansysteem zo redelijk en consequent mogelijk toe te passen, wij zullen hier weer goed de focus op leggen.

Mocht je vragen hebben over het beleid of over mijn post, mail ons dan gerust via forum@viva.nl of communitymanager@viva.nl.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

ook namens de moderators,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik hoopte jullie deze week goed nieuws te kunnen geven over de paginering, maar helaas is dit nog niet opgelost door IT. Het is een complex probleem, dus vandaar dat het allemaal wat meer tijd kost.

Excuses voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een iets verlate update, excuses daarvoor!

De laatste weken hebben wij en jullie veel last gehad van de 503 error. Vorige week is het forum daarom herstart om het probleem te kunnen bekijken, waardoor het forum er een paar minuutjes uit lag. Het probleem is echter nog niet opgelost, het is lastig om te vinden waar het vandaan komt. Mochten jullie weer last hebben van de 503’s zouden jullie mij dan het tijdstip + de actie waarbij je ‘m krijgt, willen doorgeven? Dit mag per mail naar communitymanager@viva.nl of in het Bugtopic. Dan kan IT gerichter zoeken. Dank alvast voor jullie hulp!

Vanwege de vakantie heb ik helaas nog geen goed nieuws over de paginering en andere bugs. IT heeft hier nog geen tijd voor gehad.

Hopende jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben blij dat ik jullie toch al een update kan geven over de paginering.

Zojuist is namelijk de paginering in de topiclijsten aangepast en kom je ook daadwerkelijk terecht op de pagina die je aanklikt.
Daarnaast is er ook paginering toegevoegd aan de inbox van je privéberichten. Zo kun je al je oude privéberichten inzien.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven