Community Manager topic

01-03-2018 13:19 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic zal ik om de week updates geven over bugs en andere zaken.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update!

De afgelopen weken hebben we veel last gehad van 503-errors. Heel vervelend, want uiteindelijk heeft dit een paar weken geduurd. Afgelopen dinsdag heeft de IT-afdeling hier een oplossing voor online gezet waarmee dit probleem lijkt te zijn verholpen! Dank in ieder geval voor jullie hulp hierbij d.m.v. het doorgeven van de errors.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Weer tijd voor een update!

Ik heb van de week de OP in het Bugtopic een update gegeven, deze was nogal onduidelijk. Ik hoop dat op deze manier duidelijker is wat er gedaan is, waar eraan gewerkt gaat worden en waaraan niet.

Eerder deze week zijn er ook wat vragen geweest in het CM over het verplaatsen van reacties naar het Napraattopic. De desbetreffende reacties waren op een onhandig moment verplaatst, waarna de vraag kwam of we de offtopic posts voortaan weer kunnen wissen. Destijds werd ons gevraagd om posts juist niet meer te wissen, maar te verplaatsen. Wij zullen offtopics posts in het CM daarom blijven verplaatsen naar het Napraattopic.

Fijne dag allemaal!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Wederom tijd voor een update.

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben zullen de moderators en ik voortaan een topictitel aanpassen wanneer de OP van dat topic is verwijderd. We hopen dat dit het iets minder vervelend maakt, als je van tevoren al weet dat een topic geen OP meer heeft. Natuurlijk blijven wij het verwijderen van de OP bestraffen met een maatregel volgens het bansysteem.

Ik ben op de hoogte van de problemen rondom de privéberichtenfunctie die weer opspelen. Ik heb dit al bij IT neergelegd, zij zullen dit als eerst oppakken wanneer daar tijd voor is.

Hopende jullie voldoende te hebben geïnformeerd.

Fijne avond!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik deze keer niet echt een update voor jullie. Er is jammer genoeg nog geen tijd geweest om de problemen rondom de privéberichten en de Lees Ook op te lossen.

Ik houd jullie hierover op de hoogte.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gisteravond en vandaag waren er wat problemen rondom 503-errors, die zijn gelukkig snel opgelost. Ook hadden we wat technische issues rondom de Lees Ook-balk, deze zou nu ook weer goed zichtbaar moeten zijn. Wat betreft de inhoud van de balk: de redactie is op de hoogte van jullie feedback op de titels en zullen hier rekening mee proberen te houden.

Zoals velen van jullie wel gemerkt zullen hebben is er afgelopen week veel commotie op het forum ontstaan vanwege maatregelen die wij hebben genomen n.a.v. een topic richting Viva medewerkers. Hierover is veel onvrede geuit. Zoals ik al eerder in het CM heb aangegeven, blijven wij achter ons standpunt staan die wij afgelopen weekend hebben ingenomen, omdat wij hier nog steeds op dezelfde manier over denken. Provocatie richting Viva medewerkers is niet toegestaan op het forum, en hier zullen wij dan ook op blijven modereren.

Het Centraal Moderatortopic is inmiddels weer geopend voor jullie verzoekjes.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hierbij weer een update.

Ik ben bezig om de expliciteite content die in de Lees Ook-balk staat te verminderen, omdat hier al een tijd veel klachten over zijn. Dit is een kwestie van testen; IT heeft aan wat knoppen gedraaid en we gaan dan kijken of dit het gewenste resultaat geeft. Dit zal dus niet in een keer goed staan. Hoop op jullie begrip hiervoor!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Deze week was er door IT een software update gepland voor het VIVA Forum. Het betreft een software update met verbeteringen en security wijzigingen. Deze update leek goed getest te zijn, maar bij het live zetten kwamen we er toch achter dat een bepaald onderdeel niet mee kon komen waardoor IT de update terug heeft moeten draaien. Heel erg jammer natuurlijk want nu zullen we de update opnieuw moeten plannen, maar ik ben ook blij dat we de update terug hebben kunnen draaien voordat er dingen mis zouden gaan op het forum.

IT is nu bezig om alles alsnog klaar te zetten en te testen en daarna zullen we deze opnieuw plannen. Ik laat het jullie weten wanneer deze zal plaatsvinden.

Excusues voor het ongemak!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik vandaag niet echt een update voor jullie, behalve dat de software update (die twee weken geleden niet doorging) nu is gepland voor begin 2020. Ik zal jullie daar t.z.t. verder over informeren.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Afgelopen weekend hadden sommige van jullie last van spammers die privéberichten naar jullie verstuurden. Dat is vanaf nu niet meer mogelijk. Een nieuwe forummer moet eerst 'gewone' berichten gepost hebben (die goedgekeurd moeten worden) voordat diegene een privébericht kan sturen.

Mijn volgende update zal in de tweede week van het nieuwe jaar zijn. Ik hoop jullie dan meer te kunnen vertellen over de software update die plaats gaat vinden.

Ik wil jullie bij deze allemaal heel gezellige feestdagen wensen, en een een gelukkig en gezond 2020!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ook in 2020 ga ik jullie weer om de week voorzien van een update. Ik hoop dat ik wat vaker updates kan geven over bugs en verbeteringen m.b.t. de IT-afdeling en dat er veel opgelost gaat worden.

Voor nu staat als eerst de software update gepland die eind november helaas niet lukte. Het plan is dat dit over 1,5 week gaat gebeuren. Ik laat het jullie natuurlijk weten wanneer dit precies is, het is dan namelijk mogelijk dat het forum een paar minuten niet bereikbaar is.

Gisteren hebben wij bij een aantal pijlers topics toegevoegd met daarin de contactgegevens van hulpinstanties. We hopen dat dit forummers kan helpen de juiste instanties te bereiken.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het lukt het me nu al niet om me aan m'n goede voornemens te houden ;-) want ik heb helaas geen update (m.b.t. IT) voor jullie deze week. Ik hoop dat ik snel iets kan melden m.b.t. de software update.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vanmorgen hadden we wat problemen met de avatars, deze waren soms niet zichtbaar. Dit is gelukkig snel opgelost door IT. Dank allemaal voor het doorgeven van de bug!

Ik hoop dat ik volgende week meer info heb m.b.t. de software update!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat er op donderdag 13 februari 's ochtends een software update zal gaan plaatsvinden aan het VIVA Forum. Hierdoor is het mogelijk dat we even offline zijn het met het forum. Dit zal als alles goed gaat niet langer dan een paar minuten duren.

De update, die eigenlijk gepland stond voor november maar toen niet door kon gaan vanwege issues, is grondig getest. Het kan natuurlijk zijn dat er alsnog wat problemen zich voordoen. De IT-afdeling en ik zitten klaar om het te monitoren en hopelijk z.s.m. op te lossen.

Excuses alvast voor het ongemak. Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Mijn update komt deze keer op woensdag, omdat ik na vandaag vakantie heb. Natuurlijk zijn de moderators er gewoon voor jullie vragen en verzoekjes.

Wilde jullie nog even laten weten dat de update van afgelopen donderdag goed is gegaan. We zijn nu over op de nieuwste versie van de software waarop het forum draait.

Tot over een paar weken!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze wil ik jullie alvast informeren over het feit dat er morgen, op woensdag 25 maart, de gehele dag een pedagoog op het forum aanwezig zal zijn. Zij zal al jullie vragen rondom het behouden van het ritme, nu je kind(eren) en misschien ook jijzelf en je partner, hele dagen thuis zijn, beantwoorden. Hoe continueer je nu (bijna) het hele gezin thuis is, het dagelijkse ritme?

Het kennispartnership gaat rond 10.00 uur van start in de pijler Kinderen, waar de pedagoog van kinderopvang- en ontwikkelingsorganisatie Humankind tot 17.00 uur aanwezig is om jullie vragen te beantwoorden. Stel haar dus morgen je vraag of deel je ervaringen met andere leden van het VIVA Forum.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Om de vindbaarheid en duidelijkheid op het forum te verbeteren zullen vanaf heden sommige topictitels aangepast gaan worden. We vinden het belangrijk dat je aan de topictitel kunt zien waar het topic over gaat, en zullen dat dan dus eventueel toevoegen aan de TT. Dit zullen geen gekke wijzigingen zijn, maar echt ter verduidelijking van de titels. En we hopen dat de zoekfunctie hierdoor ook beter zal gaan werken.

Een voorbeeld:

Topictitel nu: Wat zal ik doen?
Nieuwe topictitel: Slaapkamer verven of behangen, wat zal ik doen?

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten jullie hier vragen over hebben, stuur me gerust een mailtje of privébericht.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Per 1 mei zijn er wat wijzigingen in het moderatorteam. Hierdoor veranderen de diensten van de moderators, waardoor verzoekjes en stafjes soms minder snel kunnen worden opgepakt. Het zal dus soms iets langer duren voordat deze behandeld worden. Ik hoop dat dit geen problemen op zal leveren.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Excuses voor mijn lange afwezigheid in dit topic. Vanaf nu zal ik weer om de week (en wanneer nodig) een update plaatsen - ook al zal er soms niets te melden zijn.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten door het Vraag de mods-topic, was er een wens voor een nieuw bansysteem. Ik wil bij deze graag laten weten dat we vanaf vandaag kunnen gaan proefdraaien met dit nieuwe bansysteem! Het zal een proef worden van een maand; werkt het wel, dan wordt het definitief, werkt het niet, dan draaien we dit terug.

Het nieuwe bansysteem wordt later vandaag gecommuniceerd in de verschillende mod-topics.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Vandaag zal er een nieuwe cookie-balk live gaan op het Viva Forum en Viva.nl.

Dit betekent dat je de cookies van Viva opnieuw moet accepteren om op het forum terecht te komen. Je kunt de cookies natuurlijk weer instellen naar je eigen voorkeuren. De reden van deze wijziging is een nieuwe Europese wetgeving betreft toestemming op cookies.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummer,

Het is weer tijd voor een update.

Ik ben nog bezig uit te zoeken hoe het kan dat een forummer geadresseerde post heeft ontvangen op zijn/haar nickname. De forumdatabase is namelijk op geen enkele manier gekoppeld aan de DPG-databases. Dus dit moet via een andere weg zijn gebeurd. Ik ben met de desbetreffende forummer en verschillende afdelingen hierover in gesprek.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Na vandaag ga ik genieten van een weekje vakantie. Natuurlijk zijn de moderators er gewoon voor jullie vragen en verzoekjes. Eventuele openstaande vragen zal ik na mijn vakantie beantwoorden.

Geniet van het mooie weer!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben weer terug van vakantie. Ik hoop dat jullie de hitte van vorige week allemaal goed zijn doorgekomen.

Helaas heb ik wederom geen update voor jullie.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update.

In het evaluatietopic zie ik vooral positieve geluiden voorbijkomen. Daarom willen de moderators en ik graag doorgaan met het huidige (ban)beleid, de aangepaste regels en het 'meld het de mods'-topic zoals we dit de laatste maanden hebben getest. Heel fijn dat we op deze manier met elkaar de sfeer op het forum kunnen verbeteren!

Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust in een van de nieuwe topics of via de mail.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update.

Op 24 september vindt er weer een kennispartnership plaats op het forum, deze keer in samenwerking met Etos.

Kun je wel wat hulp gebruiken om lekkerder in je vel te zitten en heb je vragen over gezondheid, innerlijke balans, voeding, uiterlijk of beweging? Op donderdag 24 september kun je al je vragen hierover stellen aan een deskundige van Etos. De expert is de hele dag in dit topic aanwezig om jouw vragen te beantwoorden: gezondheid/stel-je-vragen-over-welzijn- ... ges/468409

Ik zal het topic in de ochtend openen, zodat jullie eventuele vragen aan de expert kunnen stellen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven