Wat ‘sparks joy’ voor jou?

16-03-2018 04:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met de Marie Kondo methode. En ik faal trouwens ook behoorlijk :facepalm: maar dat geheel terzijde :biggrin:

Marie Kondo is een opruim-guru die zegt dat je leven een heel stuk beter wordt, als je alleen spullen bewaart, die je ‘truly joy’ geven en waar je dus echt blij van wordt of die erg nuttig zijn. En de rest van de spullen gooi of geef je weg.

Vraag aan jullie; van welke bezittingen word jij nu echt heel erg blij of welke bezittingen zijn extreem nuttig in jouw leven?

TO trapt af:

- Mijn auto die me altijd van A naar B brengt
- Mijn iPhone
- Fantastische LaDress jurkjes die geweldig zitten en supermooi blijven in de was
- e-Reader, nooit meer ladingen boeken in huis
- Het espresso apparaat
- Douchefoam van Rituals :heart:
- Mijn gitaar
- Het spul voor m’n haar dat ik na een lange lange zoektocht eindelijk heb gevonden. Sinds ik het gebruik, zitten m’n krullen elke dag perfect!
- Lenor wasparels, mijn wasgoed ruikt hierdoor zo ontzettend lekker

En natuurlijk nog tig andere dingen, maar deze kwamen als eerste in me op :)
Alle reacties Link kopieren
En welk wonderspul gebruik je voor je haar dan?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met praktische spullen? M'n onderbroeken en bh's geven me nou niet een onwijs geluksgevoel....
Ook m'n pollepel, mixer, ovenschaal, tandpasta, tampons etc. Doen dat niet.

Die moet ik dus maar wegdoen?
Those who don’t believe in magic will never find it
dropfruitje schreef:
16-03-2018 06:31
Hoe zit het met praktische spullen? M'n onderbroeken en bh's geven me nou niet een onwijs geluksgevoel....
Ook m'n pollepel, mixer, ovenschaal, tandpasta, tampons etc. Doen dat niet.

Die moet ik dus maar wegdoen?
Marie Kondo is een opruim-guru die zegt dat je leven een heel stuk beter wordt, als je alleen spullen bewaart, die je ‘truly joy’ geven en waar je dus echt blij van wordt of die erg nuttig zijn
Alle reacties Link kopieren
Mijn opa zei altijd: 'wie wat bewaart die heeft wat'.
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Alle reacties Link kopieren
- mijn laptop
- mijn telefoon
- mijn 2 beeldjes die ik in de woonkamer heb staan
(1 ooit gekocht op een rommelmarkt zo enorm blij mee en de ander gekregen van mijn oom en tante toen ik geslaagd was voor mijn HBO)
- mijn kerstspullen
(hoewel ik die wel weer eens uit kan mesten zit vrij veel bij dat ik al jaren niet meer gebruik)
- mijn sieraden
- mijn tuinstoelen en tuinbankje, wat een lol heb ik daarvan was het maar weer buiten zit weer
- mijn kleurboeken en andere knutselspullen
(hier geld wel hetzelfde voor als mijn kerstspullen)
- dierbare herinnering aan mijn overleden echtgenoot
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ons huis en de tuin.

W hebben ook veel antiek van mijn oma en ik voel daar een absolute connectie mee. Of de door mijn opa in de jaren 40 zelfontworpen tafel. Die spullen zijn mij dierbaar.
Mijn telefoon, paspoort, rijbewijs en paspoort. De enige praktische dingen die ik nodig heb om te kunnen leven en om te kunnen werken.
Ik heb maar weinig spullen, waarbij ik het meest blij word van mijn boeken, creatieve spullen, 2 lampen, 2 speciale foto's, mijn mini whiskey bar en Leendert-Jan Vis mokken. De spullen die ik echt lief heb, die passen in een kleine tas.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hond geeft me veel geluk
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Mijn creditcard.

En mijn boekje “de gekte van goeroes”
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
snoopylynn schreef:
16-03-2018 07:58
Mijn hond geeft me veel geluk
Dat ook, maar met de beste wil van de wereld kan ik mijn hond niet als ding zien. Ook niet als iets wat ik uit mijn leven weg zou doen omdat ik er geen zin meer in zou hebben. :-)
JollyRider schreef:
16-03-2018 08:01
Mijn creditcard.

En mijn boekje “de gekte van goeroes”
Dat boek ken ik niet, google ook niet, vertel :$
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 08:09
Dat boek ken ik niet, google ook niet, vertel :$
Ik heb het nog niet geschreven, dus dat klopt. Het is een meeslepende roman vol dubbele lagen en spannende plotwendingen met als thema mijn diepe afkeer van goeroes en hun simplistische methodes
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik had wel verwacht dat er al iemand had gereageerd dat het zoooo enorm oppervlakkig is om blij te worden van dingen ;-).

Maar on topic:
laptop (incl. WiFi, zonder dat ben ik nergens)
parfumcollectie
makeupcollectie
Nespressoapparaat

En vast nog wel meer, maar kan het even niet bedenken...
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
:proud:
JollyRider schreef:
16-03-2018 08:24
Ik heb het nog niet geschreven, dus dat klopt. Het is een meeslepende roman vol dubbele lagen en spannende plotwendingen met als thema mijn diepe afkeer van goeroes en hun simplistische methodes
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
JollyRider schreef:
16-03-2018 08:24
Ik heb het nog niet geschreven, dus dat klopt. Het is een meeslepende roman vol dubbele lagen en spannende plotwendingen met als thema mijn diepe afkeer van goeroes en hun simplistische methodes
:rofl:
Zet mij alvast op de lijst. Ik wil , nee ik moet hem gewoonweg hebben ;-D

En nu natuurlijk ook nieuwsgierig, welke goeroes gaan de hoofdrollen vertolken? Sinistere bijrollen zijn natuurlijk ook welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
- Guerlain parfum
- Keuken met oventje en pannen en alle toebehoren
- Typmachine
- LP-speler met platen
- Mijn bankje met bekleding
- De tafel die ik van mijn ouders kreeg
- Het eerste tafeltje dat ik zelf eerst kocht

Maar veel van deze dingen vind ik pas echt mooi door de toevoeging van bloemen, planten, kaarsjes, boeken en kleedjes. Daar word ik dus blij van. En verder kan ik niet leven zonder verwarming, make-up en verzorgingsspulletjes, word ik blij van spelletjes en kleding, schoenen, bed en beddengoed (oh wat moest ik zonder bed), laptop, geld, paspoort, portemonnee en word ik heel blij van lekker eten. Mijn huis is dus al ingericht à la Kondo, want ik heb verder niet echt iets.
zephora wijzigde dit bericht op 16-03-2018 08:47
31.26% gewijzigd
Ik heb een collectie van dit spul :heart:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-03-2018 08:01
Mijn creditcard.

En mijn boekje “de gekte van goeroes”
Ik ben ook benieuwd naar dit boekje!
summer is a state of mind
De schilderijen die mijn vader heeft gemaakt, mijn vriendschappen, het dak boven mijn hoofd.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
16-03-2018 08:38
:rofl:
Zet mij alvast op de lijst. Ik wil , nee ik moet hem gewoonweg hebben ;-D

En nu natuurlijk ook nieuwsgierig, welke goeroes gaan de hoofdrollen vertolken? Sinistere bijrollen zijn natuurlijk ook welkom!!!
Ooit zag ik een film over een mislukte bas-speler die min of meer per ongeluk sekteleider werd voor dwaze hippies die in de muziek allerlei spiritueels hoorden. Ik was een jaar of 12, maar die is me altijd bijgebleven. Dus mijn hoofdpersoon wordt goeroe Herman de bas-speler, denk ik.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
1. Zo pijnloos mogelijke schoenen
2. Een huisinterieur dat "klopt"
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
16-03-2018 08:45
De schilderijen die mijn vader heeft gemaakt, mijn vriendschappen, het dak boven mijn hoofd.
Uiteraard komt een dak boven mijn hoofd nog boven mijn interieur.

Verder wil ik een uitzicht hebben dat ik morgen nog leef. En dat ik te eten heb vandaag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Toch wel een rare stelling van die Kongo.
Er zijn een boel dingen waar ik geen warme gevoelens bij krijg, maar ik niet zonder kan.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
16-03-2018 06:31
Hoe zit het met praktische spullen? M'n onderbroeken en bh's geven me nou niet een onwijs geluksgevoel....
Ook m'n pollepel, mixer, ovenschaal, tandpasta, tampons etc. Doen dat niet.

Die moet ik dus maar wegdoen?
dat was ook mijn eerste gedachte...
Alhoewel ik wel ontzettend gelukkig word van mijn nieuwe wasmachine en droger...
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven