Gekocht toen er nog guldens waren.

10-03-2018 13:22 64 berichten
Even een soort verveel topic.
Wat ligt er bij jullie in huis waar nog een gulden prijs op staat. Of gekocht is in de guldentijd.
Ik zie hier een puntenslijper liggen van de Hema wat 60 cent heeft gekost.
Ook een passer van V en D met de guldenprijs van 9 gulden.

Wat hebben jullie nog in de gulden tijd gekocht ;-) en staat nog in huis.
Afbeelding
Ik heb nog prul in huis uit de guldentijd en zelfs van daarvoor, maar wat het allemaal heeft gekost dat weet ik niet meer.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 13:26
2.52% gewijzigd
Die spullen heb ik ooit gekocht bij de schoolcampus maar is nooit gebruikt en vond ze zo terug in de kast. ( dat stond op de lijst van benodigdheden van school)
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 13:27
20.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een meidenkast. Tweedehands gekocht als onderdeel van een kinderkamer, tijdje op zolder gestaan, en sinds een paar jaar met een verse kleur in de woonkamer.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-03-2018 13:25
Ik heb nog prul in huis uit de guldentijd en zelfs van daarvoor, maar wat het allemaal heeft gekost dat weet ik niet meer.
Ik zou dingen uit de middeleeuwen niet als "prul" bestempelen, maar toch wel als antiek... Logisch dat je ook niet weet wat dat gekost heeft, een prijsje zal er na 700 jaar niet meer op zitten :)
De overgang van gulden naar euro is 2001/2002
Ik gebruik nog steeds het servies dat mijn ouders zo'n 55 jaar geleden voor hun trouwdag kregen (en dat er nog verrassend modern uitziet). Wel heb ik via Marktplaats wat onderdelen aangevuld. Ik heb bestek en glazen uit de guldentijd. Een salon- en bijzettafel. Boeken en cd's. Souvenirs. Tassen. Handdoeken, vazen en waxinelichtjehouders. Best een heleboel dus (en als ik nog even nadenken weet ik vast nog wel meer). En ik zou niet weten waarom niet, zolang het niet versleten is hoeft het van mij niet weg.
Ik vond discman's met opruimen, niemand die ze ooit meer gebruikt maar wat waren die dingen toen duur.
Schoenen voor 200 gulden....draag ze nog steeds
Chinees kastje voor 45 gulden
Meer dan 100 boeken
Wedgwood servies....
Trouwjurk uit 1974 en doopjurk uit 1976

Vast nog meer maar wat het gekost heeft....
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het grootste deel van onze meubels uit de guldentijd stamt trouwens. Wel is er overal een verfje overheen gegaan, maar ze bevallen nog steeds.
Ook nog een deel van het trouwbestek van mijn ouders ('66) gebruik ik ook nog dagelijks (idd verrassend modern).
Life is a bitch (and I'm helping her).
Bestek
Servies
Strijkplank
Vazen
Bloempotten
Mixer
Staafmixer
Dekbed
Kussen
8102 schreef:
10-03-2018 13:35
Ik vond discman's met opruimen, niemand die ze ooit meer gebruikt maar wat waren die dingen toen duur.
Doe je ze weg?
Nintendo 64 spellen 129 en 149 gulden. Wat betaal je tegenwoordig voor nieuwe spelcomputerspellen?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja! Strijkplank, mixer, serviesgoed en staafmixer met hakselaar ook inderdaad. En twee klapstoeltjes.

Jezus, best veel eigenlijk :P
Life is a bitch (and I'm helping her).
Moiren’ schreef:
10-03-2018 13:42
Doe je ze weg?
Ik twijfel nog hoezo?
Habbekratz schreef:
10-03-2018 13:45
Nintendo 64 spellen 129 en 149 gulden. Wat betaal je tegenwoordig voor nieuwe spelcomputerspellen?
:heart:
De gameboy's met spelletjes.
Stampertje12 schreef:
10-03-2018 13:29
Ik zou dingen uit de middeleeuwen niet als "prul" bestempelen, maar toch wel als antiek... Logisch dat je ook niet weet wat dat gekost heeft, een prijsje zal er na 700 jaar niet meer op zitten :)
Ik dacht dat de florijn van recenter datum was. :$
Grobbekuiken_ schreef:
10-03-2018 13:45
Oh ja! Strijkplank, mixer, serviesgoed en staafmixer met hakselaar ook inderdaad. En twee klapstoeltjes.

Jezus, best veel eigenlijk :P
Een handmixer ooit gekregen met mijn 1e huwelijk ;-) Die hield het langer vol dan mijn huwelijk. :rofl:
8102 schreef:
10-03-2018 13:45
Ik twijfel nog hoezo?
Ik heb er 1 nodig voor in mijn klas.
8102 schreef:
10-03-2018 13:45
:heart:
De gameboy's met spelletjes.
Ja die moet ik ook nog ergens hebben liggen.Heb alle spelcomputerspullen bewaard door de jaren heen. Gamecube ook nog.
Habbekratz schreef:
10-03-2018 13:45
Nintendo 64 spellen 129 en 149 gulden. Wat betaal je tegenwoordig voor nieuwe spelcomputerspellen?
90 euro
Moiren’ schreef:
10-03-2018 13:46
Ik heb er 1 nodig voor in mijn klas.
O, bij de kringloop hadden dozen vol liggen van dat spul, negen van de tien werken nog prima.
8102 schreef:
10-03-2018 13:48
O, bij de kringloop hadden dozen vol liggen van dat spul, negen van de tien werken nog prima.
Toptip. Ga ikdaar zoeken, moet er toch volgende week heen!
Moiren’ schreef:
10-03-2018 13:46
Ik heb er 1 nodig voor in mijn klas.
En anders koningsdag volgende maand.
Alle reacties Link kopieren
We zijn nu heel toevallig aan het verven met een doosje plakkaatverf van de Hema 4 gulden 50 en 93 Bfr.
Verder hebben wij nog heel erg veel uit het guldentijdperk.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 10-03-2018 13:51
22.85% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven