Ik slaag maar niet voor theorie examen B

12-03-2018 14:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag lieve forummers!

Zoals de titel al zegt, slaag ik maar niet voor het theorie examen voor personenauto. Net weer een examen gehad, had alle hoop erin en nee hoor, niet geslaagd. Ik wordt er moedeloos van. Hoe hard ik ook leer, oefentoetsen maak, examens maak en ik heb zelfs cursussen gehad, ik slaag niet! Dit is al de 5e! Keer dat ik op moest. Ze stellen op de een of andere manier de vragen zo anders dat ik in paniek raak en vervolgens maar wat aanklik, want ja ik moet wel aan de tijd denken. Ik zit er aan te denken om een mondeling examen aan te vragen, maar ben bang dat ik dan helemaal niet uit mijn woorden kom. Ik voel me echt zo dom. Iemand nog handige tips die ik kan gebruiken?
Its a long way to the top if you wanna rock n roll..
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar ik ken iemand die pas na 7 keer is geslaagd, wel in een keer voor de praktijk. Stug doorzetten maar!
Alle reacties Link kopieren
ik heb cursus ANWB gehad, toen ben ik geslaagd na vierde keer.
Ondertussen was ik al niet nerveus meer, want ik rekende erop weer te zakken.
Niet opgeven komt vast een x goed. Succes!
Maar het maakt toch niet uit hoe ze de vraag stellen.
Hoe leer jij dan?
Kun je een vraag noemen die je fout had?
Zijn het nog steeds ja/nee vragen?
De vragen op een echt examen zijn niet anders dan met proefexamens. Als je de stof goed beheerst en voldoende inzicht hebt en bovendien je proefexamens voldoende maakt zou er dus geen reden hoeven te zijn waarom je zakt.
Alle reacties Link kopieren
Is zo’n examen met extra tijd niets? Aangezien je zegt in paniek te raken door tijdsdruk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gedaan via een goed aangeschreven cursus.
In 1x geslaagd, nul fouten.
Zo'n cursusleider leert je ook op welke manier je naar de manier van vragen stellen moet kijken.
Ideaal
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
12-03-2018 14:21
Is zo’n examen met extra tijd niets? Aangezien je zegt in paniek te raken door tijdsdruk.
Bij mijn examen, 20 jaar geleden, vond ik de tijd lang genoeg.
De enige antwoorden die ik hoefde te geven waren "ja" of "nee", en de vragen werden voorgelezen.

En het waren kennisvragen, nadenken hoefde niet.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik had eerst een boek van vekabest, ik ben de eerste keer gezakt.

Toen een boek van de ANWB, echt veel beter, beter uitgelegd, maar er stonden ook meer dingen in. Ik heb ook een cursus gedaan en toen wel geslaagd. In 2 keer dus.
Misschien moet je voor jezelf een manier vinden om het logisch te maken, ipv uit je hoofd leren. Er zit toch echt wel een logica in verkeersregels, en misschien kun je het beter onthouden als je de regels echt begrijpt?
haarklover schreef:
12-03-2018 14:38
Bij mijn examen, 20 jaar geleden, vond ik de tijd lang genoeg.
De enige antwoorden die ik hoefde te geven waren "ja" of "nee", en de vragen werden voorgelezen.

En het waren kennisvragen, nadenken hoefde niet.
Kennis inzicht maakt niet uit toch?
Als ik een kruising nader dan gelden voor jou en mij toch dezelfde regels?
Alle reacties Link kopieren
Als het met de oefenvragen lukt, weet je dus genoeg.

Het enige probleem zijn de zenuwen.

(Ik moet zeggen dat ik ook niet meer weet wat het gewicht van een aanhanger mag zijn als de auto 1200 kg zwaar is. maar vragen over voorrang zijn niet erg moeilijk)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Jane Doe schreef:
12-03-2018 14:40
Kennis inzicht maakt niet uit toch?
Als ik een kruising nader dan gelden voor jou en mij toch dezelfde regels?
Ik bedoel dat ik over de vragen niet hoefde na te denken..
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
12-03-2018 14:44
Ik bedoel dat ik over de vragen niet hoefde na te denken..
Ok ben benieuwd naar het examen van nu zal even googelen
haarklover schreef:
12-03-2018 14:42
Als het met de oefenvragen lukt, weet je dus genoeg.

Tja, de ene oefenvraag is de andere niet.

De oefenvragen van Vekabest zijn echt anders dan die van de ANWB
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
12-03-2018 14:21
Is zo’n examen met extra tijd niets? Aangezien je zegt in paniek te raken door tijdsdruk.
Bestaat dat?

Zou ik wel vreemd vinden als je op de weg zit dan kan je het overige verkeer ook niet vragen in slow motion te rijden omdat je wat meer tijd nodig hebt om te bedenken wie er ook al weer voorrang heeft.

Ik zou toch proberen om een cursus bij een andere aanbieder of een ander boek te kopen.
Als het echt zuiver over de tijd versus paniek gaat ... kalmeer-tablet nemen van tevoren?

Hou er wel rekening mee dat je dat in het "echte verkeer" niet elke keer kan doen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-03-2018 13:57
Bestaat dat?

Zou ik wel vreemd vinden als je op de weg zit dan kan je het overige verkeer ook niet vragen in slow motion te rijden omdat je wat meer tijd nodig hebt om te bedenken wie er ook al weer voorrang heeft.

Ik zou toch proberen om een cursus bij een andere aanbieder of een ander boek te kopen.
Even gekeken en hebt keuze uit individueel examen, extra tijd examen en gewoon examen. Dus ja, bestaat.

Vaak komt het voort uit faalangst tijdens examens, houdt niet in dat overig verkeer in slow motion hoeft te gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ruim een week geleden het theorie-examen gemaakt, en geslaagd. Ik heb uit het ANWB-boek geleerd, en online ook heel veel oefenexamens gemaakt. In totaal het boek 4 keer gelezen, en 40-50 examens gedaan.

Ik had in het begin vooral moeite met de vraagstelling, maar gaandeweg leer je wel beetje bij beetje waar je op moet letten. En na een tijdje weet je ook precies wat je zwakke punten zijn, en focus je daar nog extra op.

Verder heb je voor die 40 vragen over verkeersregels en inzicht toch best veel tijd? Daar kun je rustig naar kijken. Weet je een vraag even niet, markeer hem dan en beantwoord hem later.

Of heb je juist moeite met de gevaarherkenning?
Tornacense schreef:
13-03-2018 17:19
Als het echt zuiver over de tijd versus paniek gaat ... kalmeer-tablet nemen van tevoren?

Hou er wel rekening mee dat je dat in het "echte verkeer" niet elke keer kan doen.
Niet elke keer zo een tablet in het echte verkeer? Wat dacht je van nooit?
Alle reacties Link kopieren
Aneso schreef:
13-03-2018 17:39
Even gekeken en hebt keuze uit individueel examen, extra tijd examen en gewoon examen. Dus ja, bestaat.

Vaak komt het voort uit faalangst tijdens examens, houdt niet in dat overig verkeer in slow motion hoeft te gaan rijden.
Theorie-examen ;)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zoon had er ook moeite mee. Hij veranderde (ook uit een soort paniek) zijn eerste-ingeving-antwoorden (die juist meestal kloppen) in verkeerde antwoorden.
Hij heeft via Internet 'theorie-leren' aangeschaft, daar veel mee geoefend, en bij het laatste examen zijn antwoorden gelaten voor wat ze waren. Dat heeft resultaat opgeleverd want inmiddels geslaagd.

Succes!!
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog een mogelijkheid is, is om een dagcursus te doen met aansluitend examen, maar dat loopt wel in de papieren.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
18-03-2018 10:09
Zoon had er ook moeite mee. Hij veranderde (ook uit een soort paniek) zijn eerste-ingeving-antwoorden (die juist meestal kloppen) in verkeerde antwoorden.
Hij heeft via Internet 'theorie-leren' aangeschaft, daar veel mee geoefend, en bij het laatste examen zijn antwoorden gelaten voor wat ze waren. Dat heeft resultaat opgeleverd want inmiddels geslaagd.

Succes!!
Klopt helemaal, was bij mijn examen ook het geval, Ik had enkele vragen beantwoord en vervolgens gemarkeerd. Aan het einde besloten het maar zo te laten, en bleek ze allemaal goed te hebben beantwoord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven